GP Ουγγαρίας: Ήταν στο όριο της νομιμότητας η Ferrari;


Πέπλο μυστηρίου καλύπτει την ξαφνική πτώση στην απόδοση της Ferrari στο Grand Prix Ουγγαρίας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: Antonin Vincent/Ferrari
  • 4/8/2025

Πανωλεθρία ήταν το Ουγγρικό GP για τη Ferrari. Από εκεί που έμοιαζε φαβορί για τη νίκη, στον 40ο γύρο άρχισε η τραγική πτώση της απόδοσης στο μονοθέσιο του Charles Leclerc, που τον είδε από διεκδικητή της πρωτιάς στην 4η θέση, μέσα σε μόλις μερικούς γύρους.

Αυτό έγινε λίγο μετά το τελευταίο pit stop της ομάδας, με την ομάδα να δικαιολογεί αυτήν την τρομακτική αλλαγή και τα 2 χαμένα δευτερόλεπτα ανά γύρο σε μία ζημιά στο σασί.

Ωστόσο, ο George Russell που ακολούθησε από κοντά το μονοθέσιο του Leclerc για μερικούς γύρους μέχρι να τον προσπεράσει, είχε να δώσει μία άλλη θεωρία, που θα έβαζε τη Ferrari σε δύσκολη θέση.

«Δεν θα σας πει ότι είναι σχεδόν παράνομοι», είπε ο οδηγός της Mercedes.

«Το μόνο που μπορούμε να σκεφτούμε είναι ότι οδηγούσαν το αυτοκίνητο πολύ χαμηλά και έπρεπε να αυξήσουν την πίεση των ελαστικών για το τελευταίο stint», είπε. Ο ίδιος τόνισε πως όταν πλησίασε τον Leclerc παραταρήσε «χρησιμοποιούσε μια λειτουργία κινητήρα που έκανε τον κινητήρα πιο αργό στο τέλος της ευθείας, όπου υπάρχει η μεγαλύτερη φθορά των skid block».

«Αυτό είναι το μόνο που μπορούμε να σκεφτούμε με βάση τους χρόνους των γύρων και τη λειτουργία του κινητήρα που χρησιμοποιούσαν», πρόσθεσε.

Είναι γνωστά τα προβλήματα της SF-25 με το ύψος, καθώς όταν χαμηλώνει πολύ κινδυνεύει με υπέρμετρη φθορά του plank, κάτι που ήδη της κόστισε με τον διπλό αποκλεισμό στην Κίνα, επομένως αν το ζήτημα προέκυψε και πάλι στο Hungaroring, μία λύση όπως η αύξηση της πίεσης των πίσω ελαστικών θα βοηθούσε πρόσκαιρα, αλλά με τεράστιο κόστος στην απόδοση.

Ας μην ξεχνάμε πως οι ομάδες θέλουν να φουσκώνουν τα ελαστικά τους όσο το δυνατόν λιγότερο, καθώς ένα πιο ξεφούσκωτο ελαστικό καταλαμβάνει μεγαλύτερη επιφάνεια στο οδόστρωμα, και για αυτό τον λόγο η Pirelli δίνει ελάχιστες επιτρεπόμενες πιέσεις σε κάθε GP.

Από τη μεριά της, η Ferrari επέμεινε στην πάγια θέση της για το ζήτημα με το σασί, με τον team principal Fred Vasseur να αναφέρει στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου μετά απο κάθε αγώνα ότι ακόμα δεν είναι σίγουροι για το τι ακριβώς πήγε στραβά:

«Είχαμε τον έλεγχο για τους πρώτους 40 γύρους του αγώνα. Το πρώτο σκέλος ήταν υπό πλήρη έλεγχο, το δεύτερο δύσκολο αλλά διαχειρίσιμο. Το τελευταίο ήταν καταστροφικό. Δεν υπήρχε ισορροπία, δεν ξέραμε τι είχε συμβεί. Κάτι έσπασε στο σασί και σκεφτήκαμε ότι δεν θα τερματίζαμε καν τον αγώνα», εξήγησε ο επικεφαλής της Scuderia, επισημαίνοντας ότι η ομάδα θα πρέπει να διερευνήσει διεξοδικά για να καταλάβει τι πραγματικά συνέβη.

«Μιλάμε μόνο για το σασί, επειδή δεν μιλάμε για τη μονάδα ισχύος, αλλά δεν γνωρίζουμε συγκεκριμένα τι συνέβη».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Γιάννης Μάριος Παπαδόπουλος: Formula 1 – Ουγγαρία: Η πίεση και το… μπάχαλο!

F1: Οι βαθμολογίες μετά τη νίκη Norris στο Ουγγρικό GP

Σκληρή αυτοκριτική από τον Hamilton: «Είμαι άχρηστος - Να βρει άλλο οδηγό η ομάδα»