Η Ford επιστρέφει στη Formula 1 το 2026 ως ετέρος της Red Bull. Οι δύο εταιρείες θα συνεργαστούν στον τομέα του κινητήρα, καθώς οι Αυστριακοί θα εστιάσουν στη ΜΕΚ, ενώ οι Αμερικανοί θα συνεισφέρουν τα μέγιστα στον τομέα των ηλεκτρικών, καθώς έχουν την τεχνογνωσία από τα επιβατικά αυτοκίνητα και η σημασία του MGU-K θα είναι αυξημένη υπό το νέο κανονιστικό πλαίσιο.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Ford ήδη δοκιμάζει διάφορα μέρη με τη μέθοδο της 3D εκτύπωσης, με στόχο να τεστάρει νέες πρακτικές σε διάφορους τομείς, όπως η ψύξη της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα.
Ο Christian Hertrich, επικεφαλής του τομέα κινητήρων της Ford Motorsport, δήλωσε σχετικά:
«Δεν έχουμε να κάνουμε με παξιμάδια, βίδες κι άλλα εύκολα πράγματα. Πρόκειται για περίπλοκα μέταλλα και πολυμερή που δοκιμάζονται στο απόλυτο όριο ώστε να αντέχουν να δουλεύουν στα 300 km/h.»
Η εταρεία Non-Destructive Evaluation παίρνει τα εκτυπωμένα μέρη, τα εξετάζει με ειδικά μηχανήματα για να δει αν είναι σωστά σε μέγεθος, καθώς δοκιμάζονται για την ακρίβεια και την αντοχή τους, ώστε να αποσταλούν στη Red Bull στο Milton Keynes.
Η συνεργασία της Ford με την NDE δεν ξεκίνησε τώρα: οι Αμερικανοί χρειάστηκαν τις υπηρεσίες της όταν αντιμετώπισε θέμα με τη συναρμολόγηση του εμπρός φαναριού του F-150, που απασχόλησε τους μηχανικούς της για μήνες και η εταιρεία έλυσε με τα scanners της σε μία μέρα.
Φυσικά, τo 3D-printing στον χώρο της F1 δεν είναι πρωτοφανές, καθώς έχει χρησιμοποιηθεί σε άλλα μέρη των μονοθέσιων, όμως η εφαρμογή του στα κινητήρια σύνολα αποτελεί μία πρωτιά της Ford. Μένει να αποδειχθεί αν θα είναι επιτυχημένη στην πράξη.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Lewis Hamilton: Ατύχημα στις δοκιμές με τη Ferrari στη Βαρκελώνη





ΔΗΜΟΦΙΛΗ