Σωτήριο ή καταστροφικό το pit stop του Verstappen;


Πολλή κουβέντα έχει γίνει αναφορικά με το εάν το free pit stop που έκανε ο Max Verstappen του στέρησε το δικαίωμα να διεκδικήσει τη νίκη στο Σίλβερστοουν

Η εξαγωγή συμπερασμάτων είναι εύκολη εάν αντιμετωπίσει κανείς το συμβάν αβίαστα. Διότι ένας πιο ενδελεχής έλεγχος των δεδομένων που καταγράφονταν καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, μπορεί να μας κάνει πολύ… σοφότερους.

Στη Red Bull το free pit stop του Verstappen δεν έγινε απλά προκειμένου ο Ολλανδός να διεκδικήσει τον επιπρόσθετο βαθμό του ταχύτερου γύρου. Όπως προέκυψε μετά τον αγώνα της περασμένης Κυριακής, ήταν έκδηλη η αγωνία των ανθρώπων της Red Bull αναφορικά με το εάν θα κατάφερνε να φτάσει στον τερματισμό ο Verstappen με τα εντελώς φθαρμένα ελαστικά που είχε στο μονοθέσιό του.

Τη στιγμή του pit stop στον 50ό από τους 52 γύρους, ο Verstappen είχε έναν μέσο ρυθμό 1.29.9. Εάν συνέχιζε στον ίδιο ρυθμό και δεν έκανε pit stop, ο Verstappen θα τερμάτισε 16’’ μπροστά από τον Hamilton, με δεδομένο το πρόβλημα που προέκυψε στα τελευταία 3 χιλιόμετρα του αγώνα του Βρετανού.

Εάν δεν έκανε pit stop ο Ολλανδός, όμως, θα έπρεπε να μειώσει τον ρυθμό του, ώστε να έφτανε δίχως προβλήματα στον τερματισμό. Θα μπορούσε να μειώσει τον ρυθμό του έως και κατά 6,6’’ και πάλι να περνούσε μπροστά από τον Hamilton στο φινάλε. Και πάλι, όμως, ουδείς μπορεί να πει με σιγουριά πως τα ελαστικά του Verstappen θα άντεχαν.

Στον 51ο γύρο, ο Hamilton έκανε 1.32.1, έχοντας μειώσει σημαντικά τον ρυθμό του, ο οποίος κατά μέσο όσο στον αγώνα ήταν της τάξης του 1.29.4. Μολαταύτα, το μπροστινό αριστερό ελαστικό της Mercedes δεν άντεξε και στα 1.946 από τα 5.891 μέτρα του τελευταίου γύρου, κλάταρε.

Χρησιμοποιώντας όλη την εμπειρία του, ο Hamilton κατάφερε όχι μόνο να πάρει τη νίκη, αλλά να φτάσει και στο pit lane με τέσσερα ελαστικά στο μονοθέσιό του, άσχετα εάν το ένα ήταν σχεδόν… διαλυμένο!

Ενδεικτικό της προσπάθειας του Hamilton είναι ότι στον τελευταίο γύρο πέρασε από την Copse με 140 χ.α.ω., ενώ στον αγώνα η ταχύτητά του στη συγκεκριμένη στροφή ήταν 240 χ.α.ω., ενώ στην Stowe κινήθηκε με 135 χ.α.ω., ενώ στον αγώνα η μέση ταχύτητά του προσέγγιζε τα 190 χ.α.ω.!