Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε ότι ο Gorden Wagener θα αποχωρήσει από τη θέση του επικεφαλής σχεδίασης στις 31 Ιανουαρίου, έπειτα από 28 χρόνια συνεχούς παρουσίας στον όμιλο. Η απόφαση ελήφθη κατόπιν δικής του επιθυμίας και κοινής συμφωνίας με τη διοίκηση, κλείνοντας ένα από τα πιο επιδραστικά κεφάλαια στη σύγχρονη ιστορία της μάρκας.
Ο 56χρονος σχεδιαστής εντάχθηκε στη Mercedes το 1997 και από το 2008 ηγήθηκε του παγκόσμιου σχεδιαστικού οργανισμού της. Κατά τη διάρκεια της θητείας του, η εικόνα των μοντέλων της φίρμας μεταμορφώθηκε, εγκαταλείποντας τη συντηρητική, μηχανοκεντρική αισθητική του παρελθόντος και υιοθετώντας μια πιο συναισθηματική και γλυπτική προσέγγιση. Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Kallenius, σημείωσε ότι ο Wagener «διαμόρφωσε την ταυτότητα των brands με τη διορατική του φιλοσοφία, συμβάλλοντας καθοριστικά ώστε τα προϊόντα της εταιρείας να συνδέονται διεθνώς με τη μοναδική αισθητική».
Η 'Sensual Purity' και η ρήξη με το παρελθόν
Όταν ο Wagener ανέλαβε τη θέση του επικεφαλής σχεδιασμού σε ηλικία μόλις 39 ετών, η Mercedes βρισκόταν σε ένα μεταβατικό στάδιο. Η σχεδίαση προσπαθούσε να ισορροπήσει ανάμεσα στη βαριά κληρονομιά της μάρκας και στις απαιτήσεις μιας νέας, πιο ανταγωνιστικής αγοράς. Η απάντησή του ήταν η φιλοσοφία 'Sensual Purity', που παρουσιάστηκε το 2009 και στόχευε στη δημιουργία αυτοκινήτων που απευθύνονται ταυτόχρονα στη λογική και στο συναίσθημα. Καθαρές επιφάνειες, λιγότερες γραμμές, έντονη ρευστότητα και περιορισμός της οπτικής πολυπλοκότητας αποτέλεσαν τον πυρήνα αυτής της προσέγγισης. Ο ίδιος είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ότι η Mercedes «δεν μπορεί να είναι πια απλώς συντηρητική», τονίζοντας πως το αυτοκίνητο πρέπει πρώτα να σε κερδίζει αισθητικά, πριν καν καθίσεις πίσω από το τιμόνι.
Μοντέλα-ορόσημα και σχεδιαστική επιρροή
Αν ένα μοντέλο συμπύκνωσε την αλλαγή φιλοσοφίας, αυτό ήταν η CLS, το τετράθυρο κουπέ που άνοιξε τον δρόμο για μια πιο δυναμική, επιθυμητή εικόνα της Mercedes. Ακολούθησαν η A-Class, η CLA, αλλά και εμβληματικά αυτοκίνητα όπως η SLS, η σύγχρονη G-Class και φυσικά η AMG GT, την οποία ο ίδιος ο Wagener θεωρούσε προσωπικό του αγαπημένο έργο.
Παράλληλα, η παρουσία του ήταν έντονη και στον κόσμο των concept cars. Το τελευταίο του δημιούργημα, το Vision Iconic, παρουσιάστηκε στη Shanghai και προαναγγέλλει τη σχεδιαστική κατεύθυνση των μελλοντικών αμιγώς ηλεκτρικών C-Class και E-Class, που αναμένονται το 2026 και το 2027.
Κριτική, ηλεκτροκίνηση και εσωτερικοί προβληματισμοί
Η πορεία του Wagener δεν ήταν χωρίς αντιδράσεις. Ο σχεδιασμός των ηλεκτρικών EQ, και ιδιαίτερα της EQS, προκάλεσε έντονη συζήτηση. Η αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη αλλά αισθητικά αμφιλεγόμενη σιλουέτα δεν βρήκε την απήχηση που ανέμενε η εταιρεία, οδηγώντας σταδιακά σε μια πιο συντηρητική σύγκλιση μεταξύ ηλεκτρικών και θερμικών μοντέλων.
Αντίστοιχα, η εκτεταμένη χρήση μεγάλων ψηφιακών οθονών στο εσωτερικό, με κορύφωση το Hyperscreen των 56 ιντσών, φάνηκε να έρχεται σε αντίθεση με τις δηλώσεις του ίδιου, ο οποίος είχε τονίσει ότι «η πολυτέλεια δεν ταυτίζεται με τις οθόνες», προαναγγέλλοντας μια επιστροφή σε πιο 'hyper-analogue' αξίες.
Η επόμενη μέρα με τον Bastian Baudy
Τη θέση του Wagener αναλαμβάνει ο Bastian Baudy, μέχρι σήμερα επικεφαλής σχεδίασης της AMG. Στα 41 του χρόνια, ανήκει στη νέα γενιά σχεδιαστών της Mercedes, με σπουδές στο Pforzheim και πορεία που ξεκίνησε από το advanced design.
Το όνομά του έγινε ευρύτερα γνωστό το 2013, όταν κέρδισε εσωτερικό διαγωνισμό για τη δημιουργία του AMG Vision Gran Turismo, ενός concept εμπνευσμένου από τις αγωνιστικές Mercedes της δεκαετίας του ’40. Πιο πρόσφατα, είχε ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση της σημερινής E-Class και της EQE.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημο: Οι τιμές της νέας Mercedes GLC στην Ελλάδα (πίνακας)
Ο άνθρωπος που εμπνεύστηκε την Porsche Taycan είναι ο νέος CEO της Mercedes-AMG
Νέα ευρωπαϊκή απόφαση «εκτοξεύει» εκ νέου τις τιμές των νέων αυτοκινήτων




ΔΗΜΟΦΙΛΗ





_77761_475642_type13129.jpg)