Formula 1 – Μονακό: Δεν σώζεται με τίποτα…


Παρά τις… φιλότιμες προσπάθειες της FIA να δώσει ένα (κάποιο) ενδιαφέρον στο γκραν πρι του Μονακό, η κατάσταση δεν μπορεί να αλλάξει.

Ή μήπως μπορεί; Η υπόθεση σηκώνει πολλή κουβέντα. Είναι γεγονός ότι βλέποντας πως τα τελευταία (πολλά) χρόνια το γκραν πρι του Μονακό είναι μακράν το πιο αδιάφορο της σεζόν, η FIA και η Liberty Media αναζητούν τρόπους για να ρίξουν λίγο… αλατοπίπερο στην υπόθεση.

Κατά γενική ομολογία η απόφαση για δύο υποχρεωτικά πιτ στοπ, ακούστηκε ως κάτι «θετικό» το οποίο θα μπορούσε να διαφοροποιήσει κάπως μια κατάσταση που δείχνει να μην… σώζεται με τίποτα. Φευ… Ούτε κι αυτή η αλλαγή διαφοροποίησε τα δεδομένα.

Ελάχιστες συγκινήσεις περιελάμβανε το μενού του φετινού αγώνα. Κι αυτές κυρίως εξωαγωνιστικές, με τους celebrities και τα υπερπολυτελή γιοτ να τραβούν τα βλέμματα περισσότερο από τα ίδια τα μονοθέσια την ώρα του αγώνα.

Το Μονακό θέλει κάτι διαφορετικό. Κάποτε, πριν από περίπου δεκαπέντε χρόνια, ο Bernie Ecclestone είχε προτείνει να δημιουργούν συνθήκες τεχνητής βροχής κατά τη διάρκεια των αγώνων, ούτως ώστε να υποχρεώνονται οι ομάδες να διαφοροποιούν τη στρατηγική τους και κατά κάποιον τρόπο να δίνουν ένα ενδιαφέρον σε γκραν πρι που ήταν τραγικά αδιάφορα.

Δεν το έκαναν τότε, βρέθηκαν στην πορεία άλλες λύσεις όπως το DRS ώστε να βλέπουμε προσπεράσεις και ανακατατάξεις, άλλαξαν τα μονοθέσια, μπήκε και το υβριδικό σύστημα με την παραπάνω ισχύ και το σχέδιο του Ecclestone μπήκε στο… χρονοντούλαπο. Ίσως ήρθε η ώρα, όμως, να το ξανασκεφτούν, ειδικά για το Μονακό.

Δεν χωρά αμφιβολία πως με εξαίρεση τους αγώνες υπό δύσκολες καιρικές συνθήκες, το Μονακό δεν μας προσφέρει (σχεδόν) το παραμικρό. Λίγα πράγματα από πλευράς προσπεράσεων, στρατηγική που είναι μάλλον εύκολο να αναγνωστεί από τους αντιπάλους και αν δεν τα καταφέρεις να περάσεις στην πρώτη στροφή, τότε… καληνύχτα!

Όπως συνέβη και φέτος. Προσπάθησε ο Leclerc στην πρώτη στροφή, δεν τα κατάφερε και… αυτό ήταν! Ο Norris έχει την εμπειρία έπειτα από επτά χρόνια στη Formula 1 για να διαχειριστεί καταστάσεις όπως αυτή στους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου,τα κατάφερε κι ανέβηκε για πρώτη φορά στην καριέρα του στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου.

Πίσω του ο Charles Leclerc, ο οποίος επί της ουσίας έχασε τον αγώνα το Σάββατο, στις κατατακτήριες, όταν δεν κατάφερε να «νικήσει» τον Βρετανό της McLaren. Κι από τη στιγμή που δεν μπόρεσε η Ferrari να του προσφέρει κάποια εναλλακτική στρατηγική στα πιτ στοπ, ο Μονεγάσκος έμεινε δεύτερος.

Μόνον ο Verstappen προσπάθησε να αλλάξει τη… μοίρα του αγώνα, επιμένοντας στο ένα πιτ στοπ μέχρι δύο γύρους πριν το τέλος κι ευελπιστώντας σε κάποιο «θαύμα» που θα του χάριζε τη νίκη. Μια κόκκινη σημαία, επί παραδείγματι, η οποία θα έδινε σε όλους την ευκαιρία να αλλάξουν ελαστικά, θα έκανε «εναλλακτικά» το δεύτερο πιτ στοπ του και θα κέρδιζε! Αλλά «θαύματα» δεν γίνονται στη Formula 1, τουλάχιστον όχι κάθε ημέρα!

Κι έτσι έμεινε εκτός βάθρου, με τον Oscar Piastri να ανεβαίνει στο τρίτο σκαλοπάτι, παραμένοντας πρωτοπόρος στη βαθμολογία, έστω και με την ισχνή πλέον διαφορά των τριών βαθμών.

Ο Hamilton «πλήρωσε» την ποινή που του επιβλήθηκε μετά τις κατατακτήριες. Όταν χάνεις θέσεις στο Μονακό, είναι εξαιρετικά δύσκολο να διεκδικήσεις κάτι, κι αυτό συνέβη με τον επτάκις Παγκόσμιο πρωταθλητή.

Σπουδαίο αγώνα έκαναν οι Racing Bulls. Και τα δύο μονοθέσια στους βαθμούς, όπως και αυτά της Williams, αλλά και η Haas του Ocon! Είπαμε, το Μονακό μπορεί να μην προσφέρει συναρπαστικούς αγώνες, όμως δίνει κάποιες ευκαιρίες στα αουτσάιντερ για να πάρουν κάτι παραπάνω απ’ αυτό που μπορούν να διεκδικήσουν σε αγώνες σε άλλες πίστες ή σιρκουί.

Απογοήτευσε η Mercedes, η οποία ακολούθησε μια δική της στρατηγική κρατώντας τα δύο υποχρεωτικά πιτ στοπ για το τελευταίο κομμάτι του αγώνα. Και δεν δικαιώθηκε σε καμία περίπτωση.

Ευτυχώς, δηλαδή, που έρχεται σε λίγες μέρες το γκραν πρι της Βαρκελώνης και θα έχουμε κάτι να ασχοληθούμε. Διότι το Μονακό θα ξεχαστεί πολύ σύντομα…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Οι βαθμολογίες μετά το GP Μονακό - Ο Norris σε απόσταση αναπνοής από τον Piastri

Η Ferrari επιμένει να εξελίσσει την SF-25 και εξηγεί γιατί

Συνεχίζεται ο πόλεμος McLaren-Red Bull - Έρχεται και νέα ντιρεκτίβα στον Καναδά