Ήταν ένας αγώνας που καθορίστηκε σε μεγάλο βαθμό από τον απρόβλεπτο κι άστατο καιρό στα δάση των Αρδεννών, αλλά και τη στρατηγική και τη διαχείριση των ελαστικών.
Η βροχή έπεφτε ακατάπαυστα από το πρωί της Κυριακής στην πίστα του Spa-Francorchamps, και το ίδιο ίσχυσε και στο ξεκίνημα του αγώνα.
Ο γύρος σχηματισμού έγινε πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, την ώρα που άπαντες επέλεξαν την ενδιάμεση γόμα για την εκκίνηση, όμως στα μισά αποφασίστηκε για λόγους κακής ορατότητας να αναβληθεί η εκκίνηση.
Μετά από 1 ώρα και 20 λεπτά, και με τη βροχή πια να έχει φύγει, δόθηκε η κανονική εκκίνηση του αγώνα.
Οι πρώτοι 4 από τους 44 γύρους έγιναν πίσω από το SC ώστε οι οδηγοί να πάρουν μία πρώτη γεύση από την κατάσταση της πίστας. Όταν η Aston Martin Vantage του Bernd Maylander αποσύρθηκε στο pitlane, ο Norris έστριψε πρώτος στη La Source, όμως ο Piastri τον πέρασε στις Le Combes, με τον Βρετανό να βρίσκεται σε εξαιρετική πίεση από τους Leclerc και Verstappen.
Oscar Piastri wastes no time in seizing control of this race ??#F1#BelgianGPpic.twitter.com/DaRxFSDtCt
— Formula 1 (@F1) July 27, 2025
O poleman, όμως, άρχισε μετά από λίγο να βρίσκει τον ρυθμό του, την ώρα που ο Russell πήρε την 5η θέση από τον Albon, ενώ ο Hamilton από 18οςος ανέβαινε 15ος σε 4 γύρους, και συνέχιζε ακάθεκτος.
Στον 10ο γύρο, ο Piastri άρχισε να λέει μέσω team radio ότι η πίστα στέγνωνε πιο γρήγορα από το αναμενόμενο, καθώς η βροχή είχε σταματήσει. Την ίδια στιγμή, ο Verstappen πάλευε να περάσει τον πολύ γρήγορο στις ευθείες Leclerc, κάνοντας μία πρώτη κίνηση στην Pouhon χωρίς επιτυχία. Ο Μονεγάσκος πάλευε να κρατήσει πίσω του τον 4κις πρωταθλητή, με στόχο να έρθει η ώρα για slicks και να έχει το πλεονέκτημα.
Ο Hamilton πήρε πρώτος το ρίσκο για slick στον 12ο γύρο, όπως κι οι Gasly, Hulkenberg και Alonso, θέλοντας να επωφεληθούν από αυτή τη μετάβαση, καθώς με το σωστό timing μπορούν να κερδίσουν πολύ χρόνο.
Αμέσως οι υπόλοιποι είδαν ότι δουλεύει και ο Piastri με τον Leclerc και τον Verstappen μπήκαν για τα slicks, όπως κι ο Russell πίσω και το midfield.
Ο Norris μπήκε έναν γύρο αργότερα, με την κατάταξη μετά τις αλλαγές σε slicks να είναι ως εξής: ο Piastri ήταν 1ος, με τον Norris 2ο με διαφορά 7 sec αλλά και με τη σκληρή γόμα έναντι της μέσης που έβαλαν οι υπόλοιποι, με τους Leclerc, Verstappen, Russell, Albon και Hamilton να ακολουθούν, με τον 7κις πρωταθλητή τον μεγάλο κερδισμένο αυτή της αλληλουχίας.
LAP 14/44
Norris follows Piastri into the pits on the following lap - he's opted for the hard tyres while every other driver is on the mediums #F1#BelgianGPpic.twitter.com/ioDrBvqRgU
— Formula 1 (@F1) July 27, 2025
Η κατάσταση σταθεροποιήθηκε στους επόμενους γύρους, καθώς κι οι οδηγοί που επέλεξαν τη μέση γόμα ήθελαν να διαχειριστούν το ελαστικό τους και να φτάσουν ως το τέλος χωρίς άλλο pit stop.
Με τις Sauber εντός της δεκάδας, ο Tsunoda, από τους χαμένους στη μετάβαση στα στεγνά ελαστικά, πάλευε πίσω από τον Gasly για την 11η θέση, έχοντας πίσω του σε κοντινή απόσταση τους Bearman, Alonso και Antonelli.
Όσο περνούσαν οι γύροι, τόσο Piastri και Norris αντάλλαζαν ταχύτερους γύρους με τη διαφορά να σταθεροποιείται στα 8 sec, με τον Αυστραλό όμως να έχει την πιο μαλακή γόμα, και την υποχρέωση να πάει με αυτή ως τον τερματισμό, αν ήθελε να κερδίσει.
Στον 33ο γύρο, ο Albon άρχισε να παραπονιέται έντονα για την κατάσταση των ελαστικών του, με τον Hamilton να βλέπει την ευκαιρία του να πιέσει για να περάσει.
Στο midfield, o Hulkenberg έβαλε νέο σετ μέσης γόμας πέφτοντας εκτός δεκάδας, καθώς δεν έβλεπε ότι μπορούσε να τερματίσει έτσι. Αναμενόμενα, άρχισε να πιέζει για να βρεθεί ξανά στους βαθμούς.
Μετά τον 35ο γύρο, ο Norris άρχισε να πλησιάζει τον Piastri, με τη διαφορά να πέφτει κάτω από τα 8 sec, όσο τα ελαστικά του Αυστραλού έχαναν απόδοση. Κι ενώ η διαφορά έφτασε στα 3,5 sec, ένα λάθος του Norris στον προτελευταίο γύρο, στη La Source, άνοιξε την απόσταση κατά 1 sec, και έτσι ο Piastri πέρασε πρώτος την καρώ σημαία στο Spa-Francorchamps.
Ο Leclerc άντεξε στην πίεση του Verstappen για την 3η θέση, όπως κι ο Albon σε εκείνη του Hamilton για την 6η, με τη δεκάδα να ολοκληρώνεται από τους Lawson, Bortoleto και Gasly.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Hamilton: «Αρνούμαι να έχω την ίδια μοίρα με τον Alonso και τον Vettel στη Ferrari»
O Verstappen για το μέλλον του: «Μπορεί να μην ξυπνήσω το πρωί, οπότε δεν θα τρέξω πουθενά»
Τέλος στα σενάρια για Verstappen βάζει ο Wolff - Τι δεν αφήνει τον Ολλανδό να πάει στη Mercedes