Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αποτελεί, για πολλούς οδηγούς, μια δύσκολη διαδικασία. Το κόστος των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, όπως και το γεγονός ότι αρκετοί παραμένουν επιφυλακτικοί όσον αφορά στην αυτονομία και τον χρόνο φόρτισης, μεταξύ άλλων.
Τέλος στους φόβους των δύσπιστων οδηγών έρχεται να βάλει πρόσφατη έρευνα, η οποία έρχεται να αποδείξει ότι τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν είναι τόσο αποδοτικά όσο πιστευόταν μέχρι σήμερα, ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να αξιοποιήσουν έως και το 90% της ενέργειας που καταναλώνουν.
Σύμφωνα με τον Γερμανό φυσικό, Johannes Kuckens, ο ηλεκτροκινητήρας αποτελεί σαφώς ανώτερη τεχνολογία. Στόχος του είναι να καταρρίψει την ευρέως διαδεδομένη αντίληψη ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι πιο αποδοτικοί.
Μιλώντας στην αυστριακή εφημερίδα, Der Standard, ο ίδιος αναφέρει ότι οι θερμικοί κινητήρες χάνουν περίπου το 65% της ενέργειάς τους. Σημειώνει ότι από τη φύση τους, πρόκειται για θερμικές μηχανές, στις οποίες μεγάλο μέρος της ενέργειας μετατρέπεται σε θερμότητα και όχι σε κίνηση.
Οι νόμοι της θερμοδυναμικής ενισχύουν αυτό το επιχείρημα. Ο δεύτερος νόμος ορίζει ότι η μετατροπή της θερμότητας σε μηχανικό έργο δεν μπορεί ποτέ να είναι πλήρης, καθώς πάντα υπάρχουν απώλειες. Ακόμη και οι πιο αποδοτικοί κινητήρες αξιοποιούν θεωρητικά έως περίπου 65% της θερμότητας, ποσοστό που μειώνεται αισθητά στην καθημερινή χρήση. Στην πράξη, τα σύγχρονα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα σπάνια ξεπερνούν το 25% πραγματικής απόδοσης στον δρόμο.
Παρά τις τεχνολογικές βελτιώσεις, από βαλβίδες και αισθητήρες έως προηγμένα συστήματα ψεκασμού, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει σχεδόν φτάσει τα φυσικά όρια εξέλιξης. Η περαιτέρω μείωση των απωλειών ενέργειας μοιάζει να συγκρούεται με τους ίδιους τους νόμους της φυσικής.
Αντίθετα, οι ηλεκτρικοί κινητήρες υπερέχουν ξεκάθαρα. Όπως τονίζει ο Kuckens, δεν υπάρχει ρεαλιστικός τρόπος ένας κινητήρας καύσης να φτάσει απόδοση 80% ή 90%. Οι ηλεκτροκινητήρες, υπό ιδανικές συνθήκες, μπορούν να ξεπεράσουν ακόμη και το 90% όσον αφορά στην απόδοσή τους. Αν και αυτή μειώνεται στην πραγματική οδήγηση, παραμένει πολύ υψηλότερη σε σύγκριση με τα συμβατικά οχήματα.
Ο ίδιος ασκεί κριτική και στη στήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα βιοκαύσιμα. Η παραγωγή τους είναι ιδιαίτερα δαπανηρή και πολύπλοκη, καθώς περιλαμβάνει ηλεκτρόλυση για την παραγωγή υδρογόνου, δέσμευση CΟ2 από την ατμόσφαιρα και στη συνέχεια σύνθεσή του με υδρογονάνθρακες. Εξαιτίας αυτής της διαδικασίας, τελικά διατηρείται μόλις το μισό της αρχικής ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας.
«Αυτά τα καύσιμα, λόγω της πολυπλοκότητας της παραγωγής τους, περιέχουν μόνο το μισό της ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας που δαπανήθηκε αρχικά. Με την ίδια ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο διανύει έξι φορές μεγαλύτερη απόσταση από ένα θερμικό όχημα που τροφοδοτείται με e-fuels», εξηγεί.
Πηγή: Der Standard
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η ΕΕ πιέζει για φθηνά EV- Η νέα κατηγορία οχημάτων που θα αλλάξει την ηλεκτροκίνηση
Αυτές είναι οι χώρες της ΕΕ με την ακριβότερη βενζίνη - Η «πρωταθλήτρια» Ελλάδα
ACEA: Ανέφικτος ο στόχος μηδενικών εκπομπών το 2035 - Πίεση στην ΕΕ για άρση της απαγόρευσης των ΜΕΚ





ΔΗΜΟΦΙΛΗ

_77761_459681_type13129.jpg)



