Christian Horner: Μια απόλυση με έντονο παρασκήνιο…


«Κεραυνός εν αιθρία»; Για όσους παρακολουθούν εκ του μακρόθεν τα της Formula 1, σίγουρα. Για τους «παροικούντες την Ιερουσαλήμ», καθόλου…

Έπειτα από δύο δεκαετίες στο «τιμόνι» της ομάδας, ο Christian Horner αποτελεί παρελθόν, και μάλιστα με άμεση υλοποίηση της απόφασης, από τη Red Bull. Μια απόφαση που από την πλειοψηφία των ΜΜΕ χαρακτηρίστηκε ως «βόμβα», επί της ουσίας, όμως, κάθε άλλο παρά «βόμβα» ήταν. Για την ακρίβεια, το ζητούμενο ήταν πότε η ιδιοκτησία της Red Bull απλά θα πατούσε το κουμπί. Και επέλεξε να το πατήσει τώρα.

Η απόλυση του Horner από τη Red Bull δεν ήταν μια απόφαση ξαφνική. Κάθε άλλο. Από το 2024, όταν ξέσπασε το σκάνδαλο με «απρεπή συμπεριφορά» στον χώρο εργασίας, ο Horner ήταν συνεχώς «υπ’ ατμόν». Η υπόθεση έκλεισε μεν εσωτερικά για τη  Red Bull, έπειτα από την έρευνα που έγινε από ειδική ομάδα που συνέστησε η εταιρία. Ο Horner παρέμεινε στη θέση, του, όμως η αρχή του τέλους γι’ αυτόν ήταν γεγονός. Μη λησμονούμε, άλλωστε, ότι το ποινικό σκέλος της συγκεκριμένης υπόθεσης αναμένεται να εκδικαστεί εντός του προσεχούς διαστήματος, ως εκ τούτου, κάθε άλλο παρά «τελειωμένο» είναι το ζήτημα. Και σε κάθε περίπτωση, μπορεί να το «έκλεισε» η Red Bull για ευνόητους λόγους, όμως εάν δεν αποφανθεί η Δικαιοσύνη, τίποτε δεν τελειώνει.

Πάμε παρακάτω. Το εν λόγω ζήτημα επί της ουσίας πυροδότησε μια σειρά εξελίξεων στο εσωτερικό της ομάδας. Πολύς κόσμος αποφάσισε να αποχωρήσει από τη Red Bull την τελευταία διετία, καθώς δεν μπορούσε πλέον να συνεργαστεί με τον Horner. Με πρώτον απ’ όλους τον Adrian Newey, ο οποίος πήγε στην Aston Martin και η απουσία του είναι παραπάνω από αισθητή.

Δεν είναι υπερβολή εάν πούμε ότι από τη στιγμή που αποφασίστηκε να σταματήσει να ασχολείται με την εξέλιξη του μονοθεσίου (του 2024) ο Newey, δεδομένης της αποχώρησής του για τη νέα ομάδα του, η Red Bull δεν ορθοπόδησε ποτέ αγωνιστικά. Αυτό ήταν ακόμα ένα μεγάλο πλήγμα για τον Horner. Εάν η ομάδα κέρδιζε και κατακτούσε τίτλους, ποιος θα μπορούσε να τα βάλει μαζί του; Οι επιτυχίες θα «κουκούλωναν» τα όποια προβλήματα και όλοι θα σφύριζαν ανέμελα.

Όμως το γεγονός ότι υπό την αποκλειστική καθοδήγηση του υπερσυγκεντρωτικού Horner η Red Bull την τελευταία διετία πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο αγωνιστικά, ήταν ένα πολύ μεγάλο «μείον» για τον Βρετανό, ο οποίος αισθανόταν τον κλοιό να σφίγγει.

Οι σχέσεις με την οικογένεια Verstappen

Μεγάλος «πονοκέφαλος» για τον Horner ήταν και οι σχέσεις του με την πλευρά Verstappen. Δεν είναι μυστικό ότι ο Max τον τελευταίον έναν χρόνο δυσκολευόταν να συνεργαστεί με τον επικεφαλής της ομάδας του. Ήταν σαν να εξέπεμπαν σε εντελώς διαφορετικό μήκος κύματος. Και να σκεφτεί κανείς πως χάρη στον Verstappen και τα αποτελέσματά του εντός πίστας, ο Horner έπαιρνε παρατάσεις στην ηγεσία της Red Bull. Διότι αν περίμενε κανείς από τον Perez, τον Lawson ή τον Tsunoda… αντίο ζωή!

Η πλευρά Verstappen δεν έκρυψε ποτέ τη δυσκολία της επικοινωνίας με τον Horner. Ο Jos Verstappen όταν προέκυψε το σκάνδαλο της «ανάρμοστης συμπεριφοράς» χρησιμοποίησε σκληρά λόγια ασκώντας κριτική στον Horner. Και ο Max επί της ουσίας ποτέ δεν βγήκε ανοιχτά να «στηρίξει» το… αφεντικό του. Η δε σιωπή του Verstappen εσχάτως, λέει πολλά. Όπως και η δήλωση του μάνατζέρ του, ο οποίος επί της ουσίας είπε ότι δεν αλλάζει κάτι για τον Ολλανδό οδηγό, άπαξ και στόχος του είναι μόνον η απόδοσή του εντός πίστας. 

Οι πληροφορίες, μάλιστα, λένε ότι η απόλυση Horner είναι ένα «ύστατο» βήμα από πλευράς Red Bull να πειστεί ο Verstappen να παραμείνει στην ομάδα και να μην κάνει χρήση του όρου του συμβολαίου του που του επιτρέπει να αποχωρήσει στο τέλος του 2025 με προορισμό άλλες πολιτείες. Σίγουρα στην παρούσα φάση κανείς δεν θα παραδεχθεί κάτι τέτοιο, όμως αποτελεί κοινό μυστικό ότι στο Μίλτον Κέινς «καίγονται» να πείσουν τον Ολλανδό να παραμείνει στην ομάδα, γνωρίζοντας πως ένα όχι κορυφαίας απόδοσης μονοθέσιο στα χέρια ενός όχι εξίσου ικανού οδηγού, δεν θα μπορούσε ούτε καν το βάθρο να προσεγγίσει. Πόσο μάλλον νίκες. Ο Verstappen, όμως, είναι άνθρωπος που μπορεί να… στύψει την πέτρα, να πάρει από το μονοθέσιο το 101% και να βγάλει προς τα έξω μια εικόνα πιο ανταγωνιστική. Ακόμα κι αν αυτό εν πολλοίς οφείλεται στη δική του ικανότητα κι όχι σε αυτή του μονοθεσίου.

Η πλευρά των μετόχων

Τεράστιο πρόβλημα για τον Horner ήταν και ότι στην πραγματικότητα μόνον η πλευρά των Ταϊλανδών μετόχων της Red Bull τον στήριζε τους τελευταίους μήνες. Με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως η στήριξη αυτή είχε κλονιστεί τον τελευταίο καιρό λόγω και των «φτωχών» αποτελεσμάτων της ομάδας, αντιλαμβανόμαστε πως το έδαφος κάτω από τα πόδια του Βρετανού πιο πολύ έμοιαζε με κινούμενη άμμο, παρά με τσιμεντένια πλάκα από οπλισμένο σκυρόδεμα.

Στο Μίλτον Κέινς, λοιπόν, εδώ και καιρό δούλευαν τις λύσεις. Η περίπτωση του Laurent Mekies δεν προέκυψε από το πουθενά. Πολύ έμπειρος ο Γάλλος, με πέρασμα από τη FIA αλλά και από τη Ferrari, με πολλούς αγώνες στις πλάτες του, είναι ο άνθρωπος που μπορεί να εγγυηθεί το πολυπόθητο restart για την Red Bull. Άλλωστε για ποιόν λόγο να απολύσεις τον άνθρωπο που ηγήθηκε της ομάδας την εποχή των τίτλων, εάν δεν θέλεις να κάνεις μια ολοκληρωτική επανεκκίνηση;

Ο Mekies είναι ένας άνθρωπος που τυγχάνει της απολύτου εμπιστοσύνης όλων των μετόχων της Red Bull. Γνωρίζουν πολύ καλά οι τελευταίοι ότι δεν γίνονται θαύματα και πως ο Γάλλος χρειάζεται χρόνο για να δημιουργήσει τη «νέα Red Bull». Μη λησμονούμε, άλλωστε, πως ο Mekies αναλαμβάνει COO, όπερ σημαίνει πως θα συντονίζει μια ομάδα υπό αυτόν και δεν θα γίνει… Horner, δηλαδή να έχει αυτός την ευθύνη ακόμα και για απλά καθημερινά πράγματα, με τα οποία ασχολούνταν ο Βρετανός.

Τα σενάρια περί Ferrari και η πραγματικότητα

Όσο «βόμβα», λοιπόν, ήταν η απόλυση Horner, τόσο «έκπληξη» αποτελεί το γεγονός ότι το όνομά του συνδυάστηκε ήδη με τη Ferrari. Θα πάει ο Horner στο Μαρανέλο για να αντικαταστήσει τον Fred Vasseur; Ή μάλλον, γιατί να επιλέξει η Ferrari τον Horner, ο οποίος έχει να τον ακολουθούν και όλα όσα προαναφέραμε; Έχει λογική μια τέτοια κίνηση;

Τα πράγματα είναι τόσο απλά όσο και… περίπλοκα! Ο Horner δεν είναι… Hamilton. Μια συμφωνία μαζί του δεν θα επιφέρει κάποιο οικονομικό όφελος από πώληση προϊόντων ή αύξηση της τιμής της μετοχής της «σκουντερία». Έχει παλμαρέ, αλλά δεν κατάφερε τίποτα μόνος του. Για να είμαστε ξεκάθαροι, είναι εξαιρετικά αμφίβολο εάν θα μιλούσαμε για επιτυχίες της Red Bull υπό τον Horner εάν δεν υπήρχε (και) ο Newey. Απλά και κατανοητά.

Εάν η Ferrari έμπαινε σε μια κουβέντα περί Vasseur και Horner, θα ήταν αποκλειστικά για έναν λόγο: επανεκκίνηση. Μη λησμονούμε ότι ο Vasseur ήταν μια επιλογή της προηγούμενης διοικητικής ομάδας της «σκουντερία». Ο Benedetto Vigna σίγουρα θα προτιμούσε έναν απολύτως «δικό του» άνθρωπο για να «τρέξει» την ομάδα της Formula 1. Όμως είναι αυτός ο άνθρωπος ο Horner; Η λογική λέει πως όχι. Όπως πότε κινήθηκε με βάση τη λογική η Ferrari την τελευταία δεκαπενταετία; Μάλλον… ποτέ! Τη μία χρονιά γκρέμιζε ό,τι είχε χτίσει την προηγούμενη και ούτω καθεξής. Επομένως, μην αναζητάτε λογική σε ό,τι έχει να κάνει με τη Ferrari.

Το δια ταύτα…

Εν κατακλείδι, μια σειρά από γεγονότα, τα οποία έλαβαν χώρα τους τελευταίους 18 μήνες, σε συνδυασμό με την μέτρια απόδοση του μονοθεσίου, οδήγησαν την Red Bull στο να προχωρήσει κάπως πιο άμεσα στην εφαρμογή της ειλημμένης απόφασης περί αντικατάστασης του Horner. Είναι προφανές ότι ο Βρετανός θα προσπαθήσει να κρατήσει χαμηλούς τους τόνους, ειδικά από τη στιγμή που ακόμα δεν έχουν «κλειδώσει» απόλυτα οι όροι αναφορικά με την αποζημίωση που θα λάβει, δεδομένου ότι το συμβόλαιό του με την ομάδα είχε ακόμα τέσσερα χρόνια διάρκεια.

Σε κάθε περίπτωση, η περίπτωση Horner είναι ακόμη μία απόδειξη ότι «ουδείς αναντικατάστατος» και ότι οι πράξεις μας σε πολύ μεγάλο βαθμό καθορίζουν το μέλλον μας…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

F1: Αυτός είναι ο Έλληνας που «οδήγησε» τον Hulkenberg στο βάθρο

Γιατί η Mercedes «καίγεται» να πάρει τον Verstappen

Η Hyundai στη Formula 1; Το post στο Instagram που άναψε φωτιές - Τι απαντά η εταιρεία