Η Renault περνά σε μια νέα εποχή. Με το Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4x4 300 hp, η γαλλική φίρμα παρουσιάζει όχι απλώς ένα νέο SUV, αλλά μια τεχνολογική ναυαρχίδα που φιλοδοξεί να σταθεί απέναντι σε καταξιωμένους premium ανταγωνιστές. Η αεροπορική έμπνευση του ονόματος και ο high-tech χαρακτήρας του συνδυάζονται με υβριδική δύναμη 300 ίππων, κορυφαία αυτονομία και πολυτέλεια που φέρνει νέο αέρα στα D-SUV.
Τεχνολογία Hyper Hybrid E-Tech
Η καρδιά του Rafale είναι το νέο plug-in υβριδικό σύστημα Hyper Hybrid E-Tech, σχεδιασμένο αποκλειστικά για το μοντέλο. Ένας τρικύλινδρος 1.2 turbo συνεργάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες για συνδυαστική ισχύ 300 ίππων. Η απόδοση αυτή μεταφράζεται σε επιτάχυνση 0–100 km/h σε 6,4’’ και ρεπρίζ 80–120 km/h σε 4’’, δείχνοντας πως η υβριδική τεχνολογία δεν περιορίζεται μόνο στην οικονομία καυσίμου.
Η μπαταρία 22 kWh προσφέρει έως 105 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας, επαρκή για την καθημερινή χρήση χωρίς σταγόνα βενζίνης. Με γεμάτη μπαταρία και ρεζερβουάρ, η συνολική εμβέλεια ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα, κάνοντας το Rafale ιδανικό και για μεγάλα ταξίδια. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα EV για αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία ή τη λειτουργία E-Save που διατηρεί ποσοστό φόρτισης για μελλοντική χρήση.
Η φόρτιση ολοκληρώνεται σε λιγότερο από τρεις ώρες μέσω wallbox 7,4 kW, ενώ από απλή οικιακή πρίζα απαιτούνται περίπου εννέα ώρες. Η αναγεννητική πέδηση διαθέτει τέσσερα επίπεδα έντασης, ρυθμιζόμενα από τα paddles στο τιμόνι, και ενισχύει την λειτουργία ηλεκτροκίνησης.
Σασί με υπογραφή Alpine
Η μόνιμη τετρακίνηση του Rafale, χάρη στον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, συνδυάζεται με το σύστημα τετραδιεύθυνσης 4Control Advanced. Έτσι, στις χαμηλές ταχύτητες το μεγάλο SUV στρίβει με ευκολία σαν μικρότερο αυτοκίνητο (ακτίνα στροφής στα επίπεδα του... Clio), ενώ στον αυτοκινητόδρομο, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, παραμένει ακλόνητο και σταθερό, αξιοποιώντας τα χαρακτηριστική τετραδιεύθυνσης (στις μανούβρες οι πίσω τροχοί στρίβουν μερικές μοίρες αντίθετα από τη γωνία του τιμονιού, ενώ το αντίθετο συμβαίνει στις στροφές και στις πιο υψηλές ταχύτητες για ευνόητους λόγους).
Η κορυφαία έκδοση Atelier Alpine ανεβάζει τον πήχη ακόμα ψηλότερα. Η συμβολή των μηχανικών της Alpine έφερε πλαίσιο με ειδικά ρυθμισμένη ανάρτηση, αμορτισέρ και αντιστρεπτικές, καθώς και μια ενεργή ανάρτηση με κάμερα που «διαβάζει» το δρόμο και προσαρμόζεται ανάλογα. Μέσω του μενού Chassis Control, ο οδηγός επιλέγει ανάμεσα σε Comfort, Dynamic και Sport, αλλάζοντας τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου από μαλακή και άνετη, μέχρι σφιχτή και σπορ, με ελάχιστες κλίσεις αμαξώματος στις στροφές.
Σχεδίαση και καμπίνα
Με μήκος 4,71 μέτρων και μεταξόνιο 2,74 μέτρων, το Rafale συνδυάζει τις αναλογίες ενός πολυτελούς D-SUV με κουπέ γραμμή οροφής. Η μάσκα με τρισδιάστατα μοτίβα διαμαντιών αλλάζει όψη ανάλογα με το φως, ενώ οι λεπτομέρειες φωτισμού Matrix LED Vision (στην έκδοση Atelier Alpine) δίνουν καθαρό high-tech χαρακτήρα. Το πορτμπαγκάζ των 539 λίτρων παρέχει πρακτικότητα χωρίς να θυσιάζεται το στυλ.
Στο εσωτερικό, η Renault δίνει έμφαση στην τεχνολογία και την κομψότητα. Το σύστημα OpenR Link αποτελείται από δύο οθόνες 12’’ που συνεργάζονται άψογα, ενσωματώνουν Google Maps και Google Assistant και παραμένουν συμβατές με Android Auto και Apple CarPlay. Οι λεπτομέρειες, όπως το φωτιζόμενο λογότυπο Alpine στις πλάτες των καθισμάτων, οι ραφές στα χρώματα της γαλλικής σημαίας και τα ποιοτικά υλικά, αναβαθμίζουν την premium αίσθηση.
Η πανοραμική οροφή Solarbay, με ηλεκτροχρωματική εναλλαγή διαφάνειας, προσθέτει μια πρωτοποριακή διάσταση που συναντάμε συνήθως σε ακριβότερα premium μοντέλα. Για τους πίσω επιβάτες, το υποβραχιόνιο Ingenius με θήκες για συσκευές και παροχές USB-C ενισχύει την πρακτικότητα και την άνεση.
Αυτονομία και κατανάλωση
Το νέο Renault Rafale θέτει νέα στάνταρ στην κατηγορία των υβριδικών D-SUV, χάρη στο εξελιγμένο σύστημα Hyper Hybrid E-Tech. Η μπαταρία 22 kWh προσφέρει έως 105 km αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας (WLTP), επιτρέποντας στον οδηγό να καλύπτει τις καθημερινές μετακινήσεις του χωρίς να καταναλώνει βενζίνη. Σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ 55 L και τη μέση κατανάλωση καυσίμου που ξεκινά από 0,5 L/100 km (με φορτισμένη μπαταρία) ή 5,8 L/100 km (με άδεια μπαταρία), η συνολική αυτονομία ξεπερνά τα 1.000 km.
Η υβριδική αρχιτεκτονική του Rafale προσφέρει στον οδηγό την ευελιξία να επιλέξει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για την πόλη, αλλά και μεγάλη αυτονομία για ταξίδια, με χαμηλό κόστος χρήσης και υψηλή αποδοτικότητα. Ένα συνδυαστικό πλεονέκτημα που το καθιστά ιδανικό για κάθε σενάριο μετακίνησης.
Ασφάλεια και εξοπλισμός
Το Rafale ενσωματώνει έως 32 συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Το Active Driver Assist λειτουργεί σε επίπεδο 2, συνδυάζοντας αυτόματο έλεγχο ταχύτητας και διατήρηση λωρίδας. Το Intelligent Speed Assist αναγνωρίζει και προσαρμόζεται στα όρια ταχύτητας, ενώ το My Safety Switch επιτρέπει στον οδηγό να ενεργοποιεί με μία κίνηση τις δικές του ρυθμίσεις για τα ADAS, ακόμη και να απενεργοποιεί ειδοποιήσεις που του είναι ενοχλητικές. Η κάμερα 360° και το hands-free παρκάρισμα διευκολύνουν την καθημερινότητα.
Στην ελληνική αγορά, το Rafale διατίθεται σε δύο εκδόσεις. Η Esprit Alpine, με τιμή 51.800 €, προσφέρει στάνταρ τετρακίνηση, τετραδιεύθυνση, το πλήρες πακέτο ADAS και το OpenR Link. Η Atelier Alpine, στις 55.900 €, προσθέτει ενεργή ανάρτηση με κάμερα, προβολείς Matrix LED Vision, θερμαινόμενο τιμόνι και ζάντες 21’’. Και οι δύο συνοδεύονται από πενταετή εγγύηση ή 100.000 χλμ. και πέντε χρόνια οδικής βοήθειας. Προαιρετικά, ο εξοπλισμός εμπλουτίζεται με Head-Up Display, ηχοσύστημα Harman Kardon με δώδεκα ηχεία και την οροφή Solarbay.
Με αυτονομία 1.000 km
Το Renault Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4x4 300 hp είναι πολλά περισσότερα από ένα νέο SUV. Είναι η επιτομή της τεχνολογίας της Renault, ένα μοντέλο που συνδυάζει ευελιξία στην καθημερινότητα με συνδυαστική αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων, κορυφαία οδική συμπεριφορά με υπογραφή Alpine και εσωτερικό που αποπνέει premium χαρακτήρα. Με το Rafale, η γαλλική φίρμα κάνει μια αποφασιστική κίνηση στην καρδιά των premium D-SUV, αποδεικνύοντας ότι η καινοτομία και η κομψότητα μπορούν να συναντηθούν σε ένα ολοκληρωμένο σύνολο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
| RENAULT RAFALE | |
|---|---|
| Μήκος | 4,71 m |
| Πλάτος | 1,86 m |
| Ύψος | 1,61 m |
| Μεταξόνιο | 2,74 m |
| Βάρος | 1.800 kg |
| Χώρος αποσκευών | 539 L |
| Κινητήρας | 1.2 L 3κύλινδρος turbo + 3 ηλεκτροκινητήρες |
| Συνολική ισχύς | 300 PS |
| Ροπή | 230 Nm (ICE) + 205 Nm + 195 Nm (ηλεκτροκινητήρες) |
| Μπαταρία | 22 kWh Li-ion |
| Αυτονομία EV | 105 km (WLTP) |
| Συνολική αυτονομία | 1.000 km+ |
| 0–100 km/h | 6,4 s |
| 80–120 km/h | 4,0 s |
| Τελική ταχύτητα | 220 km/h |
| Κατανάλωση (WLTP) | 0,5 L/100 km (φορτισμένη) / 5,8 L/100 km (άδεια μπαταρία) |
| Ρεζερβουάρ | 55 L |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
ΔΕΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΑΘΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ RENAULT CLIO



_77761_471737_type13028.jpg)
_77761_469384_type12133.jpg)
ΔΗΜΟΦΙΛΗ


