Η συγκεκριμένη BMW M1 που απονεμήθηκε στον Niki Lauda μετά την κατάκτηση του Procar Series το 1979 αποτελεί σήμερα ένα σπάνιο κομμάτι αγωνιστικής και αυτοκινητικής ιστορίας.
Ο Niki Lauda έχει ταυτιστεί κυρίως με τα μονοθέσια της Ferrari και της McLaren, με τίτλους και μάχες που καθόρισαν τη Formula 1. Ωστόσο, η οδηγική του αξία δεν περιορίστηκε ποτέ αποκλειστικά στα μονοθέσια ανοιχτού τύπου. Το 1979, σε μια ιδιότυπη αλλά εξαιρετικά ανταγωνιστική διοργάνωση, απέδειξε ότι μπορούσε να ξεχωρίσει και πίσω από το τιμόνι ενός GT αγωνιστικού. Η BMW M1 Procar Series δημιουργήθηκε ως λύση ανάγκης, όταν η BMW δεν κατάφερε να εντάξει εγκαίρως την M1 στις κατηγορίες Group 4 και Group 5. Αντί να αφήσει ανεκμετάλλευτο το νέο της supercar, η BMW Motorsport αξιοποίησε το πλαίσιο των Grand Prix και οργάνωσε έναν θεσμό-βιτρίνα, με ίδια αυτοκίνητα και οδηγούς από της αγωνιστική αφρόκρεμα της εποχής.
Ένα πρωτάθλημα με ονόματα-θρύλους
Η λίστα συμμετεχόντων μοιάζει ακόμη και σήμερα εντυπωσιακή. Hunt, Fittipaldi, Villeneuve, Piquet, Reutemann, Jones, αλλά και έμπειροι οδηγοί GT, συνυπήρχαν σε αγώνες όπου οι διαφορές κρίνονταν κυριολεκτικά στο όριο. Ο Lauda ήταν αυτός που ξεχώρισε, με νίκες σε Monaco, Silverstone και Hockenheim, αλλά και ένα δεύτερο τερματισμό στη Monza. Οι 78 βαθμοί που συγκέντρωσε αποδείχθηκαν αρκετοί για να του χαρίσουν τον τίτλο, μπροστά από τον Hans-Joachim Stuck.
Η ανταμοιβή δεν ήταν απλώς συμβολική. Ως έμπρακτη αναγνώριση της επιτυχίας του, η BMW του παρέδωσε μια BMW M1 road legal, ένα αυτοκίνητο που ήδη τότε θεωρούνταν ξεχωριστό.
Η συγκεκριμένη BMW M1
Το αυτοκίνητο που πρόκειται να δημοπρατηθεί από τον οίκο Mecum είναι μια BMW M1 του 1980, μία από τις μόλις 399 μονάδες παραγωγής.
Παρά τα περισσότερα από σαράντα χρόνια που έχουν περάσει, έχει διανύσει μόλις 20.000 km , διατηρώντας την αυθεντικότητά του σε ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο. Το εμπρός αεροδυναμικό βοηθητικό τύπου Procar, αλλά και οι βαμμένες λωρίδες BMW Motorsport, έργο του Walter Maurer, γνωστού και από τα BMW Art Cars, προσδίδουν μια διακριτική αλλά σαφή αγωνιστική ταυτότητα.
Το μπλε εσωτερικό λειτουργεί ως ενδιαφέρουσα αντίθεση στο εξωτερικό σύνολο, χωρίς να δείχνει επιτηδευμένο.
Συλλεκτική αξία και αγορά
Η BMW M1, ανεξαρτήτως ιστορικού ιδιοκτήτη, αποτελεί ήδη ένα από τα πιο περιζήτητα ευρωπαϊκά supercars της εποχής της. Όταν όμως συνδυάζεται με το όνομα του Niki Lauda και με έναν τόσο συγκεκριμένο αγωνιστικό λόγο ύπαρξης, η αξία της ανεβαίνει σε άλλο επίπεδο. Το αυτοκίνητο θα προσφερθεί προς πώληση στη δημοπρασία της Mecum στο Kissimmee 2026, στις 17 Ιανουαρίου, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για τίμημα που θα ξεπεράσει άνετα τις 500.000 δολάρια.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αλλαγή σκυτάλης στην BMW M - Αυτός είναι ο νέος επικεφαλής εξέλιξης
Το τμήμα M «κρύβεται» πίσω από την επιτυχία της BMW - Ποια μοντέλα διέπρεψαν
BMW: Αυτό είναι το πρώτο μοντέλο με σήμα M που κατασκευάστηκε ποτέ - Η αξία του




ΔΗΜΟΦΙΛΗ





