Formula 1 – Ιαπωνία: Προφάσεις εν αμαρτίαις…


Λίγες ημέρες πριν από την έναρξη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος του 2025, υπήρξε συνάδελφος, ο οποίος σε μια συζήτηση που γινόταν σε «πηγαδάκι» εξέφραζε την απορία, εάν ο Max Verstappen θα πανηγύρισε έστω μία νίκη φέτος…

Πριν αλέκτωρ λαλήσαι, λοιπόν, η απάντηση δόθηκε. Και μάλιστα με τρόπο εμφατικό και σε μια πίστα, την οποία η Red Bull αισθάνεται ως «εντός έδρας» κατά κάποιον τρόπο, δεδομένης της συνεργασίας της με την Honda. Τα πράγματα είναι πολύ απλά: ποτέ δεν πρέπει να υποτιμά κανείς την καρδιά του Πρωταθλητή.

Η πραγματική απορία που γεννάται έπειτα από τον αγώνα της Σουζούκα, πάντως, είναι άλλη: τί θα είχε κάνει ο Verstappen εάν είχε βρέξει έντονα κατά τη διάρκεια του γκραν πρι, όπως προέβλεπαν οι μετεωρολόγοι; Πόσο πιο εύκολη θα μπορούσε να ήταν η νίκη του τετράκις Παγκόσμιου Πρωταθλητή; Προφανώς απάντηση δεν θα πάρουμε ποτέ. Όμως η πραγματικότητα είναι ξεκάθαρη και δείχνει πως εάν δεν παλέψεις σκληρά όλο το αγωνιστικό τριήμερο, τίποτα δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένο.

Ο Lando Norris είδε τον Verstappen το Σάββατο να… εκτοξεύεται στην pole position. Και εκεί που άπαντες περίμεναν ότι ο Βρετανός θα πάλευε λυσσαλέα για να πάρει τη νίκη, έχοντας στα χέρια του ένα σαφώς καλύτερο μονοθέσιο απ’ αυτό του αντιπάλου, έμεινε επί 53 γύρους πίσω του, δίχως να μπορέσει επί της ουσίας να τον απειλήσει.

Δεν είναι υπερβολή εάν πούμε ότι το μόνο που πραγματικά μας μένει από το ιαπωνικό γκραν πρι, ήταν η «μονομαχία» των δύο στην έξοδο των πιτ. Διότι σε συνθήκες πραγματικού αγώνα, ο Ολλανδός έδειξε για ποιόν λόγο είναι τέσσερις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής.

Διαβάζοντας τις δηλώσεις του Norris μετά τον αγώνα περί εσφαλμένης στρατηγικής της McLaren, αλλά και περί απώλειας της νίκης από το Σάββατο, λόγω του αποτελέσματος των κατατακτήριων, μία φράση μας έρχεται στον νου: προφάσεις εν αμαρτίαις. Τί άλλο, δηλαδή, μπορεί να πει κανείς για έναν πιλότο, ο οποίος ξεκινά τη σεζόν με το καλύτερο μονοθέσιο στα χέρια του, με τον τίτλο του φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου, έχοντας «κοντράρει» τον Verstappen σχεδόν μέχρι το φινάλε της περυσινής αγωνιστικής περιόδου, όμως σε ένα σύνολο τριών αγώνων έως τώρα, έχει μόλις μία νίκη, έχοντας χάσει τόσο από τον teammate του, όσο και από τον μεγάλο περυσινό αντίπαλό του;

Για τον Norris δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια, κι ας βρισκόμαστε ακόμα στο ξεκίνημα της σεζόν. Δεν υπάρχει περιθώριο ούτε στο Μπαχρέιν, ούτε στη Σαουδική Αραβία. Κι αυτό κυρίως λόγω της πίεσης «εκ των έσω». Ο Piastri δεν θα αρκεστεί φέτος σε ρόλο δεύτερου οδηγού. Το έδειξε στην Κίνα και θα το ξαναδείξει σύντομα, είτε το μάθουμε -μέσω των team radios- είτε δεν το μάθουμε ποτέ, διότι μπορεί να τα έχουν συνεννοηθεί όλα εκ των προτέρων στο motorhome της McLaren.

Είναι δεδομένο ότι όσο ο Norris θα αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης στους αντιπάλους του, τόσο αυτοί θα εκμεταλλεύονται κάθε ευκαιρία που θα τους δίνεται. Κι αν αυτό το Πρωτάθλημα, στο οποίο ο Βρετανός ξεκίνησε ως το απόλυτο φαβορί, διαθέτοντας όλο το «πακέτο», εν τέλει «χαθεί», τότε δεν είναι τόσο σίγουρο το τί μέλλει γενέσθαι, ειδικά με την αγορά των πιλότων να είναι «ανοιχτή» ενόψει του 2026 με πολλά συμβόλαια να λήγουν.

Ναι, προφανώς ακόμα είναι πολύ νωρίς. Όμως εάν τα πράγματα «στραβώσουν» από νωρίς, τότε χρειάζεται πολύ μεγάλη προσπάθεια για να… ισιώσουν. «Ενός κακού, μύρια έπονται» που λέει και η ρήση. Κι αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά τόσο ο Norris όσο και οι… διώκτες του. Κοντολογίς, απαιτείται άμεση ανασύνταξη, καθώς το Μπαχρέιν πλησιάζει και δεν θα υπάρχουν περιθώρια για (νέες) «στραβές».

Υ.Γ.: Kimi Antonelli. Το μέλλον είναι δικό του. Κι αν συνεχίσει έτσι, το 2026 θα αποτελέσει «πονοκέφαλο» για τον Toto και τους συνεργάτες του, αναφορικά με το οδηγικό δίδυμο…

Υ.Γ.1: Limit down για τον Carlos Sainz. Όσο αισιόδοξα ξεκίνησε τη σεζόν, τόσο προβληματικά εξελίσσεται αυτή…

Υ.Γ.2: Μπορεί στην Aston Martin να έχουν ήδη στρέψει το ενδιαφέρον τους στο 2026 και το νέο μονοθέσιο που θα φέρει την υπογραφή του Adrian Newey, ωστόσο θα πρέπει να ασχοληθούν λίγο και με την τρέχουσα σεζόν…

Υ.Γ.3: Μια χαρά οδηγός είναι ο Hadjar. Πολλοί τον περίμεναν στη… γωνία, έπειτα από το λάθος του στο «Άλμπερτ Πάρκ». Όμως ο πιτσιρικάς δίνει απαντήσεις…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

F1: Οι βαθμολογίες μετά το GP Ιαπωνίας - Στον 1 βαθμό η διαφορά Verstappen-Norris

«Μπηχτή» Norris για Verstappen: «Θέλω να πάρω το πρωτάθλημα και να είμαι το καλό παιδί»

Ο Alonso πλέκει το εγκώμιο του Verstappen: «Είναι ο καλύτερος οδηγός»