Η Αθηναϊκή… Γραβιέρα


Την ίδια στιγμή που η κλίμακα του The Ellinikon Project που παίρνει σάρκα και οστά με υπερηχητικούς  ρυθμούς και κόβει την ανάσα (μια ματιά μόνο από αεροπλάνο του… εργοταξίου και μελλοντικού επίγειου παραδείσου της Αθηναϊκής Ριβιέρας αρκεί), υπάρχει μια άλλη Αθήνα που δεν είναι καν… πρωτεύουσα.

Τα έφερε έτσι το καθημερινό πρόγραμμά μου και τις τελευταίες ημέρες έχει χρειαστεί να περπατήσω μερικά χιλιόμετρα παραπάνω. Όχι σε γήπεδο με ταρτάν ή σε κάποιο μονοπάτι του αγαπημένου μου Υμηττού μετρώντας βήματα και…καιόμενες θερμίδες, αλλά εκεί, στον παράδρομο της Εθνικής Οδού Αθηνών Λαμίας, από του Ρέντη μέχρι τα ΚΤΕΛ.

Πείτε το και αυτοσχέδια αυτοψία αλλά ναι, θεωρώντας ότι ήταν απλά θέμα απόστασης περπάτησα στο ρεύμα ανόδου μια απόσταση 4 και κάτι χιλιομέτρων, στα όρια σχεδόν του δήμου Αθηναίων εν μέρει εντός αυτού.  Η εικόνα που έχει ένας οδηγός συνήθως είναι εντελώς διαφορετική από αυτήν ενός πεζού.

Στην περίπτωσή μου δύο λέξεις μπορούν να χαρακτηρίσουν την πεζοπορία μου: Οργή και απογοήτευση. Το τι είδαν τα μάτια μου στο «πεζοδρόμιο» δεν περιγράφεται. Το τι πάτησα και πόσες φορές χρειάστηκε να περπατήσω στο οδόστρωμα με φόβο να παρασυρθώ από κάποιο αυτοκίνητο δε λέγεται. Το πόσα υλικά ήταν… παρκαρισμένα δίπλα στον εθνικό μας δρόμο, δεν περιγράφεται. Το τι ήταν παρκαρισμένο πάνω και κάτω από το «πεζοδρόμιο» είναι περιττό να το πω. Το πόσες λακκούβες βρήκα στο διάβα μου σα να περπατάω σε… γραβιέρα δεν περιγράφεται.

Για να μην αναφερθώ στις πεζογέφυρες που από τρύπες στο μεταλλικό τους πάτωμα μέχρι και έλλειψη προστατευτικού κιγκλιδώματος πέτυχα, με κίνδυνο να βρεθώ από τα ψηλά, στην άσφαλτο. Πραγματικά, ήταν μια διέλευση από στίβο μάχης αυτή η διαδρομή. Σύμφωνα με τους νόμους «η συντήρηση των οδών ανήκει στην αρμοδιότητα των υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής και των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, ενώ για τη συντήρηση όλων των υπολοίπων δημοσίων οδών αρμόδιοι είναι οι Δήμοι και οι Κοινότητες εντός των ορίων της Διοικητικής τους περιφέρειας».

Εν προκειμένω, ούτε τους μεν είδα να αναλαμβάνουν δράση ούτε τους δε. Και τι πιο απλό από το να αναλάβουν μερικά συνεργεία με φορτηγό και τα σχετικά εργαλεία να καθαρίσουν τους δρόμους της ντροπής που βρίσκονται δίπλα ακριβώς στον κεντρικό εθνικό οδικό άξονα. Αλλά πάλι… Μήπως δεν πρέπει να το κάνουν αυτοί αλλά οι άλλοι;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Έρευνα: Κι όμως, η συμπεριφορά των Ελλήνων οδηγών βελτιώθηκε σε σχέση με το 2024

«Κινούμαι Ηλεκτρικά 4»: Τι αλλάζει στην επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2025

Αττική: Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για το «Redbull Showrun 2025 by Alumil»