Ράλι Ακρόπολις: Μήπως η Ελλάδα έχει (ακόμα) μία «δεύτερη ευκαιρία»;


Οι συνεχείς ακυρώσεις αγώνων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι ενδεχομένως να δημιουργεί μια «χρ4υσή ευκαιρία» στη χώρα μας ώστε να… χτυπήσει και πάλι την πόρτα της FIA για επιστροφή του «Ακρόπολις» στο WRC

Πριν από μερικούς μήνες, όταν ανακοινωνόταν η ακύρωση του Ράλι Χιλής εξαιτίας της έκρυθμης πολιτικής κατάστασης που επικρατούσε στη χώρα της Λατινικής Αμερικής, η τότε διοίκηση της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος σε αγαστή συνεργασία με το Υφυπουργείο Πολιτισμού και όλους τους λοιπούς εμπλεκόμενους φορείς είχε κινηθεί τάχιστα, σε μια προσπάθεια «αξιοποίησης» των συνθηκών ώστε η Ελλάδα να «κάλυπτε» το κενό της Χιλής μέσω της επιστροφής του «Ράλι Ακρόπολις» στο πρόγραμμα του WRC.

Λόγω έλλειψης χρόνου και με τις συνθήκες να είναι εξόχως πιεστικές, κάτι τέτοιο δεν μπόρεσε να γίνει στις αρχές του έτους, μιας και οι προθεσμίες ήταν ασφυκτικές. Φυσικά τότε δεν μπορούσε να υπάρξει καν… σκέψη των όσων ζούμε τον τελευταίο μήνα στη χώρα μας, με την πανδημία του COVID-19 να έχει… κλείσει τους Έλληνες στα σπίτια τους και την αγωνιστική δράση κάθε επιπέδου να έχει εκλείψει παντελώς.

Όμως οι συνθήκες φαίνεται πως ίσως δημιουργούν ακόμα μία «χρυσή ευκαιρία» για τη χώρα μας. Η αναβολή (ή, μήπως, πρόκειται για ακύρωση και δεν ανακοινώνεται επίσημα για ευνόητους λόγους;) των χωμάτινων Ράλι Αργεντινής, Πορτογαλίας και Ιταλίας, έχει δημιουργήσει ένα τεράστιο κενό στο πρόγραμμα, μιας και τούτη τη στιγμή το επόμενο «ραντεβού» των συμμετεχόντων στο WRC είναι το τετραήμερο 16-19 Ιουλίου στην Κένυα.

Ή μήπως όχι; Όπως αποκλειστικά έγραψε πριν από δύο εβδομάδες το «Car and Driver», είναι σχεδόν βέβαιο ότι το Ράλι Σαφάρι δεν θα επιστρέψει φέτος στο πρόγραμμα του WRC. Μέσα στις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθεί η ματαίωσή του, μιας και είναι μεγάλος ο φόβος των Αρχών της Κένυας αναφορικά με το θέμα της εξάπλωσης του κορωνοϊού.

Αν μας… αποχαιρετήσει και το Σαφάρι, τότε το επόμενο «ραντεβού» των φίλων του WRC με τα «θηρία» των σχεδόν 400 ίππων θα είναι στις αρχές Αυγούστου (6-9) στη Φινλανδία. Ήτοι πέντε μήνες μετά από το Ράλι Μεξικού, το οποίο ολοκληρώθηκε εσπευσμένα στις 14 Μαρτίου!

Με βάση το «κανονικό» πρόγραμμα του WRC, μετά τη Φινλανδία υπάρχουν ακόμα πέντε αγώνες, σε Νέα Ζηλανδία (2-6/9), Τουρκία (24-27/9), Γερμανία (15-18/10), Ουαλία (29/10-1/11) και Ιαπωνία (19-22/11).

Ο επικεφαλής της M-Sport, Richard Millener δήλωσε πριν από λίγες ώρες πως δεν θα ήταν καθόλου κακή ιδέα η διεξαγωγή διήμερων αγώνων, καθώς έτσι θα μπορούσαν να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για «back to back» Ράλι μέσα στο 2020 στην ίδια χώρα.

Κοιτάζοντας, λοιπόν, το πρόγραμμα του 2020 και «ζυγίζοντας» τις δηλώσεις του Millener, η σκέψη που γίνεται είναι απλή: δεν θα μπορούσαν οι ομάδες να «μετακομίσουν» με ένα καράβι από τα παράλια της Νότιας Τουρκίας στις 27 Σεπτεμβρίου με προορισμό την Ελλάδα; Ακόμα και αν υπάρξει η μέγιστη καθυστέρηση, τότε το αργότερο την Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου θα μπορούν να έχουν «στήσει» το δικό τους service park επί ελληνικού εδάφους ώστε να επιστρέψει το «Ράλι Ακρόπολις» στο πρόγραμμα του WRC!

Το ίδιο σενάριο θα μπορούσε να γίνει και αντίστροφη, δηλαδή με την Ελλάδα να «προηγείται» της Τουρκίας. Θα μπορούσε, δυνητικά, να υπάρξει να «αντικατάσταση» των δύο αγώνων, εάν τα πράγματα με τον COVID-19 δεν εξελίσσονται καλά στη γειτονική μας χώρα στα τέλη του καλοκαιριού.

Με λίγα λόγια, αυτή τη στιγμή ενδέχεται να δημιουργείται μια συγκυρία, την οποία θα πρέπει να είναι έτοιμη να εκμεταλλευτεί η χώρα μας. Το νέο ΔΣ της Ομοσπονδίας σε συνεργασία με της πολιτική ηγεσία οφείλουν να έχουν έτοιμο ένα «πλάνο άμεσης παρέμβασης» προς την FIA, ώστε εάν οι συνθήκες ευδοκιμήσουν και η χώρα μας συνεχίσει να αντιμετωπίζει με τον τρόπο που το πράττει έως τώρα την πανδημία, να μπορέσει να «εκμεταλλευτεί» τις καταστάσεις.

Τροφή για σκέψη…