Η CUPRA επιλέγει να κλείσει έναν κύκλο με τρόπο ουσιαστικό. Πριν το 2026 και τη σταδιακή έλευση των νέων, κυρίως ηλεκτροκίνητων μοντέλων της, επαναφέρει στην γκάμα της την πιο ακραία εκδοχή του Formentor.
Μετά από σχεδόν δύο χρόνια απουσίας, το Formentor VZ5 επανεντάσσεται στη γκάμα ως η κορυφαία και πιο ακραία εκδοχή του μοντέλου. Η παραγωγή του θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2026 στο εργοστάσιο του Martorell, με τις πρώτες παραδόσεις να τοποθετούνται στο πρώτο τρίμηνο του έτους. Η διάθεσή του θα είναι αυστηρά περιορισμένη σε 4.000 αυτοκίνητα για όλη την Ευρώπη, στοιχείο που καθορίζει και τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του.
Εμφάνιση και εξοπλισμός με σαφή στόχευση
Το VZ5 διαφοροποιείται διακριτά από τις υπόλοιπες εκδόσεις του Formentor, χωρίς να καταφεύγει σε υπερβολές.
Τα φαρδύτερα φτερά φιλοξενούν ζάντες 20 ιντσών, ο εμπρός προφυλακτήρας έχει επανασχεδιαστεί και στο εμπρός χείλος ξεχωρίζει η ένδειξη VZ5, περισσότερο ως δήλωση ταυτότητας παρά ως διακοσμητικό στοιχείο.
Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται και το σύστημα εξάτμισης Akrapovic, στοιχείο που ενισχύει τόσο τον ήχο όσο και τη συνολική αίσθηση ποιότητας. Στο εσωτερικό, η φιλοσοφία παραμένει αντίστοιχα συγκρατημένη αλλά σαφώς οδηγοκεντρική.
Τα σπορ bucket καθίσματα, επενδεδυμένα με γκρι Alcantara και ενσωματωμένα προσκέφαλα, τοποθετούνται χαμηλότερα για καλύτερη θέση οδήγησης, χωρίς να θυσιάζεται η εργονομία. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης και ανταποκρίνεται στον ρόλο της έκδοσης ως κορυφαίας στην οικογένεια Formentor.
Πεντακύλινδρη παράδοση, σε περιορισμένη μορφή
Η καρδιά του Formentor VZ5 παραμένει το στοιχείο που το διαφοροποιεί ουσιαστικά. Ο πεντακύλινδρος turbo κινητήρας 2,5 L της Audi επιστρέφει, αποδίδοντας 390 PS και 480 Nm ροπής, χαρίζοντας εντυπωσιακές επιδίσεις που ανέρχονται σε 4,2 sec για τα πρώτα 100 km/h από στάση. Η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος 4Drive το οποίο συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, εξασφαλίζοντας άμεση μετάδοση της ισχύος και σταθερότητα σε κάθε συνθήκη.
Το σύστημα πέδησης φέρει την υπογραφή της Akebono, με διάτρητους δίσκους εμπρός και πίσω, προσφέροντας υψηλή αντοχή σε καταπόνηση και σταθερή απόδοση σε γρήγορη οδήγηση. Ιδιαίτερη σημασία έχει και το γεγονός ότι η τελική ταχύτητα φτάνει τα 280 km/h, χωρίς την παρουσία ηλεκτρονικού περιοριστή, στοιχείο που σπανίζει πλέον ακόμη και σε καθαρόαιμα σπορ μοντέλα. Η μετάδοση της ισχύος γίνεται με έξυπνη κατανομή προς τον πίσω άξονα μέσω torque splitter, στοιχείο που βελτιώνει την πρόσφυση και την ακρίβεια στις στροφές. Το αποτέλεσμα είναι ένα SUV με ξεκάθαρο δυναμικό χαρακτήρα, χωρίς όμως να χάνει την ισορροπία που απαιτείται στην καθημερινή χρήση.
Τιμή και τοποθέτηση στην αγορά
Η νέα ειδική σειρά ξεκινά εμπορικά από τη Γερμανία, μία από τις σημαντικότερες αγορές για τη μάρκα, με την τιμή να ανέρχεται στα 72.950€, με τις υπόλοιπες χώρες να ακολουθούν σύντομα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Test Drive: CUPRA Formentor VZ e-Hybrid 272PS. Στιλ και επιδόσεις για το εκρηκτικό SUV
CUPRA: Η πιο γρήγορη άνοδος στην ιστορία του Group VW, έσπασε το φράγμα του 1.000.000 οχημάτων
CUPRA Tindaya: Το άκρως εντυπωσιακό concept που δείχνει το μέλλον της Ισπανικής φίρμας (video)



_77761_472218_type13028.jpg)
_77761_472217_type12133.jpg)
ΔΗΜΟΦΙΛΗ



_77761_460181_type13129.jpg)
_77761_472218_type13129.jpg)
