Ήταν Σάββατο 6 Νοεμβρίου 2010. Στο βροχερό Ιντερλάγκος ο Nico Hulkenberg βίωνε τη μεγαλύτερη στιγμή της καριέρας του στη Formula 1. Στην πρώτη σεζόν πλήρους εμπλοκής του στο σπορ ως οδηγός της Williams, μιας και τα προηγούμενα χρόνια ήταν δοκιμαστής, ο Γερμανός πιλότος από τη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, κατακτούσε την πρώτη pole position της καριέρας του. Ήταν μόλις 23 ετών και 79 ημερών
Η Williams δεν ήταν στα… καλύτερά της τότε. Και μιάμιση δεκαετία μετά εξακολουθεί να μην είναι, σε αντίθεση με τη McLaren που αναγεννήθηκε. Κι ο «Hulk», όμως, δεν είδε την καριέρα του να «απογειώνεται». Άλλη pole δεν πανηγύρισε έκτοτε. Η μοίρα τον έφερε στην Force India, στην Sauber, στην Renault, στην Racing Point, στην Haas, ακόμα και σε ρόλο… χρυσής εφεδρείας λόγω Covid-19 στη Racing Point το 2020 και στην Aston Martin το 2022.
Αν είχε ένα «μαράζι» όλα αυτά τα χρόνια ο Γερμανός ήταν ότι δεν κατάφερε έπειτα από 15 χρόνια παρουσίας στην κορυφαία μορφή μηχανοκίνητου αθλητισμού να ανέβει έστω για μία φορά στο βάθρο των νικητών.
Όμως στο βροχερό Σίλβερστοουν έμελλε να «σπάσει» και αυτή η «κατάρα»! Πέρασαν 239 αγώνες στους οποίους εκκίνησε ο «Hulk», ώστε υπό συνθήκες… χάους, κι οδηγώντας για λογαριασμό μιας άλλης ιστορικής ομάδας που σε λίγους μήνες θα μετονομαστεί σε Audi, της Sauber, για να τερματίσει στην πρώτη τριάδα και να γευθεί τη σαμπάνια των νικητών. Και πάλι το ημερολόγια έδειχνε 6 του μήνα...
Ξέρετε τι είναι να έχεις κερδίσει τις 24 ώρες του Le Mans –το 2015, με τους Nick Tandy και Earl Bamber, οδηγώντας μια Porsche 919 Hybrid- και να μην έχεις μπορέσει να ανέβεις στο βάθρο των νικητών ενός γκραν πρι της Formula 1; Ο «Hulk» το ήξερε πολύ καλά.
Ή, το άλλο… Έφτασε τους 239 αγώνες για να ανέβει στο βάθρο. Ο δεύτερο στη σχετική λίστα είναι ο Carlos Sianz, ο οποίος στο 101ο γκραν πρι της καριέρας του, το 2019 στο Ιντερλάγκος, είχε ανέβει στο βάθρο. Κι από τους εν ενεργεία μόνον ο Esteban Ocon βρίσκεται στην πρώτη δεκάδα, καθώς χρειάστηκε 66 αγώνες μέχρι το Σακχίρ του 2020 για να τερματίσει στην πρώτη τριάδα!
Πάλι καλά, δηλαδή, που οι εποχές έχουν αλλάξει και πλέον οι πιλότοι ξεκινούν πολύ νωρίς την καριέρα τους στη Formula 1. Ειδάλλως θα τον βλέπαμε σε λίγο να μπαίνει και στην πρώτη δεκάδα των γηραιότερων οδηγών που ανέβηκαν στο βάθρο. Εκτός εάν αποφασίσει να περιμένει περίπου επτά χρόνια ακόμα, για να ξεπεράσει τον Jack Brabham, ο οποίος το 1970 στο Μπραντς Χατς ήταν 44 ετών και 107 ημερών.
Το επίτευγμα του Hulk, όμως, είχε μεγάλη σημασία και για την ομάδα του. Από το 2012 και το ιαπωνικό γκραν πρι είχε να δει πιλότο της στο βάθρο η Sauber. Τότε ήταν ο Kamui Kobayashi.
Αλλά και από το 2021 και το γκραν πρι στους δρόμους του Μπακού είχε η Γερμανία να δει τη σημαία της να κυματίζει στο βάθρο των νικητών! Η πάλαι ποτέ κραταιά Γερμανία, των Πρωταθλητών Schumacher και Vettel, απείχε από την πρώτη τριάδα από επί μία τετραετία! Απίστευτα πράγματα!
Η «κατάρα», λοιπόν, ανήκει στο παρελθόν. Η λογική λέει ότι ο Nico δεν θα προλάβει στα χρόνια που απομένουν μέχρι να ολοκληρώσει την καριέρα του, να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Τουλάχιστον όχι υπό… φυσιολογικές συνθήκες, μιας και για να συμβεί κάτι τέτοιο, οδηγώντας για λογαριασμό μιας «μικρομεσαίας» ομάδας, θα πρέπει να συμβούν πολλά και διάφορα.
Όμως τα όνειρα δεν κοστίζουν. Δεν κόστιζαν ποτέ, για να αρχίσουν να κοστίζουν σχεδόν στα 38 του χρόνια. Κι ο Hulkenberg σίγουρα έχει κάθε λόγο να ονειρεύεται ότι αυτή η διαδρομή προς το τέλος μιας καριέρας, θα έχει λάμψη, φώτα, συνεντεύξεις. Δεν θα είναι μια διαδρομή προς τη λήθη και το ημίφως…
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οι βαθμολογίες μετά τη νίκη του Norris στο Silverstone - «Φωτιά» στο πρωτάθλημα
Σκληρός με τον εαυτό του ο Leclerc: «Είμαι απαίσιος, αυτό είμαι» (video)
Cadillac: Έρχεται ντοκιμαντέρ για την 11η ομάδα της F1 με παρουσιαστή-έκπληξη