Μπορεί η έναρξη της νέας σεζόν της Formula 1 να απέχει ακόμα μερικές εβδομάδες, όμως ήδη υπάρχει αρκετό παρασκήνιο ενόψει των μεγάλων αλλαγών στους κανονισμούς.
Ως γνωστόν, το 2026 έρχονται τεράστιες αλλαγές τόσο στο αεροδυναμικό κομμάτι, όσο και στους κινητήρες, καθώς πλέον τα turbo υβριδικά μοτέρ των 1,6 L θα έχουν σαφώς πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα (κοντά στα 450 PS), με τους κατασκευαστές να δουλεύουν πάνω στην καλύτερη δυνατή λύση για αυτό το νέο, πιο απλό αλλά παράλληλα αρκετά διαφορετικό σε σχέση με το τωρινό σύστημα.
Στην προσπάθεια να βρουν καινοτόμες λύσεις, και φυσικά πολύτιμο χρόνο στην πίστα, οι κατασκευαστές θα φτάσουν στο όριο των κανονισμών, και για αυτό «κατηγορούνται» τώρα οι Mercedes και Red Bull Powertrains-Ford.
Coming soon. pic.twitter.com/Vz9lxj32Yl
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) December 19, 2025
Ρεπορτάζ του γερμανικού Motorsport-Magazin.com αναφέρει πως οι δύο αυτές εταιρείες έχουν βρει ένα έξυπνο «τρικ» να αυξήσουν τη σχέση συμπίεσης των κινητήρων τους πέρα από τα όρια των κανονισμών, χωρίς όμως να τους παραβαίνουν.
Συγκεκριμένα, το όριο σύμφωνα με το κανονιστικό πλαίσιο που ίσχυε ως τώρα προέβλεπε σχέση συμπίεσης 18:1, ενώ τώρα επιτρέπεται μέχρι 16:1. Μεγαλύτερος λόγος συμπίεσης σημαίνει αυξημένη απόδοση, αφού το καύσιμο συμπιέζεται σε μικρότερο χώρο, οπότε κατά την καύση αναπτύσσεται μεγαλύτερη πίεση, και βελτιωμένη κατανάλωση, καθώς ένας κινητήρας με υψηλότερη σχέση συμπίεσης είναι πιο αποδοτικός, δηλαδή παράγει περισσότερη ενέργεια από την ίδια ποσότητα καυσίμου.
Το ρεπορτάζ αναφέρει πως Mercedes και Red Bull Powertrains-Ford έχουν βρει τρόπο να παρακάμψουν το όριο στη σχέση συμπίεσης, κάτι που έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις των Ferrari, Honda και Audi, οι οποίες έχουν ήδη ζητήσει από τη FIA να ξεκαθαρίσει τον κανονισμό και να κλείσουν αυτό το «παραθυράκι» πριν ξεκινήσει η χρονιά.
Ο ακριβής τρόπος λειτουργίας του τρικ δεν είναι σαφής. Πιθανότατα περιλαμβάνει τη διαστολή ορισμένων εξαρτημάτων σε υψηλές θερμοκρασίες. Η FIA εξήγησε στο Motorsport-Magazin.com: «Η θερμική διαστολή μπορεί να επηρεάσει τις διαστάσεις σε θερμοκρασία λειτουργίας, αλλά οι ισχύοντες κανονισμοί δεν απαιτούν μετρήσεις σε συνθήκες υψηλής θερμοκρασίας».
Οι αντίπαλοι των δύο εταιρειών θεωρούν ότι αυτό το τέχνασμα μπορεί να δίνει ως και 15 PS επιπλέον ισχύος έναντι του ανταγωνισμού, ένα κέρδος που μοιάζει μικρό, όμως σε έναν κόσμο που όλα κρίνονται στο χιλιοστό, ένα τέτοιο πλεονέκτημα μεταφράζεται σε 3 δέκατα του δευτερολέπτου στην πίστα.
Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, πως ακόμα κι αν η FIA λάβει δράση και ζητήσει αλλαγές, είναι απίθανο να είναι έτοιμες πριν την έναρξη της σεζόν στην Αυστραλία (6-8 Μαρτίου).
Πηγή: Motorsport-Magazin.com
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 2026: Πότε θα παρουσιαστεί ο κινητήρας της Honda για το μονοθέσιο της Aston Martin
F1: Αυτός ήταν ο πιο... «ζημιάρης» οδηγός του 2025
Verstappen: Ο απόλυτος κυρίαρχος στην «εποχή του ground effect» - Δείτε τα σοκαριστικά στατιστικά





ΔΗΜΟΦΙΛΗ