Το Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 4WD και το Dacia Duster TCe 130 4x4 είναι δύο μοντέρνα, υβριδικά SUV με τετρακίνηση, επιδόσεις και χαρακτήρα που για την απόκτησή τους δεν χρειάζεται κανείς να βάλει το χέρι πολύ βαθιά στη τσέπη.
Σχεδίαση & Χώροι
Το Suzuki Vitara διατηρεί την ίδια βασική σχεδίαση από το 2015, με στοχευμένες όμως αναβαθμίσεις που έγιναν πρόσφατα και κρατούν τη συνολική εικόνα φρέσκια. Μικρές αλλαγές στη μάσκα, ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, μεγαλύτερη οθόνη αφής 9’’ και μαλακότερα υλικά στο ταμπλώ φέρνουν μία απαραίτητη ανανέωση και στον εσωτερικό διάκοσμο, βελτιώνοντας την απτή ποιότητα.
Το Dacia Duster, από την άλλη, δείχνει και είναι πιο φρέσκο. Με μαύρες λεπτομέρειες και πιο «επιθετικό» παρουσιαστικό, τραβά τα βλέμματα. Το εσωτερικό του, αν και διατηρεί σκληρά πλαστικά, προσφέρει πιο σύγχρονη εργονομία και τεχνολογίες μέσω του infotainment με οθόνη 8’’, υποστήριξη Apple CarPlay/Android Auto και πλήρες μενού ρυθμίσεων.
Από πλευράς χώρων το Duster έχει την υπεροχή με μήκος 4.343 mm, μεταξόνιο 2.657 mm και χώρο αποσκευών 414 L στην τετρακίνητη έκδοση, είναι αισθητά πιο ευρύχωρο από το Vitara με 4.185 mm μήκος, 2.500 mm μεταξόνιο, και 362 L πορτμπαγκάζ. Παρόλα αυτά, το Vitara προσφέρει καλύτερη αίσθηση ποιότητας και εργονομικά πιο εύληπτο περιβάλλον για τον οδηγό.
Κινητήρες & Επιδόσεις
Το Suzuki Vitara εξοπλίζεται με τον γνωστό 1.4 BoosterJet turbo τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 129 PS, με ροπή 232 Nm και ήπια υβριδική υποστήριξη 48V. Το σύστημα τετρακίνησης AllGrip με επιλογές Auto, Sport, Snow και Lock συμβάλει τα μέγιστα τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου, με τις επιδόσεις να είναι κάτι παραπάνω από αξιοπρεπείς για τα δεδομένα της κατηγορίας του με 0-100 km/h σε 10,2 sec και τελική 190 km/h, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται μόλις στα 5,3 L/100 km.
Το Dacia Duster υιοθετεί έναν τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.2 TCe με ισχύ 130 PS, που λειτουργεί σε κύκλο Miller για αυξημένη απόδοση και αποδοτικότητα. Με ροπή 230 Nm και υβριδική υποβοήθηση 48V, αποδίδει εξαιρετικά χαμηλά, ενώ σε συνδυασμό με το σύστημα 4x4, με επιλογές Eco, Auto, Snow, Mud/Sand και Off-Road Lock, προσφέρει κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες. Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με το κατασκευαστή ανέρχεται στα 6,1 L/100 km, ενώ το 0-100 km/h έρχεται σε 11 sec.
Οδική Συμπεριφορά και Off-Road Ικανότητες
Το Dacia Duster 4x4 προσφέρει μια σταθερή και προβλέψιμη οδική συμπεριφορά, με κλίσεις στις στροφές αλλά ανάρτηση που απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου. Ωστόσο, το τιμόνι του είναι ελαφρύ και με όχι τόσο ακριβή πληροφόρηση, γεγονός που μπορεί να μειώσει την αίσθηση εμπιστοσύνης στον οδηγό σε γρήγορο ρυθμό σε σύγκριση με το ιαπωνικό SUV. Αντίθετα, το Suzuki Vitara AllGrip διαθέτει πιο σφιχτή ανάρτηση, προσφέροντας καλύτερη απόκριση στις στροφές, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι λιγότερες ενώ πιο άμεσο είναι το τιμόνι. Αυτή η ρύθμιση ευνοεί την οδήγηση σε δρόμους με στροφές, αλλά μπορεί να μεταφράζεται σε λιγότερη άνεση σε κακοτράχαλες επιφάνειες.
Εκτός δρόμου τα πράγματα δείχνουν ότι το Dacia Duster ξεχωρίζει για τις δυνατότητές του, χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 217 mm, τις μεγαλύτερες γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας (24, 36 και 23 μοίρες αντίστοιχα) και το σύστημα τετρακίνησης με πληθώρα επιλογών για διαφορετικά τερέν καθώς και hill descent control. Αυτά τα χαρακτηριστικά τού επιτρέπουν να ανταπεξέρχεται σε δύσκολες συνθήκες, όπως ανηφορικές ή λασπώδεις διαδρομές, με αξιοσημείωτη ευκολία.
Το Suzuki Vitara, παρόλο που διαθέτει σύστημα τετρακίνησης AllGrip, είναι, σε σχέση με τις πρώτες γενιές του, περισσότερο προσανατολισμένο για ελαφριά εκτός δρόμου χρήση. Η χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος (185 mm) περιορίζει συγκριτικά τις δυνατότητές του σε απαιτητικά τερέν γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας (18,2, 28,2 και 17,7 μοίρες αντίστοιχα). Ωστόσο, το σύστημα AllGrip με δυνατότητα lock παρέχει ικανοποιητική πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες, καθιστώντας το κατάλληλο για εκτός δρόμου χρήση .
Ιδανικές επιλογές για αστικές και εκτός δρόμου διαδρομές
Το Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 4WD είναι πιο οδηγοκεντρικό, στιβαρό και καλοφτιαγμένο. Πατάει με σιγουριά, έχει αποδεδειγμένη αξιοπιστία και ικανή τετρακίνηση. Παραμένει λίγο πιο παραδοσιακό σε σχεδίαση και τεχνολογίες, προσφέροντας όμως παράλληλα μειωμένη κατανάλωση και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων με γρηγορότερες επιδόσεις εντός δρόμου. Το Dacia Duster Extreme TCe 130 4x4, από την άλλη, είναι πιο φρέσκο σχεδιαστικά, πιο ευρύχωρο, με πλούσιο εξοπλισμό και καλύτερη ενσωμάτωση ψηφιακών συστημάτων. Είναι ένα SUV, που κοιτά την ουσία χωρίς περιττές δαπάνες, όντας μια VFM επιλογή αν αναλογιστεί κανείς τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας που διαθέτει στάνταρ.
Σε κάθε περίπτωση η επιλογή έχει να κάνει με τις προτεραιότητες του οδηγού. Αν χρειάζεται ποιότητα, στιβαρότητα και κλασική ιαπωνική τετρακίνηση το Vitara είναι μια σίγουρη λύση ενώ αν ζητά σύγχρονο εξοπλισμό, χώρους, design, καλύτερες εκτός δρόμου δυνατότητες και όλα αυτά σε λογική τιμή τότε το Duster είναι η ιδανική επιλογή.
Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 4WD GL+ | Dacia Duster Extreme TCe 130 4x4 Expression | |
Κινητήρας | 1.4 BoosterJet, 4κύλινδρος | 1.2 TCe, 3κύλινδρος (κύκλος Miller) |
Ισχύς | 129 PS | 130 PS |
Ροπή | 235 Nm | 230 Nm |
Υβριδικό σύστημα | Mild Hybrid 48V | Mild Hybrid 48V |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων | Χειροκίνητο 6 σχέσεων |
Τύπος κίνησης | Τετρακίνηση | Τετρακίνηση |
0-100 km/h | 10,2 sec | 11 sec |
Τελική ταχύτητα | 190 km/h | 174 km/h |
Μέση Κατανάλωση | 5,5 L/100 km | 6,1 L/100 km |
Εκπομπές CO2 | 130 g/km | 137 g/km |
Μήκος x Πλάτος x Ύψος | 4.185 x 1.775 x 1.600 mm | 4.343 x 1.813 x 1.661 mm |
Χώρος αποσκευών | 375 L | 414 L |
Μεταξόνιο | 2.500 mm | 2.657 mm |
Βάρος | 1.300 kg | 1.390 kg |
Τιμή | 26.180€ | 26.400€ |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 4WD - Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο τετρακίνητο SUV
Dacia Duster Extreme TCe 130 4x4 - Δοκιμάζουμε το υβριδικό και ικανό off-road SUV
Dacia Duster Vs Toyota Land Cruiser: Ποιο επικράτησε στη σκληρή, οff-road δοκιμασία (video)