Ο Jules Bianchi θεωρείτο ένα από τα μεγαλύτερα ανερχόμενα ταλέντα στον κόσμο της Formula 1. Όντας μέλος της ακαδημίας νέων οδηγών της Ferrari, o Γάλλος φαινόταν έτοιμος να προαχθεί στη Scuderia μετά την εποχή Alonso.
Για αυτό κι η ιταλική ομάδα τον βοήθησε να βρει μία θέση στο grid το 2014, στη Marussia, που μαζί με την Caterham ήταν οι πιο αργοί συνδυασμοί εκείνης της σεζόν. Ακόμα κι έτσι, όμως, ο 25χρονος Bianchi είχε τη δυνατότητα να δείξει τις ικανότητές του στο κορυφαίο επίπεδο, με αποκορύφωμα την 9η θέση στο Grand Prix του Μονακό.
Εκκινώντας από την τελευταία θέση μετά από αλλαγή κιβωτίου ταχυτήτων, πάλεψε με νύχια και με δόντια για να βρεθεί τελικά 8ος, κάνοντας κι ένα φοβερό προσπέρασμα επί του Kamui Kobayashi στην πορεία.
Ωστόσο, δέχτηκε μία χρονική ποινή που τον έριξε 9ο στα τελικά αποτελέσματα, αν και ποσώς τον ενδιέφερε. Ο Jules Bianchi, εκείνο το απόγευμα του Μάη, είχε χαρίσει στη Marussia τους μοναδικούς της βαθμούς για εκείνη τη σεζόν, και την ευκαιρία να λάβει χρήματα από τη FOM και να συνεχίσει να υφίσταται και το 2015.
Η ζωή, όμως, του έπαιξε άσχημο παιχνίδι. Στο Ιαπωνικό GP της ίδιας χρονιάς, ο Bianchi είχε το ατύχημα που του προκάλεσε σοβαρότατες κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και τον άφησε σε κωματώδη κατάσταση, στο κρεβάτι του νοσοκομείου της Σουζούκα, και μετά της Νίκαιας, μέχρι τις 17 Ιουλίου 2015, όταν και υπέκυψε στα τραύματά του.
Ήταν μόλις 26 ετών και ο θάνατός του είχε καταλυτικό ρόλο στη βελτίωση της ασφάλειας στη Formula 1. Υπενθυμίζεται ότι επρόκειτο για το πρώτο θανατηφόρο περιστατικό σε αγώνα μετά την απώλεια του θρυλικού Ayrton Senna το 1994.
Έκτοτε, η FIA αντιμετώπισε πολύ πιο σοβαρά το ζήτημα της ασφάλειας στη Formula 1, με σημαντικότερα μέτρα την καθιέρωση του Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας (VSC), που περιορίζει την ταχύτητα των οδηγών όταν υπάρχει ακινητοποιημένο όχημα στην πίστα, καθώς και την επίσπευση της εφαρμογής του halo στα μονοθέσια, παρά τις έντονες αντιδράσεις που υπήρχαν έως τότε από πολλούς εμπλεκόμενους στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Δείτε το σχετικό βίντεο από εκείνη την μέρα στο Μόντε Κάρλο:
"Absolutely mighty" ??
Seven years ago, Jules Bianchi produced a remarkable, against-the-odds drive at Monaco to score Marussia's first ever points #JB17@Jules_Bianchipic.twitter.com/eEAUZcyOAM
— Formula 1 (@F1) May 25, 2021
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Red Bull: Η απίστευτη ετήσια αμοιβή του Horner και η «αστρονομική» αποζημίωση
F1: Αυτός είναι ο Έλληνας που «οδήγησε» τον Hulkenberg στο βάθρο
F1: Οι βαθμολογίες μετά τη νίκη του Norris στο Silverstone - «Φωτιά» στο πρωτάθλημα