Η αναγέννηση μιας Porsche Carrera GT σε απόλυτα εργοστασιακή μορφή (photos)


Μια από τις πιο εμβληματικές Porsche της σύγχρονης εποχής επιστρέφει στην αρχική της κατάσταση, όχι ως μουσειακό έκθεμα, αλλά ως ένα αυτοκίνητο που προορίζεται για να βγει στους δρόμους.

  • KEIMENO: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ ΦΩΤ.: PORSCHE
  • 22/12/2025

Η συγκεκριμένη Carrera GT αποτελεί μέρος του προγράμματος Factory Re-Commission της Porsche, που υλοποιείται από το τμήμα Sonderwunsch. Πρόκειται για μια πλήρη επαναφορά του αυτοκινήτου σε κατάσταση «μηδέν χιλιομέτρων», κάτι που πρακτικά σημαίνει ολοκληρωτική αποσυναρμολόγηση και επανασυναρμολόγηση, με προδιαγραφές νέου οχήματος.

Το project ξεκίνησε με μία Carrera GT του 2005, αρχικά βαμμένη σε ασημί χρώμα. Ανήκε στον Victor Gómez, συλλέκτη από το Πουέρτο Ρίκο και επικεφαλής μεγάλου ομίλου εμπορίας αυτοκινήτων, ο οποίος δεν ζήτησε απλώς μια αποκατάσταση, αλλά επαναπροσδιορισμό του αυτοκινήτου, βασισμένο σε ιστορικές αναφορές.

Salzburg 917: Ιστορική αναφορά με σύγχρονη ακρίβεια

Η εξωτερική εμφάνιση αντλεί έμπνευση από την Porsche 917 Salzburg, νικήτρια του 24ωρου του Le Mans το 1970. Το αμάξωμα βάφτηκε σε Indian Red, με λευκά γραφικά ζωγραφισμένα στο χέρι και τον αριθμό 23, ακολουθώντας τη λογική της αυθεντικής αγωνιστικής διακόσμησης.

Σε αντίθεση με σύγχρονες μεθόδους όπου τα γραφικά εφαρμόζονται με βινύλιο, εδώ επιλέχθηκε η παραδοσιακή διαδικασία βαφής. Για πρακτικούς λόγους, και επειδή το αυτοκίνητο θα χρησιμοποιείται, η Porsche εφάρμοσε διαφανή προστατευτική μεμβράνηPPF σε ολόκληρο το αμάξωμα.

Οι λεπτομέρειες από ματ ανθρακόνημα σε καθρέφτες, κολόνες, οροφή, εισαγωγές και διαχύτη προσθέτουν μια πιο σύγχρονη αισθητική, χωρίς να αλλοιώνουν τον χαρακτήρα του μοντέλου ενώ οι εργοστασιακές ζάντες διατηρήθηκαν, αλλά αναβαθμίστηκαν με μαύρο φινίρισμα.

Πλήρη ανανέωση εσωτερικού και κινητήρα

Στο εσωτερικό, η αλλαγή είναι εξίσου εκτεταμένη. Η Porsche αντικατέστησε πλήρως τις επενδύσεις με Alcantara σε Indian Red, καλύπτοντας πόρτες, ταμπλό, κεντρική κονσόλα, οροφή και χώρο αποσκευών εμπρός. Το τιμόνι επενδύθηκε εκ νέου, διατηρώντας την αρχική εργονομία.

Τα ανθρακονήματα έχουν και εδώ ματ υφή, ενώ χρησιμοποιήθηκε μαύρο, μη εύφλεκτο ύφασμα, το ίδιο που συναντάμε στην 918 Spyder, επιλογή που συνδυάζει αντοχή και πιστότητα στα πρότυπα της Porsche.

Η αποκατάσταση δεν περιορίστηκε στην εικόνα. Η Carrera GT αποσυναρμολογήθηκε πλήρως, με επανεπίστρωση των carbon τμημάτων και ολική ανακατασκευή του ατμοσφαιρικού V10.

Αν και η Porsche δεν ανακοινώνει τα χιλιόμετρα που είχε διανύσει το αυτοκίνητο πριν το restoration, το τελικό αποτέλεσμα θεωρείται, πρακτικά, νέα κατασκευή με 0 χιλιόμετρα. Ο κινητήρας παραμένει ο γνωστός 5.7 L V10 των 603 PS, συνδυασμένος με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και μετάδοση στους πίσω τροχούς. Οι επιδόσεις δεν άλλαξαν, αλλά η αίσθηση είναι αυτή ενός ολοκαίνουργιου αυτοκινήτου, χωρίς φθορές ή συμβιβασμούς.

Ένα supercar που θα βρίσκεται στο δρόμο

Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του project δεν είναι η τεχνική αρτιότητα, αλλά η φιλοσοφία πίσω από αυτό. Ο Victor Gómez έχει δηλώσει ξεκάθαρα ότι σκοπεύει να οδηγεί συχνά την Carrera GT, κάτι σπάνιο για αποκαταστάσεις αυτού του επιπέδου. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «σήμερα κατέχω μια Carrera GT σε καινούργια κατάσταση, με μηδέν χιλιόμετρα, σχεδιασμένη εξωτερικά και εσωτερικά σύμφωνα με τις προσωπικές μου ιδέες». Η δήλωση αυτή συνοψίζει και το πνεύμα του εγχειρήματος: σεβασμός στην ιστορία, χωρίς φόβο για χρήση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

LIVE PHOTOS: Είδαμε από κοντά την «εξωπραγματική» Porsche Taycan Turbo GT με Weissach Package των 1.108 PS (τιμή)

Αυτό το Hyundai έχει... ξετρέλανει τους ανθρώπους της Porsche!

Πωλείται η Porsche 911 Carrera S του James May - Το ποσό που θα «πιάσει» (photos)