Το 2026 αναμένεται να είναι μία χρονιά-ορόσημο για τη Formula 1. Οι αλλαγές στους κανονισμούς, με τις υβριδικές μονάδες ισχύος να αναμορφώνονται ριζικά και τα ενεργά αεροδυναμικά μέρη, είναι ήδη τεράστιες, και πολύ περιμένουν ότι θα αλλάξουν τις ισορροπίες δραστικά.
Ωστόσο, οι ιθύνοντες του σπορ έχουν βάλει στο τραπέζι μία σειρά από αλλαγές και στο πώς διεξάγονται οι αγώνες, πώς οργανώνονται τα αγωνιστικά τριήμερα, και τελικά πώς «σερβίρεται» το προϊόν στους τηλεοπτικούς δέκτες.
Ρεπορτάζ του The Race αναφέρει τις τρεις επικρατέστερες αλλαγές στο format των Grand Prix ενόψει 2026, οι οποίες συζητήθηκαν σε πρόσφατη συνεδρίαση της Συμβουλευτικής Επιτροπής Αθλητισμού (Sporting Advisory Committee, SAC). Αν η Επιτροπή της Formula 1 εγκρίνει κάποια εξ αυτών, θα μπορούν να τεθούν σε ισχύ άμεσα, αρχής γενομένης από το Grand Prix Αυστραλίας, στις 8 Μαρτίου 2026.
Η πρώτη αφορά την αλλαγή των κανονισμών σχετικά με τις διακοπές κατά τις ελεύθερες δοκιμέςσε Σαββατοκύριακα με αγώνα sprint. Υπό κανονικές συνθήκες, όταν κυματίζει η κόκκινη σημαία κατά τη διάρκεια των FP, το χρονόμετρο δε σταματά. Αυτό συμβαίνει μόνο στις κατατακτήριες και τους αγώνες. Η πρόταση της SAC, όμως, αναφέρει ότι αν υπάρξει διακοπή στη διαδικασία σε τριήμερο που έχει αγώνα sprint, τότε θα πρέπει να σταματά το χρονόμετρο, κι ο χρόνος που χάθηκε να προστεθεί στο τέλος της διαδικασίας, με μέγιστο όριο τα 15 λεπτά. Με αυτόν τον τρόπο, οι ομάδες κι οι οδηγοί θα έχουν το μέγιστο δυνατό χρόνο στη διάθεσή τους να προετοιμαστούν πριν τις κατατακτήριες για το sprint, αφού το FP1 σε αυτές τις περιπτώσεις αποτελεί τη μοναδική τους ευκαιρία να δοκιμάσουν πράγματα και να πειράξουν στο στήσιμο των μονοθεσίων τους.
Η δεύτερη πρόταση έχει να κάνει με τις κατατακτήριες. Η προσθήκη της Cadillac στο grid αυξάνει τον αριθμό των ομάδων σε 11, αλλά πιο σημαντικό είναι ότι αυξάνει τα μονοθέσια σε 22. Εύλογα έχουν προκύψει φόβοι ότι το φαινόμενο της... κίνησης στο pitlane και μετά της καθυστέρησης μέσα στην πίστα θα ενισχυθεί. Ήδη οι ομάδες βγαίνουν σχεδόν ταυτόχρονα για να γράψουν γρήγορο γύρο, και με την προσθήκη δύο επιπλέον αυτοκινήτων, μπορεί να προκληθεί αλαλούμ. Η πρόταση της SAC είναι είναι να αυξηθεί η διάρκεια των Q1 και Q2 κατά 2 λεπτά, χωρίς όμως να αυξηθεί ο συνολικός χρόνος των κατατακτήριων, που φτάνει 60 λεπτά, καθώς τα έξτρα λεπτά θα βρεθούν από το διάλειμμα από διαδικασία σε διαδικασία.
Η τρίτη και ίσως πιο μεγάλη αλλαγή αφορά τη διάρκεια των αγώνων. Σύμφωνα με τους κανονισμούς, η διάρκεια ενός αγώνα ορίζεται βάσει απόστασης, καθώς δεν πρέπει να ξεπερνά τα 305 km, ενώ γίνεται μία εξαίρεση μόνο για το Μονακό, που αυτό ο αριθμός φτάνει τα 260 km. Η SAC προκρίνει μία διαφορετική λύση: στάνταρ χρονική διάρκεια για κάθε αγώνα, ανεξαρτήτως χιλιομετρικής απόστασης, ώστε να υπάρξει μία σύγκλιση ανάμεσα σε αγώνες όπως αυτός της Μόντσα, που κράτησε κάτι παραπάνω από 63 λεπτά, και της Σιγκαπούρης που έφτασε τα 100. Η αλλαγή αυτή προτείνεται κυρίως για τηλεοπτικούς λόγους, ώστε οι broadcasters να «πακετάρουν» καλύτερα τα προγράμματά τους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«H Ferrari αποφάσισε να μην ανανεώσει τον Hamilton το 2027»
GP Σάο Πάολο: Σάμπα, sprint και δράση - Δείτε το τηλεοπτικό πρόγραμμα του τριημέρου
F1: Πώς μεταδίδονται στον «αέρα» τα team radio - Ποια μπλοκάρονται και ποια λογοκρίνονται





ΔΗΜΟΦΙΛΗ



_77761_473888_type13129.jpg)

