Cabrio [MY 2022]: Tα "6 συν 1" καμπριολέ μοντέλα που αλλάζουν το παιγνίδι!


Ποιά είναι τα νέα κάμπριο που είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά και πόσο κοστίζουν. Πού κερδίζουν και που χάνουν!

  • KEIMENO: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 12/6/2022

Με το ελληνικό καλοκαίρι να έχει καταφθάσει και τον ήλιο να κάνει αισθητή την παρουσία του ψάξαμε και βρήκαμε 7 «ανοιχτά» αυτοκίνητα, cabrios και roadsters, που προσφέρονται για απολαυστικές βόλτες τη συγκεκριμένη εποχή του χρόνου.

Ας ξεκινήσουμε με μια δυσάρεστη αλλά ταυτόχρονα ειλικρινή τοποθέτηση… Η εποχή όπου η αγορά των cabriolet και των roadster ήταν προσβάσιμη για ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας έχει περάσει. Και αυτό δεν ισχύει μόνο για τη «βασανισμένη» οικονομικά Ελλάδα αλλά και για τον υπόλοιπο κόσμο, αφού είναι πασιφανές ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν βάλει σε δεύτερη μοίρα τη συγκεκριμένη κατηγορία.

Παρόλα αυτά το καλοκαίρι είναι εδώ και δικαίωμα στα… όνειρα θερινής νυκτός έχουν όλοι. Για αυτό ψάξαμε και βρήκαμε 7 προτάσεις, cabrio και roadster, της εγχώρια αγοράς που θα σας φέρουν πιο κοντά στον ελληνικό ουρανό. Πάμε να τις δούμε...

Mini Cabrio – Από 26.400€

Στις αρχές του 2021 η Mini προχώρησε σε ένα εκτεταμένο facelift του Cooper και φυσικά η cabrio εκδοχή δεν θα μπορούσε να μείνει εκτός κάδρου. Η τετραθέσια πρόταση εκτός του ότι δέχθηκε μια σειρά σχεδιαστικών παρεμβάσεων, όπως η νέα μάσκα και οι μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, αναβάθμισε και τον εξοπλισμό της με επιλογές όπως τα LED φωτιστικά σώματα μπρος και πίσω που είναι διαθέσιμα σε όλες τις εκδόσεις.

Νέοι trendy χρωματισμοί εντάχθηκαν στη διαθέσιμη παλέτα (όπως το Zesty Yellow που φαίνεται στις φωτογραφίες) ενώ ανανέωση υπήρξε και στις ζάντες όπου προστέθηκαν πέντε νέα σχέδια. Στο εσωτερικό του συναντάμε μια κεντρική οθόνη των 8.8 ιντσών που ενσωματώνει εκτός από το σύστημα πολυμέσων και μια σειρά ρυθμίσεων του αυτοκινήτου καθώς και έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων των 5 ιντσών που δίνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό.

Από εκεί και πέρα όπως κάθε cabrio που… σέβεται τον εαυτό του, ο χώρος των πίσω επιβατών είναι αρκετά στενός και με δυσκολία θα βολευτούν δύο ενήλικοι. Πάμε όμως και στο... ψητό που είναι φυσικά η ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή που ενεργοποιείται μέσω ενός κουμπιού που βρίσκεται πάνω από τον κεντρικό καθρέφτη.

Οι διαθέσιμες εκδόσεις είναι τέσσερις με τις δύο πρώτες (One και Cooper) να χρησιμοποιούν ένα τρικύλινδρο των 1.500 cc και οι δύο κορυφαίες (Cooper S και JCW) έναν τετρακύλινδρο των 2,0 λίτρων. Στη βασική έκδοση υπάρχει μόνο η επιλογή χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων των 6 σχέσεων ενώ από εκεί και πάνω είναι διαθέσιμη και η επιλογή ενός αυτόματου Steptronic των 7 σχέσεων (στην κορυφαία έκδοση JWC είναι 8άρι).

Διαβάστε περισσότερα για το Mini Cooper Cabrio εδώ.

Mazda MX-5 - Από 28.765€

Κουβαλώντας κάτι περισσότερο από τρεις δεκαετίες στην… πλάτη του, το Mazda MX-5 έχει καταφέρει μέσα από τις τέσσερις διαφορετικές γενιές του να αναδειχτεί στον μεγάλο πρωταγωνιστή των roadster, ξεπερνώντας τις 1.100.000 πωλήσεις. Οι Ιάπωνες πιστοί στην τακτική «ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει» φρόντισαν μέσα σε αυτή την πορεία να παρέμβουν ελάχιστα στον σχεδιαστικό τομέα και να κρατήσουν αναλλοίωτο τον ατόφιο οδηγικό χαρακτήρα του.

Το ίδιο ισχύει και για την τελευταία του ανανέωση που δέχθηκε πριν από λίγους μήνες και έφερε διαφοροποιήσεις στα… σημεία. Οι διαθέσιμες εκδόσεις αμαξώματος είναι δύο, η roadster και η RF. Η πρώτη εφοδιάζεται με μία υφασμάτινη οροφή που ανοίγει και κλείνει χειροκίνητα ενώ η δεύτερη εφοδιάζεται με σκληρή οροφή -θυμίζει coupe όσο είναι κλειστή- και τη συγκεκριμένη δουλειά αναλαμβάνει ένα ηλεκτρικός μηχανισμός που ολοκληρώνει τη διαδικασία μέσα σε 13 sec.

Μάλιστα η λειτουργία μπορεί να γίνει και εν κινήσει αρκεί η ταχύτητα να είναι ίση ή μικρότερη των 10 km/h. Αναφορικά με τα κινητήρια σύνολα οι επιλογές είναι δύο. Η πρώτη αφορά έναν τον Skyactiv-G του 1,5 λίτρου που αποδίδει 132 PS και 152 Nm ροπής ενώ η δεύτερη έχει χωρητικότητα 2,0 λίτρων με την ιπποδύναμη να ορίζεται στους 184 PS και την ροπή στα 205 Nm.

Αμφότεροι συνδυάζονται -κλασικά- με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων. Στον βασικό εξοπλισμό του νέου Mazda ΜΧ-5 περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων τα φωτιστικά σώματα LED, η οθόνη των 7 ιντσών του Συστήματος Πολυμέσων που «τρέχει» το λειτουργικό MZD Connect, το ψηφιακό ραδιόφωνο καθώς και τα Apple CarPlay και Android Auto.

Διαβάστε περισσότερα για το Mazda MX-5 εδώ

BMW Z4 – Από 62.855€

Δύσκολη εποχή για… πρίγκιπες και η τρίτη γενιά της BMW Z4 το γνωρίζει καλά αφού τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά της δεν κατάφεραν να κάνουν τη διαφορά και συνεπώς έμεινε χαμηλά σε πωλήσεις. Αυτό, όπως ακούγεται, θα οδηγήσει τους Βαυαρούς στην παύση της παραγωγής του μοντέλου το 2025 ωστόσο μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να δούμε μια facelift έκδοση πριν πει το μεγάλο «αντίο».

Αυτή τη στιγμή το roadster είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με την τιμή εκκίνησής να ορίζεται στις 62.855€ και να αφορά την έκδοση sDrive20i με τον τετρακύλινδρο turbo κινητήρα των 2,0 λίτρων και των 197 PS.

Στην αμέσως επόμενη βαθμίδα συναντάμε την έκδοση sDrive30i που αποδίδει 258 PS και η τιμή της ξεκινά από τις 72.455€ ενώ στην κορυφή έχουμε το τρίλιτρο 6κύλινδρο σύνολο των 340 PS (M40i) στις 93.755€. Και στις τρεις περιπτώσεις η δύναμη περνάει στον πίσω άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου Steptronic των 8 σχέσεων ενώ μόνο στην αρχική έκδοση υπάρχει και η επιλογή ενός χειροκίνητου των 6 σχέσεων.

Ένα από τα χαρακτηριστικά που την κάνουν να ξεχωρίζει από τους προγόνους της και της δίνει ένα ξεκάθαρο σπορ προσανατολισμό, είναι η μείωση του μεταξονίου κατά 26 mm, στα 2.470 mm, την ίδια στιγμή που τα μετατρόχια έχουν μεγαλώσει σημαντικά (98 m εμπρός και 57 mm πίσω).

Από εκεί και πέρα δόθηκε μεγάλη έμφαση στην ενίσχυση του πλαισίου, στην υιοθέτηση μιας πιο χαμηλής θέσης οδήγησης και βέβαια της ευλαβικής τήρησης του χρυσού κανόνα της BMW για 50:50 κατανομή του βάρους εμπρός-πίσω. Η επιλογή υφασμάτινης οροφής απελευθερώνει έως ένα σημείο τον χώρο για τις αποσκευές (281 lt) ενώ τόσο η ποιότητά της όσο και η εφαρμογή της όταν είναι κλειστή είναι υποδειγματική.

Διαβάστε περισσότερα για την BMW Z4 εδώ

Fiat 500e Cabrio – Από 31.700€

Φέτος συμπληρώνονται 65 χρόνια από τη στιγμή που εμφανίστηκε το πρώτο 500αράκι της Fiat και το οποίο έμελλε να αλλάξει για πάντα την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία. Την ίδια στιγμή, το 2022 συμπληρώνονται 15 χρόνια από τότε που οι Ιταλοί αποφάσισαν να το επαναφέρουν στη «ζωή» και βλέποντας πλέον την εποχή των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων να ανοίγεται διάπλατα, το best-seller της Fiat δεν θα μπορούσε να μείνει εκτός χορού.

Η ηλεκτρική έκδοση του νέου 500 έρχεται με ξεχωριστές σχεδιαστικές πινελιές σε σχέση με το «αδελφάκι» του, με πιο ξεχωριστή περίπτωση τα διαιρούμενα μπροστινά φωτιστικά σώματα τα οποία μοιράζονται σε δύο ημικύκλια που ένα βρίσκεται στο καπό και το άλλο στον προφυλακτήρα.

Παρά τις περιορισμένες διαστάσεις του, το 500e έχει αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα ενώ το πορτμπαγκάζ των 185 lt είναι τόσο-όσο για τις καθημερινές ανάγκες. Πάνω από την πόρτα του χώρου αποσκευών διπλώνει η υφασμάτινη οροφή η οποία είναι ακριβώς η ίδια που βρίσκει κανείς και στο 500 Cabrio με τη ΜΕΚ.

Πάμε όμως και στους δύο διαθέσιμους ηλεκτροκινητήρες όπου ο  πρώτος να έχει δύναμη 70 KW (95PS) και αυτονομία 180 km ενώ ο δεύτερος είναι 87 KW (118 PS) και προσφέρει αυτονομία 320 km. Από την άλλη τα εξοπλιστικά πακέτα είναι τρία: Red, Icon και La Prima με την τιμή εκκίνησης να ορίζεται στις 31.700€.

Δείτε τη δοκιμή του ηλεκτρικού Fiat 500 στο παρακάτω video…

Volkswagen T-Roc Cabriolet – Από 32.400€

Όταν η Volkswagen παρουσίασε το 2019 την ανοιχτή έκδοση του T-Roc αρκετοί ήταν αυτοί που δεν είδαν και με καλό μάτι το πάντρεμα των όρων «SUV» και «Cabrio». Η αλήθεια είναι όμως πως με αυτή την κίνηση οι Γερμανοί κατάφεραν να γίνουν οι πρώτοι που παρουσιάζουν την πληρέστερη compact SUV γκάμα, δίνοντας την ευκαιρία σε όσους το επιλέξουν να συνδυάσουν τα γνωστά προτερήματα της κατηγορίας με την απόλαυση της οδήγησης ενός ανοιχτού αυτοκινήτου.

Η μαλακή οροφή ανοίγει και κλείνει πλήρως αυτόματα με ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό σε 9 και 11 sec. αντίστοιχα και με ταχύτητα μέχρι 30 km/h. Όταν είναι ανοιχτή, το μαλακό επάνω μέρος διπλώνεται σε σχήμα Ζ πίσω από τα πίσω καθίσματα, ενώ η συμπαγής μετωπική οριζόντια δοκός χρησιμεύει ως κάλυμμα. Όταν είναι κλειστή, οι ράβδοι συγκράτησης την εμποδίζουν να «μπαλονιάζει» σε υψηλές ταχύτητες ενώ υπάρχει πάντα μια ευχάριστη αίσθηση ηρεμίας μέσα στο αυτοκίνητο, εξαιτίας της αποτελεσματικής ηχομόνωσης.

Εξαιρετικά σημαντικό είναι και το σύστημα προστασίας που ενεργοποιείται μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου όταν το αυτοκίνητο κινδυνεύει να ανατραπεί, όπου δύο χοντρά πλαίσια εκτείνονται πίσω από τα προσκέφαλα των καθισμάτων προστατεύοντας τους επιβάτες από την απουσία σκληρής οροφής.

Το T-Roc Cabriolet είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρια σύνολα, ένα 1.000άρη τρικύλινδρο TSI που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και αποδίδει 110 PS και έναν τετρακύλινδρο 1.500άρη με ισχύ 150 PS και αυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Διαβάστε περισσότερα για το Volkswagen T-Roc Cabriolet εδώ

Mercedes-AMG SL 43Από 169.250€

Έχουν περάσει σχεδόν δύο μήνες από τη στιγμή που η Mercedes τράβηξε το κάλυμμα από τη νέα AMG SL 43 αφήνοντας το παγκόσμιο κοινό με το στόμα ανοιχτό από τη σχεδίαση και την αύρα που συνοδεύει τη νέα πρόταση.

Η πιο σημαντική αλλαγή ωστόσο εντοπίζεται στο εσωτερικό της και είναι η επιλογή ενός 4κύλινδρου κινητήρα, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά μετά από σχεδόν 6 δεκαετίες αφού το ημερολόγιο έδειχνε 1963 όταν σταμάτησε η παραγωγή της επίσης τετρακύλινδρης 190 SL.

Το turbo μοτέρ έχει χωρητικότητα 2,0 λίτρων και αποδίδει 390 PS και 480 Nm ροπής με τη Mercedes να έχει μεταφέρει τεχνολογία από το μονοθέσιο της Formula 1 συνδυάζοντάς τη ΜΕΚ με ένα ήπιο υβριδικό σύνολο των 48V και συγκεκριμένα με μία γεννήτρια που κινεί τις φτερωτές μέχρι να φτάσουν τα καυσαέρια της εξάτμισης και να αναλάβουν δράση.

Ο βασικός εξοπλισμός της SL 43 περιλαμβάνει μια μεγάλη γκάμα από ηλεκτρικά και χειροκίνητα ρυθμιζόμενα καθίσματα επενδυμένα με συνθετικό δέρμα ARTICO και ύφασμα. Προαιρετικά διατίθενται καθίσματα από δέρμα, δέρμα nappa και δέρμα nappa AMG, όπως και τα σπορ καθίσματα AMG και τα καθίσματα AMG Performance. Η τιμή εκκίνησης ανακοινώθηκε πριν από λίγες ημέρες από τον εγχώριο εισαγωγέα και ορίζεται στις 169.250€.

Διαβάστε περισσότερα για τη Mercedes-AMG SL 43 εδώ

Jeep Wrangler 4xe – Από 84.900€

Μπορεί ένα όχημα να συνδυάσει τις ακραίες οff-road δυνατότητες με την οικονομία καυσίμου; Η Jeep απαντάει ότι μπορεί, παρουσιάζοντας το νέο Wrangler 4Xe που μέσα από την άψογη συνεργασία του 2λιτρου κινητήρα και της plug-in hybrid τεχνολογίας προσφέρει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για έως και 50 km.

To νέο Wrangler 4xe είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις όπου η καθεμιά στοχεύει να καλύψει συγκεκριμένες ανάγκες. Η πρώτη είναι η Sahara η οποία εκτός από την off—road οδήγηση προσφέρει κορυφαία άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη και η δεύτερη είναι η Rubicon που προσανατολίζεται στα πιο… κακοτράχαλα μονοπάτια. Τι δουλειά έχεις όμως το νέο Wrangler 4xe σε ένα θέμα για cabrios;

Φυσικά και έχει αφού το νέο μοντέλο της Jeep μπορεί να εξοπλιστεί ή με μαλακή υφασμάτινη οροφή, ή με σκληρή οροφή ή με την νέα οροφή Sunrider Flip Top (ύφασμα πάνω από τις μπροστινές θέσεις) όπου και οι τρεις μπορούν να αφαιρεθούν και να προσφέρουν μια μοναδική θέα προς τον ουρανό. Την ίδια στιγμή υπάρχει η δυνατότητα να αφαιρεθούν και οι πόρτες για μία ακόμα πιο άμεση επαφή με το περιβάλλον!

Διαβάστε περισσότερα για το Jeep Wrangler 4xe εδώ