Γύρισε τον χρόνο μία δεκαετία πίσω η Ferrari...


Από το βρετανικό grand prix του 2010 είχε να δει τα δύο μονοθέσιά της να τερματίζουν εκτός βαθμών η «scuderia»

Η εικόνα που παρουσίασε η Ferrari από τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής στο Σπα ήταν τραγική. Ποτέ ξανά στη σύγχρονη ιστορία της, η «scuderia» δεν ήταν τόσο κακή. Ποτέ ξανά δεν φαινόταν τόσο ξεκάθαρα ότι τα κόκκινα μονοθέσια θα έδιναν μεγάλη μάχη ακόμα και για να αποφύγουν τις τελευταίες θέσεις.

Κι όμως, στην πολύπαθη φετινή Ferrari συνέβη κι αυτό. Κάκιστη εικόνα την Παρασκευή με τον Vettel στις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές να είναι με διαφορά ο τελευταίος από τους 20 πιλότους. Μια εικόνα που δεν βελτιώθηκε καθόλου το Σάββατο, οδηγώντας σε διπλό αποκλεισμό της Ferrari από το Q2 των κατατακτήριων.

Από το βρετανικό grand prix του 2014 είχε να βιώσει διπλό αποκλεισμό από το Q2 η Ferrari, με τη διαφορά πως χθες στο Σπα ούτε έβρεχε, ούτε… περιπετειώδης ήταν η διαδικασία των κατατακτήριων. Κι όμως, ήταν πασιφανές πως το ασθενικό ιταλικό μοτέρ σε συνδυασμό με το κακοσχεδιασμένο μονοθέσιο, δεν μπορούσαν να… σώσουν τους Vettel και Leclerc.

Για να ακριβολογώ, δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα οι δύσμοιροι οι πιλότοι της Ferrari για να περισώσουν ό,τι μπορούσε να σωθεί από το πληγωμένο γόητρο της κορυφαίας σε τίτλους ομάδας στην ιστορία του σπορ.

Για να έρθει ο αγώνας της Κυριακής. Τραγωδίας συνέχεια, με τον Leclerc παρά την έξυπνη στρατηγική με την επιλογή της soft γόμας για την εκκίνηση, πολύ σύντομα να γίνεται έρμαιο στα νύχια των άλλων πιλότων. Όχι όλων, μα μόνον αυτών που χρησιμοποιούσαν κινητήρες άλλων εταιριών. Διότι όπου υπήρχε μοτέρ της Ferrari, η εικόνα ήταν εξίσου κακή.

Μοιραίο ήταν, λοιπόν, η Ferrari να βιώσει μία από τις πιο δύσκολες Κυριακές της 70άχρονης ιστορίας της στη Formula 1. Για την ακρίβεια, δέκα χρόνια μετά από το βρετανικό grand prix του 2010, όταν ο Fernando Alonso ήταν 14ος (είχε κληθεί να εκτίσει και ποινή διέλευσης για συμβάν με τον Kubica) και ο Felipe Massa 15ος (με κλατάρισμα στον πρώτο γύρο) η Ferrari είχε και πάλι διπλό τερματισμό εκτός βαθμών.

Αναφέρομαι στο μακρινό 2010 μολονότι υπήρξαν ακόμα τρεις πιο πρόσφατες περιπτώσεις το 2015 στο Μεξικό, το 2017 στη Σιγκαπούρη και πέρυσι στη Βραζιλία με το «απόλυτο μηδέν» για τη Ferrari, μιας και σε αυτές τις τρεις περιπτώσεις υπήρξαν εγκαταλείψεις των μονοθεσίων.

Κατά τα λοιπά, για ακόμα μία φορά φέτος το βάθρο το αποτέλεσαν οι Lewis Hamilton, Valtteri Bottas και Max Verstappen, με το δίδυμο της Mercedes να κάνει… περίπατο στο Σπα. Μόλις επτά αγώνες έπειτα από το ξεκίνημα της σεζόν, η διαφορά στη βαθμολογία είναι τέτοια που καθιστά τον Hamilton ακλόνητο φαβορί για τον τίτλο και τη Mercedes σχεδόν βέβαιη Παγκόσμια Πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές.

Το ζητούμενο, ωστόσο, είναι κατά πόσον αυτή η εξέλιξη συμβάλλει ώστε η Formula 1 να διατηρεί το ενδιαφέρον των (τηλε)θεατών. Με την απάντηση να μην είναι αυτή που θα ήθελαν οι άνθρωποι της Liberty Media…