Η Audi έχει αποδείξει πολλές φορές ότι γνωρίζει πώς να διαχειρίζεται την ιστορία της χωρίς να την εγκλωβίζει στο παρελθόν. Το πρωτότυπο GT50, που παρουσιάστηκε πρόσφατα από τους μαθητευόμενους του τεχνικού κέντρου στο Neckarsulm, αποτελεί ένα τέτοιο παράδειγμα.
Δεν πρόκειται για concept που προαναγγέλλει κάποιο μελλοντικό μοντέλο παραγωγής, ούτε για μια ακόμη ηλεκτρική άσκηση επί χάρτου. Είναι μια συνειδητή επιστροφή σε έναν μηχανικό πυρήνα που καθόρισε την ταυτότητα της μάρκας: τον πεντακύλινδρο σε σειρά κινητήρα.
50 χρόνια πεντακύλινδρης φιλοσοφίας
Το όνομα GT50 δεν είναι τυχαίο. Το 2026 συμπληρώνονται πενήντα χρόνια από την πρώτη εμφάνιση του πεντακύλινδρου κινητήρα στο Audi 100 του 1976. Έκτοτε, αυτή η «ανορθόδοξη» διάταξη εξελίχθηκε, υπερτροφοδοτήθηκε και ταυτίστηκε με τις μεγαλύτερες αγωνιστικές επιτυχίες της Audi. Από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ μέχρι το Pikes Peak, οι πέντε κύλινδροι αποτέλεσαν σημείο αναφοράς, όχι μόνο για τις επιδόσεις αλλά και για τον μοναδικό τους χαρακτήρα.
Το GT50 δεν κοιτά όμως προς τα εμβληματικά Quattro των Group B, όπως ίσως θα περίμενε κανείς. Η έμπνευσή του προέρχεται από ένα πιο «αμερικανικό» κεφάλαιο της ιστορίας της Audi, το Audi 200 Trans-Am του 1988, το αυτοκίνητο με το οποίο η εταιρεία απέδειξε ότι η τετρακίνηση και ο πεντακύλινδρος κινητήρας μπορούσαν να κυριαρχήσουν και σε πίστες ταχύτητας.
Το ξεχασμένο αγωνιστικό που άλλαξε ισορροπίες
Η παρουσία της Audi στο πρωτάθλημα Trans-Am στα τέλη της δεκαετίας του ’80 ήταν σύντομη αλλά καταλυτική. Με το 200 Trans-Am, η γερμανική εταιρεία κέρδισε 8 από τους 13 αγώνες της σεζόν, απέναντι σε ισχυρούς ατμοσφαιρικούς V8.
Ο Hurley Haywood κατέκτησε τον τίτλο, ενώ ο Walter Röhrl και ο Hans-Joachim Stuck συνέβαλαν σε μια σεζόν που έμεινε στην ιστορία. Ήταν η απόδειξη ότι η τεχνολογική προσέγγιση της Audi μπορούσε να σταθεί σε οποιοδήποτε πεδίο.
Αυτή ακριβώς τη λογική επιχειρεί να μεταφέρει το GT50 στο σήμερα, όχι ως αναβίωση αλλά ως ερμηνεία.
Σχεδίαση με σαφείς αναφορές, χωρίς υπερβολές
Αισθητικά, το GT50 ισορροπεί ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν. Σαν βάση χρησιμοποιήθηκε ένα σύγχρονο RS3 από το οποίο ξηλώθηκαν σχεδόν τα πάντα, ενώ ακόμα και η οροφή αλλάχτηκε με μία απο Audi 80, για να αποκτήσει πiο τετραγωνισμένες διαστάσεις.
Οι αναλογίες παραπέμπουν καθαρά στο Audi 200 της δεκαετίας του ’80, με έντονα φουσκώματα και καθαρή σιλουέτα σεντάν. Το εμπρός μέρος είναι πιο επιθετικό, με επιρροές τόσο από το Sport Quattro S1 E2 όσο και από το Audi 90 IMSA GTO, χωρίς όμως να γίνεται υπερβολικό, με τις γραμμές να είναι αυστηρές, καθαρές και λειτουργικές, όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο που τιμά την αγωνιστική του καταγωγή.
Ο κινητήρας στο επίκεντρο
Κάτω από το καπό βρίσκεται το γνώριμο 2.5 TFSI πεντακύλινδρο σύνολο των 410 PS, όπως αυτό χρησιμοποιείται στο σημερινό RS3.
Είναι ο τελευταίος εκπρόσωπος μιας σχολής που σταδιακά συρρικνώνεται, καθώς οι κανονισμοί εκπομπών γίνονται ολοένα και αυστηρότεροι, με την επιλογή του να μην είναι απλώς πρακτική, αλλά βαθιά συμβολική, υπενθυμίζοντας ότι η Audi εξακολουθεί να θεωρεί τον πεντακύλινδρο αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητάς της.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Audi Q4 e-tron: Έρχεται το ανανεωμένο crossover - Η μεγάλη αλλαγή κάτω από το «καπό» (photos)
Audi: «Ψηφίζει» diesel και παρουσιάζει νέο, τρίλιτρο V6 για τα Q5 και A6
Audi RS6: Έτσι θα μοιάζει η sedan εκδοχή του «πυραύλου» των 700 PS (photos)



_77761_475612_type13028.jpg)
-audi-rs-3-sportback_77761_475085_type12133.jpg)
ΔΗΜΟΦΙΛΗ


_77761_475612_type13129.jpg)


