Ξέθαψαν το... τσεκούρι του πολέμου!


Η ένσταση που κατέθεσε η Red Bull κατά της νομιμότητας του συστήματος DAS της Mercedes δημιουργεί πολεμική ατμόσφαιρα στα πάντοκ της Formula 1

Όχι πως αποτέλεσε κάποιου είδους έκπληξη, όμως, όπως και να ‘χει, είναι άλλο πράγμα να «ψιθυρίζεται» στα πάντοκ, κι άλλο να παίρνει επίσημη μορφή. Η ένσταση που κατέθεσε το απόγευμα της Παρασκευής του πρώτου αγώνα της χρονιάς η Red Bull εναντίον της Mercedes και της χρησιμοποίησης του περιβόητου dual-axis steering είναι μόλις η πρώτη μάχη ενός «πολέμου» που μαίνεται εδώ και πολύ καιρό στο παρασκήνιο της Formula 1.

Η Red Bull δεν είναι αποφασισμένη να χαριστεί σε κανέναν. Το ξέρουμε εδώ και… 11 χρόνια. Τότε, το 2009, πρωτοστάτησε στις διαμαρτυρίες αναφορικά με τη νομιμότητα του διπλού διαχύτη της Brawn GP. Και πέτυχε να απαγορευτεί η χρήση του από το 2010. Όμως ταυτόχρονα προχωρούσε στην εξέλιξη του δικού της διπλού διαχύτη, με συνέπεια –έστω και με καθυστέρηση- να κάνει την «αντεπίθεσή» της και να διεκδικήσει τα πρωτεία από την ομάδα του Ross Brawn.

Η ειρωνεία; Η Brawn GP την επόμενη σεζόν εξαγοράστηκε από την Mercedes, η οποία 11 χρόνια αργότερα αποτελεί την ομάδα που «υποχρεώνει» τη Red Bull για ακόμα μία φορά να κινηθεί νομικά εναντίον της! Βέβαια, η διαφορά είναι σημαντική, μιας και το DAS είχε επισήμως επιτραπεί για το 2020 από τη FIA πριν κάνει την ένσταση της red Bull, ενώ ο διπλός διαχύτης πήρε το «Ο.Κ.» της παγκόσμιας ομοσπονδίας έπειτα από τον κουρνιαχτό που είχε δημιουργηθεί γύρω απ’ αυτόν.

Το διά ταύτα είναι πως με το «καλημέρα» μιας εξόχως «ιδιαίτερης» σεζόν, για την οποία καλά – καλά δεν γνωρίζουμε ακόμα πόσοι αγώνες θα διεξαχθούν, η Red Bull αποφάσισε να ξεθάψει το τσεκούρι του πολέμου και να διεκδικήσει με τρόπο νομικό την κατάργηση του DAS. Θα τα καταφέρει; Ουδείς μπορεί να μιλήσει με σιγουριά, αν και η «έγκριση» του συστήματος από τη FIA φαντάζει ως ένας παράγοντας που μάλλον δυσχεραίνει το έργο των Αυστριακών.

Το βέβαιο είναι πως η ένταση ανεβαίνει με το «καλημέρα» και οι επόμενες εβδομάδες θα είναι πολύ κρίσιμες από κάθε άποψη. Άλλωστε οι συνεχόμενοι αγώνες δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για αλλαγές στα μονοθέσια. Κι αν η Red Bull επιτύχει την απαγόρευση της χρήσης του DAS, τότε η Mercedes θα… τρέχει και δεν θα φτάνει.