GP Ιταλίας 2020: Μαύρα σύννεφα πάνω από τη Μόντσα για τη Ferrari


Εάν ήταν εν ζωή ο Enzo Ferrari, όσοι εμπλέκονται σήμερα με τη λειτουργία της αγωνιστικής ομάδας της «σκουντερία», στην καλύτερη περίπτωση θα είχαν δει την πόρτα της εξόδου από το Μαρανέλο προ πολλού. Και στη χειρότερη μάλλον δεν θα έβρισκαν ξανά δουλειά στον χώρο της Formula 1.

Βέβαια, αυτό που βλέπουμε φέτος στις πίστες της Formula 1, μόνο στο χρώμα και στο έμβλημα θυμίζει την κορυφαία ομάδα στην ιστορία του σπορ. Η λέξη «τραγωδία» δεν μπορεί να αποτυπώσει αυτό που συμβαίνει στη Ferrari, με ακόμα μία μαύρη σελίδα στην ιστορία της ομάδας να γράφεται στη Μόντσα.

Για πρώτη φορά έπειτα από 36 χρόνια η Ferrari δεν κατάφερε να έχει έστω ένα μονοθέσιό της στην πρώτη δεκάδα στον «ναό της ταχύτητας». Κι αν τότε, το μακρινό 1984, o Michele Alboreto εκκίνησε 11ος, όμως τερμάτισε δεύτερος πίσω από τον Niki Lauda< φέτος όχι ελπίδα για βάθρο δεν υπάρχει, αλλά δεν θα πρέπει να προξενήσει σε κανέναν εντύπωση εάν η Ferrari για δεύτερο σερί αγώνα δεν έχει μονοθέσιο στους βαθμούς.

Η κατάσταση είναι τόσο απελπιστική, μάλιστα, που θεωρείται πολύ πιθανό οι δύο Mercedes που έκαναν ακόμα ένα lock out με την 94η pole position του Lewis Hamilton και τη δεύτερη θέση του Valtteri Bottas, ακόμα και να «ρίξουν γύρο» στη Ferrari.

Μια Ferrari που προσέθεσε κι άλλο ένα αρνητικό ρεκόρ στον φετινό της απολογισμό, μιας και η τελευταία φορά που μονοθέσιό της βρέθηκε εκτός 15άδας σε κατατακτήριες στη Μόντσα, ήταν πριν από ακριβώς 54 χρόνια και συγκεκριμένα το 1966 με τον Giancarlo Baghetti. Με τη διαφορά πως τότε έτρεχαν τέσσερα μονοθέσια της «σκουντερία», με τον Mike Parks να κατακτά την pole position, τον Lodovico Scarfiotti να είναι δεύτερος, τον Lorenzo Bandini στην πέμπτη θέση και τον Baghetti στην 16η.

Κατά τα λοιπά, στη Μόντσα έγινε το… tow, καθώς για ακόμα μία χρονιά η μάχη είχε να κάνει με το ποιος θα είχε τον «αέρα» του προπορευόμενου ώστε να κερδίσει έως και 7 δέκατα του δευτερολέπτου στον γύρο!

Όσο για τα περιβόητα Party modes, η κατάργησή τους δεν επηρέασε στο ελάχιστο τη Mercedes, σε αντίθεση με τα μονοθέσια με κινητήρες Honda, οι οποίες φάνηκε να χάνουν αρκετή από τη δύναμή τους. Κάτι που εκμεταλλεύτηκε το έπακρο ο εντυπωσιακός και τρίτος στην κατάταξη, Carlos Sainz.