Αθήνα: Γιατί οι δρόμοι γέμισαν με αυτά τα κόκκινα σημάδια - Σε τι χρησιμεύουν (photos)


Με μία βόλτα στο κέντρο της Αθήνας, θα δει κανείς σε δρόμους και πεζοδρόμια κάποια καρφιά, βιδωμένα βαθιά στο τσιμέντο και μαρκαρισμένα με κόκκινο σπρέι για να εντοπίζονται εύκολα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 12/12/2025

Με μία βόλτα στο κέντρο της Αθήνας, θα δει κανείς σε δρόμους και πεζοδρόμια κάποια καρφιά, βιδωμένα βαθιά στο τσιμέντο και μαρκαρισμένα με σπρέι ώστε να εντοπίζονται εύκολα.

Η χρησιμότητά τους δε φαίνεται με την πρώτη ματιά, όμως το Car and Driver έχει τις απαντήσεις, καθώς συνομίλησε με τους ανθρώπους που τα τοποθετούν. 

Τα συγκεκριμένα καρφιά λειτουργούν ως μέσα τοπογραφικής καταγραφής στα σημεία που γίνονται έργα του μετρό, καθώς με αυτά μπορούν οι τοπογράφοι να παρακολουθούν τυχόν μετατοπίσεις του εδάφους μέσω τακτικού ελέγχου.

Το συνεργείο που κάνει την εγκατάσταση αποτελείται από δύο άτομα, εκείνον που το τοποθετεί και τον τοπογράφο που επιβλέπει, με τα καρφιά να τοποθετούνται σε συγκεκριμένα σημεία ώστε, σε περίπτωση απόκλισης, να υπάρξει άμεση αντίδραση πριν υποχωρήσει κι άλλο το έδαφος. Σε αυτήν την περίπτωση, είτε σταματούν οι εργασίες, είτε ενισχύονται τα σημεία όπου έχει παρατηρηθεί μετατόπιση του εδάφους.

Υπενθυμίζεται ότι η Γραμμή 4 του μετρό βρίσκεται υπό κατασκευή και, όταν ολοκληρωθεί, θα συνδέσει περιοχές όπως την Κυψέλη, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι και του Ζωγράφου. Ενδεικτικά, ο χρόνος μετακίνησης από το «Άλσος Βεΐκου» στα «Δικαστήρια» της Ευελπίδων θα είναι μόλις 5 λεπτά και μέχρι την «Πανεπιστημιούπολη» του Ζωγράφου σε 14 λεπτά της ώρας. Η παράδοση του έργου στο κοινό, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, τοποθετείται στα τέλη του 2029

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΠΑΟΚ: Αυτό είναι το θηριώδες SUV του μεγαλομετόχου της ΚΑΕ Τέλη Μυστακίδη (photos-video)

Euro NCAP: Ποια μοντέλα έγιναν «πεντάστερα» στις δοκιμές ασφαλείας (videos)

Έρευνα: Πόσο επικίνδυνο είναι να οδηγούμε φορώντας χοντρό μπουφάν;