Η υπόθεση Alonso παραμένει 100% ανοιχτή για τη Renault. Η γαλλική ομάδα αναζητά τον αντικαταστάτη του Daniel Ricciardo, ο οποίος έπειτα από μόλις δύο σεζόν στο Ένστοουν, αποφάσισε να αποχωρήσει στο τέλος του 2020 από τη Renault και να συνεχίσει την καριέρα του στη McLaren.
Ο Alonso δεδομένα επιθυμεί να επιστρέψει στη Formula 1. Όμως είχε ξεκαθαρίσει ότι αυτή η επιστροφή δεν θέλει να γίνει με τους τρέχοντες κανονισμούς όσον αφορά στα μονοθέσια. Θέλει να ξανατρέξει αλλά με τα νέας γενιάς μονοθέσια, η παρουσία των οποίων στις πίστες μεταφέρθηκε ήδη για το 2022 λόγω κορωνοϊου.
Πώς μπορεί, λοιπόν, να «κλειδώσει» αυτή η συνεργασία; Η παρουσία του Alain Prost είναι αυτή που θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο. Ο «κύριος καθηγητής» αναμένεται μέσα στο προσεχές διάστημα να αναλάβει ακόμα μεγαλύτερες πρωτοβουλίες αναφορικά με τη λειτουργία της ομάδας.
Πληθαίνουν οι «φωνές» που θέλουν τον νυν επικεφαλής της Renault, Cyril Abiteboul είτε να περιορίζεται σε δευτερεύοντα ρόλο, είτε ακόμα και να αποχωρεί από τη Renault, δίνοντας τη σκυτάλη στον Prost.
Στον Abiteboul χρεώνεται τόσο η μέτρια εικόνα της ομάδας τα τελευταία χρόνια, όσο και η απώλεια του Ricciardo. Δύο γεγονότα αλληλένδετα, μιας και η έλλειψη ανταγωνιστικότητας είναι αυτή που επί της ουσίας οδήγησε τον Αυστραλό στην απόφαση να ενδώσει στις πιέσεις της McLaren και να αποχωρήσει στο τέλος του 2020 από το Ένστοουν.
Ο Ricciardo πήγε στη Renault με όνειρα και φιλοδοξίες. Όμως η εικόνα του 2019 ήταν επιεικώς μέτρια, ενώ προφανώς δεν είναι αισιόδοξος και για το (κουτσουρεμένο) 2020. Επομένως η προοπτική της McLaren ήταν γι’ αυτόν ακριβώς αυτό που επιζητούσε.
Παράλληλα η Renault έχει να αντιμετωπίσει κι άλλο ένα σημαντικό ζήτημα: το οικονομικό. Η ενίσχυση που έλαβε ως εταιρία από το γαλλικό κράτος ώστε να αντέξει την εποχή του COVID-19 ήταν μεγάλη. Και στο αγωνιστικό τμήμα δεν επιθυμούν να ξοδεύουν χρήματα δίχως να έρχονται αποτελέσματα.
Η ανάγκη για ανταγωνιστική εικόνα, παρουσίες στο βάθρο και νίκες είναι πλέον επιτακτική. Γι’ αυτό η Renault θέλει έναν πολύ «δυνατό» αντικαταστάτη του Ricciardo. Γι’ αυτό θα προσπαθήσει με τον prost να αλλάξει την ψυχολογία όλης της ομάδας.
Ο Alonso γνωρίζει την ομάδα, με την οποία συνεργάστηκε την περίοδο 2003-2006 κατακτώντας δύο τίτλους και την διετία 2008-2009 μετά από το ατυχές πέρασμά του από τη McLaren. Όμως πολλά έχουν αλλάξει από τότε. Briatore πλέον δεν υπάρχει και φυσικά ο Alonso δεν είναι ο πιτσιρικάς που έβραζε το αίμα του.
Ήδη πλησιάζει τα 40 του χρόνια και γνωρίζει πως δεν έχει περιθώρια για… πειραματισμούς. Θα επιστρέψει στη Formula 1 μόνον εάν υπάρχει η δυνατότητα να είναι ανταγωνιστικός και να «κλείσει» την καριέρα του με τρόπο εντυπωσιακό. Κι όχι ως… κομπάρσος.