Η «καλή μέρα από το πρωί» λέει ο θυμόσοφος λαός, ωστόσο το συγκεκριμένο ρητό δεν δείχνει να ισχύει στην περίπτωση των pit stops της Ferrari. Στη Scuderia ξεκίνησαν ιδανικά τη χρονιά πετυχαίνοντας στο Gran Prix της Βαρκελώνης το πιο γρήγορο pit stop μέχρι στιγμής στο πρωτάθλημα της Formula 1.
Αναφερόμαστε φυσικά στην αλλαγή των ελαστικών που έγινε στο μονοθέσιο του Charles Leclerc σε μόλις σε 2.23 sec. Έκτοτε όμως τα πράγματα εξελίχθηκαν άσχημα για την ομάδα αφού έδειξε να χάνει τον βηματισμό της και να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα κάθε φορά που ένα μονοθέσιο έμπαινε στα pits, δημιουργώντας άμεσο αντίκτυπο στην εξέλιξη του αγώνα.
Ποιος μπορεί να ξεχάσει άλλωστε το καταστρεπτικό pit stop του Leclerc στο Μονακό που του κόστισε την πρώτη θέση και οδήγησε τον νεαρό πιλότο σε μία πρωτοφανή έκρηξη; Αυτή τη στιγμή στο πρωτάθλημα της Formula 1 υπάρχει ένα συγκεκριμένος τρόπος βαθμολόγησης των pit stops που εκτελείται από την DHL και διαμορφώνει έναν πίνακα.
Ο τρόπος με τον οποίο βαθμολογούνται οι ομάδες σε αυτή την περίπτωση είναι ο αντίστοιχος που εφαρμόζεται στην βαθμολόγηση των οδηγών. Δηλαδή ο βαθμολογητής παίρνει τα 10 πιο γρήγορα pit stops στη διάρκεια ενός Grand Prix και ανταμείβει το πρώτο με 25 βαθμούς, το δεύτερο με 18, το τρίτο με 15, κ.ο.κ.
Σε αυτόν τον πίνακα η Ferrari βρίσκεται στην 3η θέση με την κορυφή να ανήκει στη Red Bull και η δεύτερη θέση στη McLaren. Οι άνθρωποι όμως το motor.es έκατσαν και υπολόγισαν όλα pit stops που έχουν γίνει από τις ομάδες και όχι μόνο τα 10 πιο γρήγορα.
Τα αποτελέσματα σε αυτή την περίπτωση είναι απογοητευτικό για τη Ferrari η οποία «κατρακυλάει» στην 8η θέση, έχοντας στην «πλάτη» της μόνο τη Haas και την Alfa Romeo. Δείτε τον σχετικό πίνακα…
Ομάδα | Μέσος χρόνος pit stop (sec.) | Βαθμολογία DHL |
1. Red Bull | 2,855 | 216 |
2. McLaren | 3,061 | 197 |
3. Mercedes | 3,218 | 65 |
4. Aston Martin | 3,391 | 70 |
5. Williams | 3,395 | 80 |
6. Alpine | 3,470 | 90 |
7. Alpa Tauri | 3,578 | 65 |
8. Ferrari | 3,580 | 113 |
9. Hass | 4,337 | 4 |
10. Alfa Romeo | 4,629 | 9 |
Ο Mattia Binotto μετά την ολοκλήρωση του καναδικού Grand Prix έδειξε να έχει πλήρη γνώση του προβλήματος που αντιμετωπίζει η Ferrari. Θυμίζουμε πως στον 41ο γύρο ο Charles Leclerc μπήκε στα pits ωστόσο ο χρόνος που έκανε ήταν 5.17 sec και είχε σαν αποτέλεσμα να βγει πίσω από το «τραινάκι» που είχε δημιουργήσει ο Stroll και να χάσει πολύτιμο χρόνο στην προσπάθειά του να πιάσει τα μονοθέσια της Mercedes.
«Δυστυχώς το pit stop δεν ήταν καλό. Με ένα κανονικό χρόνο θα είχαμε επιστρέψει στην πίστα μπροστά από το τραινάκι των μονοθεσίων. Πρέπει να ασχοληθούμε σοβαρά με τα pit stops γιατί είναι ένας τομέας στον οποίο φέτος αποτυγχάνουμε συστηματικά», ήταν το σχόλιο του διευθυντή της Ferrari.