F1: Πώς μια τεχνική ντιρεκτίβα μπορεί να καταρρακώσει τη McLaren


Η δυναμική της McLaren κρέμεται από ένα λεπτό σκοινί που ίσως και να σπάσει σε μερικούς αγώνες.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: LAT IMAGES/McLAREN, PIRELLI
  • 9/4/2025

Το σήριαλ των εύκαμπτων αεροτομών, που ξεκίνησε στα μέσα του 2024 και συνεχίστηκε με το 'mini DRS' της McLaren, εξακολουθεί να απασχολεί την επικαιρότητα της Formula 1.

Οι πιο αυστηροί έλεγχοι που θεσπίστηκαν μετά τις παρατηρήσεις στην Αυστραλία αρχής γενομένης από το Κινεζικό Grand Prix έπιασαν ορισμένες ομάδες με πίσω πτέρυγες που δεν περνούσαν τα τεστ της FIA, με τη McLaren να είναι μία εξ αυτών - όσο κι αν δεν το παραδέχεται.

Κι ενώ το ζήτημα της πίσω αεροτομής μοιάζει να έχει λυθεί, στην Ισπανία, τον ένατο αγώνα της σεζόν τον Ιούνιο, θα τεθεί σε ισχύ η ντιρεκτίβα που ορίζει πόσο πρέπει να λυγίζει όταν της ασκούνται δυνάμεις και η εμπρός αεροτομή, καθώς το όριο πέφτει από τα 15mm στα 10mm.

Η αλλαγή αυτή πιστεύεται πως θα επηρεάσει (και) τη McLaren, η οποία έχει εκμεταλλευτεί την ευλυγισία της εμπρός πτέρυγας για να μειώσει την οπισθέλκουσα χωρίς να έχει απώλειες σε κάθετη δύναμη στις στροφές, βοηθώντας τη να κρατά μία ισορροπία που την καθιστά ικανή και να έχει τελική ταχύτητα, και να είναι γρήγορη στα πιο τεχνικά κομμάτια.

Στο ξεκίνημα της σεζόν, ο team principal Andrea Stella είχε αποκαλύψει πως η ομάδα του θα πρέπει να προσαρμόσει το μονοθέσιό της στις προσταγές της οδηγίας:

«Δεν θα κάνουμε αλλαγές στην αρχή της χρονιάς. Θα κάνουμε, όμως, ορισμένες μικρές αλλαγές από τον 9ο αγώνα. Ξέρω πως έχει γίνει θέμα συζήτησης, αλλά δε μας πονοκεφαλιάζει αυτό, παρά η προσπάθεια να βρούμε τα κρίσιμα δέκατα του δευτερολέπτου που μας λείπουν».

Και στο βάθος... Red Bull

Με τη νέα οδηγία να τίθεται σε ισχύ, είναι πολύ πιθανό να πέσει σημαντικά η απόδοση της MCL39 και να ευνοηθούν άλλες ομάδες.

Μία εξ αυτών θα μπορούσε να είναι η Red Bull, η οποία έχει ακόμα να φέρει αρκετές σημαντικές αναβαθμίσεις στην προσπάθειά της να παλέψει με αξιώσεις με τη McLaren και να δώσει την ευκαιρία στον Max Verstappen να διεκδικήσει τον τίτλο.

Παρόλα αυτά, ο Christian Horner, team principal των «ταύρων», είναι διστακτικός στο να κάνει την οποιαδήποτε πρόβλεψη για το τι μπορεί να γίνει με την τεχνική ντιρεκτίβα:

«Είναι ακόμα άγνωστο πώς θα επηρεαστεί το κάθε μονοθέσιο. Μπορεί να δει κανείς πόσο μικρό είναι το παράθυρο λειτουργίας αυτών των αυτοκινήτων. Και η αλλαγή στην ευλυγισία της εμπρός πτέρυγας είναι πολύ σημαντική».

Αυτό θα είναι και το τελευταίο «πεδίο μάχης» για τις ομάδες, οι οποίες γρήγορα θα στρέψουν το ενδιαφέρον τους στις τεράστιες αλλαγές που έρχονται το 2026.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ο ιδιαίτερος λόγος που κράτησε τον Hamilton πίσω από τον Leclerc ως τώρα

Kimi Antonelli: Από τις εξετάσεις στο σχολείο, στα ρεκόρ που έσπασε

F1: Οι βαθμολογίες μετά το GP Ιαπωνίας - Στον 1 βαθμό η διαφορά Verstappen-Norris