Στον τελευταίο αγώνα της σεζόν ο πρωταγωνιστής ήταν ένας και δεν υπήρξε καμία αμφισβήτηση αναφορικά με την κυριαρχία του. Άλλωστε από μόνο του το γεγονός ότι ο Hamilton με τη νίκη του στην Yas Marina έφτασε τις 84 στην καριέρα του στη Formula 1 -οι 50 εκ των οποίων ήρθαν έπειτα από εκκίνηση από την pole position- δίχως να δεχθεί την παραμικρή πίεση στους 55 γύρους του αγώνα, μαρτυρά ότι δεν υπήρξε κάποιος άλλος πιλότος ο οποίος ήταν σε θέση να αμφισβητήσει την κυριαρχία του Βρετανού.
Μάλιστα ο Hamilton συνδύασε αυτή τη νίκη και με το έκτο «γκραν σλαμ» της καριέρας του στη Formula 1, δηλαδή εκκίνηση από την pole position, πρωτοπορία σε όλο τον αγώνα, νίκη και ταχύτερο γύρο.
Η σεζόν, λοιπόν, μπήκε ήδη στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Μια σεζόν, κατά τη διάρκεια της οποίας συνέβησαν πολλά. Μια σεζόν – παρακαταθήκη για το μέλλον, μιας κι έπειτα από πολλά χρόνια όσοι ασχολούνται με τη Formula 1 έχουν κάθε λόγο να αισιοδοξούν για το μέλλον του σπορ από πλευράς οδηγών.
Charles Leclerc, Lando Norris, Alexander Albon, George Russell, Pierre Gasly, Antonio Giovinazzi. Μερικοί μόνον από τους «νέους» του σπορ, οι οποίοι μαζί με τους πιο έμπειρους Max Verstappen και Carlos Sainz αλλά και τους πάντα ετοιμοπόλεμους Daniel Ricciardo και Valtteri Bottas είναι έτοιμοι να ανοίξουν τον δρόμο της «επόμενης δεκαετίας» της Formula 1.
Σίγουρα η απόδοση των «rookies» μόνον με αισιοδοξία μπορεί να μας γεμίσει, την ώρα που σίγουρα το «αντίο» του 2019 μας αφήνει μια «πίκρα» από την αποχώρηση –προσωρινή, ευελπιστούμε- αποχώρηση του Nico Hulkenberg από το σπορ. Όσο για τον Robert Kubica, μπορεί να μην θύμιζε σε τίποτα τον παλιό καλό Πολωνό, όμως έστω κι έτσι αποτέλεσε ένα τρανό παράδειγμα πείσματος και μια απόδειξη πως όταν κάτι το θέλεις πολύ, το σύμπαν θα συνωμοτήσει ώστε να το καταφέρεις…
Ραντεβού τον Μάρτιο του 2020, λοιπόν, με το τελευταίο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της «τρέχουσας εποχής» της Formula 1, μιας και από το 2021 όλα θα είναι διαφορετικά…