Η ανακοίνωση από τον ΣΕΑΑ των ταξινομήσεων Σεπτεμβρίου στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου επιβεβαίωσε τη σκληρή μάχη που δίνεται ανάμεσα στο Toyota Yaris Cross και το Peugeot 2008 για τον τίτλο του best seller στη χώρα μας.
Τον περασμένο μήνα ήταν η σειρά του ιαπωνικού B-SUV να πάρει τα σκήπτρα στις ταξινομήσεις από την αρχή του 2025 έως τον Σεπτέμβριο, με 5.637 έναντι 5.326 του γαλλικού «αντιπάλου» του, μιας και μέχρι και τον Αύγουστο η σειρά ήταν αντίστροφη (4.830 για το Peugeot 2008, 4.733 για το Toyota Yaris Cross).
Αμφότερα αποτελούν, λοιπόν, τις κορυφαίες επιλογές - όχι μόνο στη δημοφιλή κατηγορία του B-segment - προσφέροντας εκδόσεις που καλύπτουν τις ανάγκες των υποψήφιων αγοραστών στη χώρα μας. Ας δούμε τα χαρακτηριστικά τους.
Σχεδίαση & Χώροι
To Yaris Cross χαρακτηρίζεται από μοντέρνο στιλ, έχοντας εμπρός, στο πλάι και πίσω αυθεντική ιαπωνική αύρα και ένα σχεδιαστικό αποτύπωμα που δεν θυμίζει σε τίποτα ένα «ψηλό Yaris». Μάσκα, ποδιές, φωτιστικά σώματα διαθέτουν τις σωστές αναλογίες μήκους, πλάτους και ύψους, με διαφοροποιήσεις στις λεπτομέρειες, ανάλογα με την έκδοση.
Το εσωτερικό διαθέτει αυξημένα επίπεδα ηχομόνωσης και μείωσης των κραδασμών και την «γνωστή» ποιότητα κατασκευής της Toyota. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ή 12,3 ιντσών, ανάλογα την εξοπλιστική έκδοση και οθόνη 9 ή 10,5 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων και τα πιο πρόσφατα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης Toyota T-Mate.
Από την άλλη πλευρά, το ανανεωμένο 2008 (που «υποδέχθηκε» τη facelift εκδοχή του πριν από περίπου 2 χρόνια) διαθέτει αισθητικές βελτιώσεις στο ήδη όμορφο «σουλούπι» του, με τη νέα μάσκα που διαθέτει έγχρωμες ενθέσεις, καινούρια φώτα ημέρας με τις «3 νυχιές» και νέα ταξιθέτηση των πίσω φωτιστικών σωμάτων.
Στο εσωτερικό του γαλλικού SUV ξεχωρίζει το i-Cockpit, με νέο design στον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών για τις κορυφαίες εκδόσεις (αναλογικός με έγχρωμη οθόνη TFT 3,5 ιντσών για την εισαγωγική) και την επίσης 10 ιντσών κεντρική οθόνη για το σύστημα infotainment (σε όλες τις εξοπλιστικές εκδόσεις).
Το 2008 έχει μήκος 4.304 mm, πλάτος 1.815 mm (με διπλωμένους καθρέπτες), ύψος 1.523 mm (ή 1.550 mm ανάλογα την έκδοση), με μεταξόνιο 2.605 mm και πορτμπαγκάζ 434 L. Από την πλευρά του, το Yaris Cross είναι πιο compact, με μήκος 4.172 mm / 4.192 mm / 4.197 mm ανάλογα την έκδοση, πλάτος 1.765 mm και ύψος 1.585/1.595 mm. Το μεταξόνιό του είναι 2.560 mm και ο χώρος αποσκευών προσφέρει 397 L (320 L η τετρακίνητη έκδοση).
Κινητήρες και επιδόσεις
Στο κομμάτι των κινητήριων συνόλων, οι διαφορές ανάμεσα στα δύο SUV είναι ξεκάθαρες. Το Peugeot 2008 δίνει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε αμιγώς θερμική έκδοση, ήπια υβριδική 48V και ηλεκτρική, όλες τους με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Από την πλευρά του, το Toyota Yaris Cross είναι διαθέσιμο αποκλειστικά ως full hybrid σε δύο επίπεδα ισχύος, με αυτόματο κιβώτιο e-CVT, αλλά εκτός από προσθιοκίνητο, προσφέρεται και ως τετρακίνητο.
Η θερμική έκδοση του 2008 έχει 3κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1,2 L που αποδίδει 100 PS και 205 Nm. Με τη συμβολή του χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων, τα 0-100 km/h έρχονται σε 10,8 sec ενώ η τελική ταχύτητα είναι 183 km/h. Η μέση κατανάλωση στο συνδυασμένο κύκλο WLTP είναι 5,7 L/100 km και οι εκπομπές CO2 128 g/km.
Το ήπια υβριδικό Hybrid 145 e-DCS6 έχει ως βάση τον ίδιο βενζινοκινητήρα, που αποδίδει, ωστόσο, 136 PS και 230 Nm, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας προσθέτει 29 PS και 51 Nm. Έτσι προκύπτει συνδυαστική ισχύς 145 PS, η οποία μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Για τα 0-100 km/h απαιτούνται 8,3 sec και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 206 km/h. Η κατανάλωση στο συνδυασμένο κύκλο είναι 4,9 L/100 km και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 110 g/km.
Τέλος, το αμιγώς ηλεκτρικό E-2008 έχει ηλεκτροκινητήρα 156 PS και 260 Nm και μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 54 kWh (51 kWh ωφέλιμη), που εξασφαλίζει αυτονομία 399-406 km στο συνδυασμένο κύκλο και 552-568 km εντός πόλης. Η φόρτιση σε ταχυφορτιστή 100 kW για πλήρωση από το 20% στο 80% γίνεται σε 27 λεπτά και σε 3 ώρες και 10 λεπτά σε φορτιστή 11 kW με OBC 11kW. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 9,1 sec ενώ η τελική ταχύτητα είναι 150 km/h.
Το Toyota Yaris Cross προσφέρει δύο full hybrid επιλογές (με την ονομασία Hybrid 115 και Hybrid 130), που έχουν ως βάση 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 L, απόδοσης 92 PS και 120 Nm. Με τη συνδρομή ηλεκτροκινητήρα 80 PS και 141 Nm (Hybrid 115) και 84 PS-185 Nm (Hybrid 130) προκύπτει συνδυαστική ισχύς 116 PS και 131 PS, αντίστοιχα. Αμφότερες οι εκδόσεις είναι προσθιοκίνητες, ενώ υπάρχει και τετρακίνητη Hybrid 130. Όλες οι παραλλαγές συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο e-CVT.
Το Hybrid 115 χρειάζεται 11,2 sec (ή 11,8 sec, ανάλογα την έκδοση) για τα 0-100 km/h, με τελική ταχύτητα 170 km/h. Η μέση κατανάλωση είναι 4,5 L/100 km και οι εκπομπές CO2 101 g/km. Για το προσθιοκίνητο Hybrid 130 οι αντίστοιχες τιμές είναι 10,7 sec για τα 0-100 km/h, τελική ταχύτητα 170 km/h, μέση κατανάλωση 4,5-4,8 L/100 km (ανάλογα την εξοπλιστική έκδοση) και εκπομπές CO2 100-109 g/km.
Τέλος, το τετρακίνητο Yaris Cross Hybrid 130 AWD-i χρειάζεται 11,3 sec για τα 0-100 km/h, επιταχύνει επίσης μέχρι τα 170 km/h, ενώ έχει μέση κατανάλωση 4,5-5,1 L/100 km και εκπομπές CO2 101-116 g/km.
Εξοπλισμός εισαγωγικών εκδόσεων
Το Toyota Yaris Cross είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε 8 εξοπλιστικές εκδόσεις: Active, Active Plus, Style, Style Bi-Tone, Elegant, Elegant Bi-Tone, GR Sport Bi-Tone και Premier Edition. Ωστόσο, δεν συνδυάζονται όλες και με τα τρία κινητήρια σύνολα.
Στο Peugeot 2008 υπάρχουν τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις: Style, Allure και GT, με τις δύο πρώτες να συνδυάζονται και με τα τρία κινητήρια σύνολα, ενώ η GT δεν είναι διαθέσιμη με την αμιγώς θερμική παραλλαγή.
Στο Yaris Cross, η εισαγωγική εξοπλιστική έκδοση Active προσφέρεται αποκλειστικά με το προσθιοκίνητο κινητήριο σύνολο Hybrid 115 των 116 PS και η τιμή της εκκινεί από 24.120 €. Στο βασικό της εξοπλισμό υπάρχουν, μεταξύ άλλων, ατσάλινες ζάντες 16 ιντσών, μαύρα υφασμάτινα καθίσματα, ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, οθόνη 9 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, αυτόματος κλιματισμός, κεντρικό υποβραχιόνιο, κάθισμα οδηγού και συνοδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέας ταχυτήτων, κάμερα οπισθοπορείας με στατικές κατευθυντήριες γραμμές, ηλεκτρικό χειρόφρενο, κεραία σε σχήμα πτερυγίου, χειρολαβές στο χρώμα του αμαξώματος, θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, ράγες οροφής, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (LTA), σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, καταστολή επιτάχυνσης σε χαμηλή ταχύτητα και υποβοήθηση διεύθυνσης έκτακτης ανάγκης (ημέρα) στο σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης και σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης σε διασταύρωση.
Παράλληλα, το Yaris Cross καλύπτεται από ολοκληρωμένη εγγύηση 6 ετών ή 200.000 km (όποιο έρθει πρώτο) για όλα τα λειτουργικά μέρη του αυτοκινήτου και για κάθε ελάττωμα που οφείλεται σε κατασκευαστικό σφάλμα.
Το Peugeot 2008 έχει ως εισαγωγική έκδοση την Style, η οποία με τον αμιγώς θερμικό κινητήρα 1,2 L που αποδίδει 100 PS κοστίζει 22.700 € και στο βασικό εξοπλισμό προσφέρει, μεταξύ άλλων, τα εξής: Αναλογικό πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη TFT 3,5 ιντσών, ψηφιακή οθόνη 10 ιντσών για το σύστημα infotainment, ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες, πίσω αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης και κάμερα οπισθοπορείας, ατσάλινες ζάντες 16 ιντσών Silome, cruise control με speed limiter, ESP με Hill Assist, σύστημα ανίχνευσης πίεσης ελαστικών, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος και Pack Safety που περιλαμβάνει σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (Active Safety Brake), σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης (Collision Warning Alert), ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Keep Assist), σύστημα αναγνώρισης σημάτων ορίου ταχύτητας (Speed Limit Information), έξυπνο σύστημα προσαρμογής ορίου ταχύτητας στον περιοριστή/ρυθμιστή ταχύτητας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας ETSR (STOP, απαγορευτικό εισόδου/προσπέρασης) και σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής οδηγού (Driver Attention Alert).
Η γαλλική φίρμα προσφέρει εγγύηση 5 ετών / 160.000 km για τα μηχανικά μέρη και εγγύηση 8 ετών ή 160.000 km για την μπαταρία των ηλεκτρικών εκδόσεων.
Οι τιμές όλων των εκδόσεων του Toyota Yaris Cross στη χώρα μας έχουν ως εξής:
| ΕΚΔΟΣΗ | Active | Active Plus | Style | Style Bi-Tone | Elegant | Elegant Bi-Tone | GR Sport Bi-Tone | Premier Edition |
| 1.5 Hybrid 116 PS e-CVT 4x2 | 24.120€ | 24.570€ | - | - | - | - | - | - |
| 1.5 Hybrid 130 PS e-CVT 4x2 | - | 25.020€ | 27.570€ | 28.360€ | 30.960€ | 31.460€ | 34.160€ | 35.760€ |
| 1.5 Hybrid 130 PS e-CVT 4x4 | - | - | 30.370€ | 31.160€ | 33.760€ | 34.260€ | - | 38.560€ |
Οι τιμές όλων των εκδόσεων του Peugeot 2008 στην Ελλάδα έχουν ως εξής (στο E-2008 περιλαμβάνεται προωθητική ενέργεια Peugeot E-move 6.000 €, ενώ δεν περιλαμβάνεται η κρατική επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 3):
| ΕΚΔΟΣΗ | ΤΙΜΗ |
| 1.2 PureTech 100 Style | 22.700 € |
| 1.2 PureTech 100 Allure | 25.600 € |
| Hybrid 145 e-DCS6 Style | 26.700 € |
| Hybrid 145 e-DCS6 Allure | 30.000 € |
| Hybrid 145 e-DCS6 GT | 33.300 € |
| E-2008 | |
| 54kWh 156 PS (OBC 11) Style | 32.900 € |
| 54kWh 156 PS (OBC 11) Allure | 35.500 € |
| 54kWh 156 PS (OBC 11) GT | 37.900 € |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Suzuki Vitara VS Dacia Duster: Τετρακίνητα, υβριδικά και προσιτά - Ποιο κερδίζει στα σημεία
Πόσο κοστίζει πραγματικά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο το 2025 - Online calculator EV edition






ΔΗΜΟΦΙΛΗ





