Κι όσο τα όρια στους προϋπολογισμούς παραμένουν σφιχτά κι οι ομάδες αναγκάζονται να δουλεύουν σε ένα αρκετά στενό οικονομικό πλαίσιο, τόσο περισσότερο θα «πονάνε» τα ατυχήματα που κοστίζουν.
Ένας χρήστης του Reddit ονόματι bassprochevy έχει αναρτήσει μία λίστα με τα εκτιμώμενα κόστη των ζημιών που έχει προκαλέσει κάθε οδηγός κατά τη φετινή σεζόν, μέχρι και το Grand Prix Σαουδικής Αραβίας, τον 5ο αγώνα της χρονιάς.
Η εκτίμησή του βασίζεται στο κόστος που έχει -κατά προσέγγιση- το εκάστοτε εξάρτημα ενός μονοθεσίου της Formula 1, χωρίς να συνυπολογίζεται η μονάδα ισχύος.
| Εξάρτημα | Κόστος ($) | Κόστος (€) περίπου |
|---|---|---|
| Μόνοκοκ | 675.000 $ | ≈ 627.750 € |
| Κιβώτιο ταχυτήτων | 500.000 $ | ≈ 465.000 € |
| Δεύτερο σασί | 275.000 $ | ≈ 255.750 € |
| Διαχύτης | 225.000 $ | ≈ 209.250 € |
| Εμπρός ανάρτηση | 125.000 $ | ≈ 116.250 € |
| Εμπρός αεροτομή | 125.000 $ | ≈ 116.250 € |
| Πίσω ανάρτηση | 100.000 $ | ≈ 93.000 € |
| Sidepods | 95.000 $ | ≈ 88.350 € |
| Πίσω αεροτομή | 92.000 $ | ≈ 85.560 € |
| Ηλεκτρονικά | 50.000 $ | ≈ 46.500 € |
| Φρένα | 25.000 $ | ≈ 23.250 € |
| Κάλυμμα φρένων | 10.000 $ | ≈ 9.300 € |
| Τροχός | 5.000 $ | ≈ 4.650 € |
Με αυτά ως δεδομένα, ο οδηγός που έχει ζημιώσει περισσότερο την ομάδα του ως τώρα στο πρωτάθλημα είναι κάποιος που πλέον δε βρίσκεται στο grid. Πρόκειται για τον Jack Doohan, ο οποίος έχασε την θέση του στην Alpine από τον Franco Colapinto, και που μέσα σε μόλις 5 Grand Prix κατάφερε να προκαλέσει ζημιά της τάξης του 1,4 εκ. ευρώ. Μόνο το ατύχημα στη Σουζούκα αρκεί για να δικαιολογήσει αυτό το κόστος, καθώς η Α525 διαλύθηκε στα εξ ων συνετέθη.
Το λάθος του στις κατατακτήριες της Τζέντα αύξησε τα κόστη των ζημιών που προκάλεσε ο Lando Norris, ενώ το σφοδρό ατύχημα του Oliver Bearman στην Αυστραλία τον φέρνει στην τρίτη θέση της σχετικής λίστας.
Αξίζει να σημειωθεί πως από τους 20 οδηγούς, έξι δεν έχουν ακόμα ζημιώσειμε τέτοιο τρόπο τις ομάδες τους. Αυτοί είναι οι Lewis Hamilton, Nico Hulkenberg, Alex Albon, Lance Stroll, Max Verstappen και George Russell.
Αναλυτικά:
| Οδηγός | Ποσό ($) | Ποσό (€) περίπου |
|---|---|---|
| Jack Doohan (Alpine) | 1.509.000 $ | ≈ 1.403.370 € |
| Lando Norris (McLaren) | 1.240.000 $ | ≈ 1.153.200 € |
| Oliver Bearman (Haas) | 1.012.000 $ | ≈ 941.160 € |
| Carlos Sainz (Williams) | 867.000 $ | ≈ 806.310 € |
| Yuki Tsunoda (Racing Bulls) | 832.000 $ | ≈ 773.760 € |
| Pierre Gasly (Alpine) | 822.000 $ | ≈ 764.460 € |
| Fernando Alonso (Aston Martin) | 522.000 $ | ≈ 485.460 € |
| Esteban Ocon (Haas) | 517.000 $ | ≈ 480.810 € |
| Gabriel Bortoleto (Stake) | 417.000 $ | ≈ 387.810 € |
| Kimi Antonelli (Mercedes) | 230.000 $ | ≈ 213.900 € |
| Liam Lawson (Red Bull) | 192.000 $ | ≈ 178.560 € |
| Isack Hadjar (Racing Bulls) | 192.000 $ | ≈ 178.560 € |
| Oscar Piastri (McLaren) | 125.000 $ | ≈ 116.250 € |
| Charles Leclerc (Ferrari) | 125.000 $ | ≈ 116.250 € |
| Lewis Hamilton (Ferrari) | 0 $ | 0 € |
| Nico Hülkenberg (Stake) | 0 $ | 0 € |
| Alexander Albon (Williams) | 0 $ | 0 € |
| Lance Stroll (Aston Martin) | 0 $ | 0 € |
| Max Verstappen (Red Bull) | 0 $ | 0 € |
| George Russell (Mercedes) | 0 $ | 0 € |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
75 χρόνια Formula 1: Αυτοί είναι οι κορυφαίοι οδηγοί στην ιστορία του σπορ
Η Mercedes δεν κυνηγά πια τον Verstappen - Οι εναλλακτικές του Ολλανδού
Ο Hamilton παραδέχεται: «Η Ferrari έχει ρυθμό, εμείς δεν μπορούμε να τον χρησιμοποιήσουμε»





ΔΗΜΟΦΙΛΗ

-2_77761_472497_type13129.jpg)
_77761_472905_type13129.jpg)


