Τζιτζικώστας: «Συνεχίζουν τα αυτοκίνητα με ΜΕΚ και μετά το 2035, υπό έναν όρο»


Ο Έλληνας Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού επιβεβαίωσε ότι θα συνεχίσουν να πωλούνται νέα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, μετά τις αντιδράσεις της βιομηχανίας στην απαγόρευση του 2035.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: AUDI, ΑΡΧΕΙΟ
  • 3/12/2025

Το «μπραντεφέρ» της Κομισιόν με ηγέτες κρατών-μελών της Ε.Ε. και τις αυτοκινητοβιομηχανίες που αντιστάθηκαν στην απαγόρευση των ΜΕΚ μετά το 2035, κατέληξε σε συμβιβασμό. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε τη συνέχιση της παραγωγής αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά τα μέσα της επόμενης δεκαετίας, όπως αποκάλυψε ο Απόστολος Τζιτζικώστας, Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού.

Καθοριστικής σημασίας ήταν η επιστολή του Γερμανού καγκελάριου, Friedrich Merz, με την οποία ζητούσε «τεχνολογικά ουδέτερη, ευέλικτη και ρεαλιστική ρύθμιση για τις εκπομπές CO2».

Ερωτώμενος εάν η ΕΕ θα επιτρέψει όχι μόνο τα υβριδικά αυτοκίνητα, αλλά και τους συμβατικούς κινητήρες καύσης, ο κ. Τζιτζικώστας δήλωσε στη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt: «Είμαστε ανοιχτοί σε όλες τις τεχνολογίες. Θέλουμε να επιμείνουμε στους στόχους μας, αλλά πρέπει να λάβουμε υπ'όψιν όλες τις τελευταίες γεωπολιτικές εξελίξεις. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι δεν θα θέσουμε σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητά μας και ότι ταυτόχρονα θα βοηθήσουμε την ευρωπαϊκή βιομηχανία να διατηρήσει το τεχνολογικό της προβάδισμα».

Σημείωσε, επίσης, πως «εξετάζουμε επίσης πώς μπορούμε να ενισχύσουμε καλύτερα την αλυσίδα αξίας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας - για παράδειγμα, μέσω στοχευμένων κριτηρίων προτίμησης της ΕΕ». Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι σημαντικό να καταστεί δυνατή μια «οικονομικά βιώσιμη και κοινωνικά δίκαιη» μετάβαση σε κλιματικά ουδέτερα συστήματα

Η διατήρηση των ΜΕΚ, πάντως, δεν θα γίνει άνευ συγκεκριμένων περιορισμών. Ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε ότι οι εταιρείες θα μπορούν να κατασκευάζουν θερμικούς κινητήρες μόνο αν αυτοί τροφοδοτούνται από ανανεώσιμα καύσιμα, όπως είναι τα συνθετικά και τα βιοκαύσιμα, για τη διατήρηση των εκπομπών ρυπογόνων αερίων στο ελάχιστο δυνατό.

Τώρα αναμένονται οι ανακοινώσεις της Κομισιόν μέσα στον Δεκέμβριο, καθώς αναβλήθηκε η προγραμματισμένη παρουσίαση στις 10 του μήνα. Εκεί θα ξεκαθαρίσει και το οποίο σχετικά με τα plug-in υβριδικά και το ενδεχόμενο να επιτραπούν τα range extenders.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ακριβότερα τα διόδια από την 1η Ιανουαρίου – Δείτε τις νέες τιμές (πίνακες)

Save The Manuals: Τα τελευταία μοντέλα της BMW με χειροκίνητο κιβώτιο

Test Drive: Τα 7 μοντέλα που οδηγήσαμε στο εξωτερικό τον προηγούμενο μήνα