Το Dacia Bigster έκανε πρεμιέρα τον Οκτώβριο του 2024, μόλις μερικές ημέρες πριν το «άνοιγμα» του Paris Motor Show, σηματοδοτώντας την είσοδο της αυτοκινητοβιομηχανίας στην κατηγορία των C-SUV.
Πρόκειται για τη «ναυαρχίδα» της Dacia, αλλά και για ένα μοντέλο που στοχεύει να συνδυάσει τη λειτουργικότητα με την αποδοτικότητα της κορυφαίας υβριδικής τεχνολογίας της «μητέρας», Renault. Το Car and Driver κάθισε πίσω από το τιμόνι του ολοκαίνουργιου Bigster, οδηγώντας το εντυπωσιακό μοντέλο στη Γαλλία. Μπορείτε να διαβάσετε τις εντυπώσεις μας πατώντας ΕΔΩ.
Τώρα, το νέο Dacia Bigster ξεκινά την εμπορική του πορεία στην Ελλάδα, με τον εισαγωγέα, Grand Automotive, να ανακοινώνει τις τιμές και εκδόσεις του μοντέλου στη χώρα μας.
Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η έκδοση Hybrid 155 που αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα, δύο ηλεκτροκινητήρες (ο ένας δίνει κίνηση και ο άλλος λειτουργεί σαν γεννήτρια) και μια μπαταρία 1,4 kWh. Αυτή η διαμόρφωση προσφέρει στο Bigster 155 PS, επιτρέποντάς του να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για το 80% των αστικών διαδρομών.
Παράλληλα υπάρχει η έκδοση mild hybrid 140, που βασίζεται στον κινητήρα TCe 130 και συνδυάζει έναν turbo τρικύλινδρο κινητήρα 1,2 L που λειτουργεί σε κύκλο Miller και ήπια υβριδική τεχνολογία και αποδίδει 140 PS. Το σύνολο «παντρεύεται» με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και η κίνηση περνάει στον δρόμο είτε από τον μπροστινό άξονα είτε και από τους δύο, ανάλογα την έκδοση.
Διατίθεται επίσης η έκδοση mild hybrid 130 4x4. Εκεί, ένα σύστημα τετρακίνησης συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 ταχυτήτων και ένα mild hybrid σύστημα 48V για μεγιστοποίηση της απόδοσης. Αυτό το υβριδικό σύστημα λειτουργεί υποβοηθητικά στον turbo 3κύλινδρο κινητήρα των 1,2 L κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2, ενώ παρέχει βελτιωμένη οδηγική απόλαυση.
Υπάρχουν τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού: Essential, Expression, Journey και Extreme. Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών (στις εκδόσεις Essential και Expression) ή 10 ιντσών (στις εκδόσεις Extreme και Journey), ενώ όλες οι εκδόσεις διαθέτουν κεντρική οθόνη αφής 10,1 ιντσών.
Οι εκδόσεις Extreme και Journey διαθέτουν το σύστημα πολυμέσων Media Nav Live, το οποίο προσφέρει συνδεδεμένη πλοήγηση με πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο και ενημερώσεις χαρτών για οκτώ χρόνια. Το Media Nav Live συνοδεύεται από το ηχοσύστημα Arkamys 3D Sound System, με έξι ηχεία.
Η πρόσβαση στο Bigster γίνεται εύκολη χάρη στο σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί και την ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα του χώρου αποσκευών. Διαθέσιμη ως στάνταρ στην έκδοση Journey και προαιρετική στην Extreme, μπορεί να ενεργοποιηθεί με τρεις τρόπους: μέσω του κουμπιού στο πορτμπαγκάζ δίπλα στο φως της πινακίδας κυκλοφορίας, του διακόπτη στο ταμπλό ή του κλειδιού.
Στην έκδοση Journey, το Bigster διαθέτει στάνταρ ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού ως προς το ύψος και την κλίση, καθώς και χειροκίνητη υποστήριξη οσφυϊκής περιοχής. Οι εκδόσεις Bigster Journey και Extreme περιλαμβάνουν επίσης Adaptive Cruise Control (ACC) ως στάνταρ στον υβριδικό κινητήρα, καλύπτοντας τις ανάγκες τόσο των ιδιωτών όσο και των επαγγελματιών που πραγματοποιούν μεγάλα ταξίδια.
Αναλυτικά οι εκδόσεις και τιμές του νέου Dacia Bigster:
Έκδοση & Κινητήρας | Προτεινόμενη λιανική τιμή |
Dacia Bigster essential mild hybrid 140 | 23.800 € |
Dacia Bigster expression mild hybrid 140 | 25.700 € |
Dacia Bigster journey mild hybrid 140 | 28.300 € |
Dacia Bigster extreme mild hybrid 140 | 28.800 € |
Dacia Bigster expression mild hybrid 130 4x4 | 30.500 € |
Dacia Bigster expression hybrid 155 | 31.500 € |
Dacia Bigster extreme mild hybrid 130 4x4 | 32.800 € |
Dacia Bigster journey hybrid 155 | 34.300 € |
Dacia Bigster extreme hybrid 155 | 34.800 € |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Dacia: Τι έρχεται μετά το Bigster - Τα νέα μοντέλα που θα δούμε μέχρι το 2030
Οι πρώτες εικόνες του νέου Dacia Sandero - Φρέσκο design και hybrid εκδόσεις (photos)
Το νέο Dacia Jogger πλησιάζει και «αντιγράφει» τα Duster και Bigster (photos)