F1: Σοβαρές καθυστερήσεις στην κατασκευή της πίστας στη Μαδρίτη - Ίμολα και Τουρκία «παραμονεύουν»


Λιγότερο από έναν χρόνο πριν το ντεμπούτο της Μαδρίτης στο καλεντάρι της Formula 1 και στο σημείο που θα έπρεπε να υπάρχει η πίστα, θα δει κανείς μόνο πινακίδες.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: Jacobo Medrano/Red Bull Content Pool
  • 25/11/2025

Η Μαδρίτη θα γίνει το «σπίτι» του Ισπανικού Grand Prix, παίρνοντας την θέση του Montmelo στη Βαρκελώνη, αρχής γενομένης από το 2026. Ή, τουλάχιστον, έτσι θέλει να ελπίζει.

Ρεπορτάζ του RMC Motori αναφέρει ότι η κατάσταση στην περιοχή που αναμένεται να ανεγερθεί το Madring δεν προμηνύει ότι θα είναι όλα έτοιμα στην ώρα τους.

Πρόκειται για ένα εργοτάξιο χωρίς ιδιαίτερη κινητικότητα, δεν έχει χαραχτεί η διαδρομή, ενώ το κεντρικό κτήριο όπου θα στεγάζονται τα γκαράζ, το κέντρο ελέγχου του αγώνα και οι κύριες εγκαταστάσεις είναι προς ώρας ανύπαρκτο - ούτε τα θεμέλια δεν έχουν μπει.

Το αρχικό χρονοδιάγραμμα για την παράδοση της πίστας μιλά για εγκαίνια τον Ιούνιο του 2026, όμως προς το παρόν κάτι τέτοιο δε μοιάζει εφικτό.

Άνθρωποι που εργάζονται στο εργοτάξιο μίλησαν στο συγκεκριμένο μέσο περιγράφουν το σκηνικό: «Εδώ γίνεται ένας χαμός από γερανούς, κόσμο που πηγαινοέρχεται, σταθμευμένα αυτοκίνητα και βουνά από χώματα. Δεν υπάρχει τίποτα εδώ, δεν ξέρουμε καν αν θα υπάρξει το οτιδήποτε».

Τον περασμένο Αύγουστο, ένα δικαστήριο έκανε δεκτή έφεση κατά του Madring, και περιβαλλοντικές οργανώσεις κήρυξαν πόλεμο στον promoter, φτάνοντας στο σημείο να δηλώσουν ότι θα κάνουν ό,τι είναι απαραίτητο για να σταματήσουν ή να καθυστερήσουν την κατασκευή του σιρκουί. Η κύρια καταγγελία αφορά την αποψίλωση της περιοχής και την αύξηση των κτηριακών δομών. 

Επιπλέον, ενώσεις κατοίκων της περιοχής είναι εξοργισμένες με τον πιθανό θόρυβο που θα προκαλείται από τους αγώνες στην πίστα, και σε αυτό το πλαίσιο, την περασμένη εβδομάδα συνέβη ένα περίεργο περιστατικό: ένα πρωτάθλημα νέων οδηγών, το Eurocup-3, ανακοίνωσε ότι θα επισκεφθεί για έναν αγώνα και το Madring, τον Αύγουστο του 2026, και η IFEMA το αρνήθηκε αμέσως. 

Το Plan B της Formula 1

H Liberty Media ετοιμάζεται για το χειρότερο πιθανό σενάριο, και φαίνεται πως ήδη υπάρχει μία χώρα που θα καλύψει το κενό της Μαδρίτης: το Istanbul Park. Οι Τούρκοι έχουν θέσει εκπεφρασμένα την θέλησή τους να επιστρέψουν στο καλεντάρι της Formula 1, με την πίστα να περνά στα χέρια της Τουρκικής Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, μίας κρατικής οντότητας υπό την εποπτεία του προέδρου της χώρας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Παράλληλα, οι ιθύνοντες της πίστα στην Ίμολα είναι έτοιμοι να φιλοξενήσουν αγώνα, αλλά εφόσον γίνει αυτό, θα ζητήσουν ο αγώνας να γίνει τον Ιούνιο, όχι τον Σεπτέμβριο όπως πρόκειται να γίνει το GP στη Μαδρίτη.

Πηγή: rmcmotori.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Απαισιόδοξος ο Hamilton: «Δεν ανυπομονώ για το 2026»

F1: Προ των πυλών της εξόδου από την Aston Martin ο Andy Cowell - Οι πιθανοί αντικαταστάτες

Υπόθεση Massa: Βγήκε η πρώτη απόφαση για τη δίκη - Αποζημίωση «μαμούθ» αξιώνει ο Βραζιλιάνος