Αυτό που λέμε «νίκη τίτλου»


Είναι μερικές νίκες στη διάρκεια ενός Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, οι οποίες μπορεί να μην δίνουν… περισσότερους βαθμούς σε σχέση με τις υπόλοιπες, όμως είναι «νίκες τίτλου». Είναι αυτές οι νίκες, οι οποίες δίνουν τεράστιο ψυχολογικό αβαντάζ και φυσικά την απαραίτητη ώθηση για τη συνέχεια ενός «μαραθωνίου», όπως ο φετινός των 21 grand prix στη Formula 1.

Μια τέτοια επικράτηση ήταν αυτή του Sebastian Vettel στον Καναδά. Σε μια πίστα στην οποία ο Lewis Hamilton έκανε… πάρτι τα προηγούμενα τρία χρόνια, πανηγυρίζοντας ισάριθμες πρωτιές, ο Γερμανός ξεπέρασε πολύ γρήγορα την «προβληματική» Παρασκευή και έστειλε ξεκάθαρο μήνυμα πως μπορεί να επιστρέψει εκεί όπου φάνηκε να βρίσκεται στο ξεκίνημα του Πρωταθλήματος: στην κορυφή.

Ναι, η διαφορά του Vettel από τον Hamilton είναι ισχνή, μόλις ένας βαθμός. Είναι η δεύτερη μικρότερη διαφορά που θα μπορούσε να υπάρχει μεταξύ δύο πιλότων. Είναι, όμως, τεράστια αν αναλογιστεί κανείς πως ο Καναδάς δεν ήταν και τόσο… φιλόξενος για τη Ferrari τα προηγούμενα χρόνια.

Ο αγώνας καθαυτός δεν διεκδικεί δάφνες ποιότητας. Ο Vettel κυριάρχησε πλήρως και μόνον ο Bottas θα μπορούσε να δώσει ένα κάποιο ενδιαφέρον, αν δεν έκανε το λάθος περίπου δέκα γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας (το κανονικό, όχι το… βιαστικό, μιας και η συμπαθής Winnie Harlow έσπευσε να κυματίσει τη σημαία έναν γύρο νωρίτερα!) κι αν δεν έμενε και από καύσιμα στο φινάλε.

Ο Verstappen από την πλευρά του, μέσα σε ένα συνολικά «παγωμένο» κλίμα, ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου, όμως γενικά είναι πασιφανές πως τα πράγματα δεν είναι στην καλύτερη φάση τους γι’ αυτόν στη Red Bull.

Αναζητώντας κανείς τους «ήρωες» του αγώνα στο Μόντρεαλ, δεν θα μπορούσε να μην σταθεί στον εξαίρετο γι’ ακόμα έναν αγώνα και πλέον… μόνιμο κάτοικο δεκάδας, Charles Leclerc, ο οποίος με τέτοιες εμφανίσεις βροντοχτυπά την πόρτα της Ferrari, αλλά και των Pierre Gasly και Romain Grosjean, οι οποίοι «φλέρταραν» με τη δεκάδα, μολονότι εκκίνησαν από την τελευταία σειρά του grid.

Άδοξα ολοκληρώθηκε το 300ό grand prix του Fernando Alonso λόγω προβλήματος στο σύστημα εξαγωγής της McLaren, τη ώρα που Brendon Hartley και Lance Stroll είχαν σύγκρουση και μάλιστα τρομακτική, μόλις στην έκτη στροφή του αγώνα…