Η πολύποθητη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δείχνει να... μπάζει νερά και ήδη έχουν εμφανιστεί τα πρώτα σημάδια που δείχνουν ότι ο στόχος για πλήρη καθιέρωση των EVs στους ευρωπαϊκούς δρόμους ενδέχεται να πάει μερικά χρόνια πίσω.
Κάποιοι από τους παράγοντες που «φρενάρουν» την εξάπλωση των ηλεκτρικών οχημάτων στους δρόμους είναι η ανεπάρκεια στις υποδομές φόρτισης, οι υψηλές τιμές σε σχέση με τα θερμικά μοντέλα και η ανασφάλεια της αυτονομίας που προκαλούν στον οδηγό για το αν θα καταφέρει να φτάσει στον προορισμό του πριν η μπαταρία «στερέψει».
Ειδικά για το τελευταίο, μια πολύ πειστική απάντηση μπορούν να δώσουν τα αυτοκίνητα τεχνολογίας PHEV τα οποία μπορούν και συνδυάζουν τα πλεονεκτήματα δύο διαφορετικών κόσμων. Από τη μία μπορούν να κινηθούν αμιγώς ηλεκτρικά μέσα στην πόλη, καλύπτοντας τις ανάγκες της καθημερινής μετακίνησης, και από την άλλη το θερμικό σύνολο σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ βενζίνης διώχνουν το άγχος όταν έρθει η στιγμή για ένα μεγάλο ταξίδι.
Οι τιμές, όμως, και σε αυτή την περίπτωση είναι σχετικά «τσιμπημένες» συγκριτικά με τα αμιγώς θερμικά μοντέλα ή ακόμα και με τα HEV. Αν πάντως κάποιος αναζητήσει την πιο προσιτή επιλογή στα Plug In Hybrid που προσφέρει η ελληνική αγορά θα πρέπει να ρίξει μια ματιά στον κατάλογο της SEAT.
Εκεί θα βρει το Leon e-Hybrid 1.4 TSI DSG ενώ σύντομα αναμένεται και το ανανεωμένο μοντέλο που παρουσιάστηκε πρόσφατα και φέρνει σημαντικές αναβαθμίσεις. Κάτω από το καπό της τρέχουσας έκδοσης υπάρχει το υβριδικό σύστημα PHEV που διαθέτει ο Όμιλος VAG. Αποτελείται από έναν turbo τετρακύλιδρο βενζινοκινητήρα, 1.4 TSI μέγιστης ισχύος 150 PS και μέγιστης ροπής 250 Nm και έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 116 PS (85 kW) και ροπής 330 Nm.
Η μέγιστη συνδυαστική ισχύς του συστήματος φτάνει στους 204 PS. Οι μπαταρίες είναι τύπου ιόντων λιθίου, έχουν ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 12,8 kWh και μπορούν να κινήσουν το αυτοκίνητο αμιγώς ηλεκτρικά για έως και 71 km εντός πόλης (WLTP).
Το αυτοκίνητο εκκινεί ηλεκτρικά και συνεχίζει όσο υπάρχουν αποθέματα ενέργειας στην μπαταρία η οποία είναι τοποθετημένη στο πίσω μέρος του πατώματος. Η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση είναι εφικτή μέχρι και τα 130 km/h ενώ όταν χρειαστεί μπαίνει στο «παιχνίδι» το θερμικό σύνολο χωρίς να κάνει κάτι ο οδηγός.
Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου DSG 7 σχέσεων. Σύμφωνα με την εταιρεία, η μπαταρία φορτίζει πλήρως σε 3 ώρες και 40 λεπτά σε οικιακή φόρτιση ενώ η κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμένο κύκλο είναι 1,0-1,2 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 24-27 gr/km.
Το ρεζερβουάρ βενζίνης χωρά 40 lt, με αποτέλεσμα η συνδυαστική αυτονομία να ξεπερνά τα 800 km, ενώ το πορτ μπαγκάζ είναι στα 270 lt αφού η τοποθέτηση της μπαταρίας στο πίσω μέρος καταλαμβάνει αρκετό από τον διαθέσιμο χώρο.
Ουσιαστικά ο οδηγός του SEAT Leon e-Hybrid μπορεί το βράδυ που πέφτει για ύπνο να συνδέει το αυτοκίνητο στην πρίζα και την επόμενη μέρα έχει τη δυνατότητα να κινείται για τις καθημερινές διαδρομές με μηδενικές εκπομπές ρύπων και το κυριότερο, χωρίς να χρειαστεί να επισκεφθεί κάποιο πρατήριο καυσίμων, εκτός και αν πρέπει να ταξιδέψει σε ένα πιο μακρινό προορισμό.
Η αρχική τιμή του στη ελληνική αγορά ξεκινά από τα 35.490 ευρώ για την εξοπλιστική έκδοση FR, ενώ όσοι αναζητούν περισσότερους χώρους μπορούν να επιλέξουν την έκδοση αμαξώματος Sportourer, η αρχική τιμή της οποίας είναι τα 36.490 ευρώ. Στον στάνταρ εξοπλισμό βρίσκουμε μεταξύ άλλων ζάντες 18 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, LED προβολείς εμπρός και πίσω, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, Climatronic 3 ζωνών, κ.α.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Εργάτης για όλες τις δουλειές - Αυτό είναι το φθηνότερο pickup στην Ελλάδα
Τα 4 «μικρά» αυτοκίνητα που λείπουν από τους ελληνικούς δρόμους (photos)
Sports cars: 6 μοντέλα με manual κιβώτιο που πρέπει να οδηγήσεις!