Πώς θα σας φαινόταν να οδηγείτε χωρίς να έχετε την παραμικρή ανησυχία αν θα μπορεί να εμφανιστεί το οποιοδήποτε πρόβλημα με τα ελαστικά του αυτοκινήτου σας; Μοιάζει πολύ καλό για να είναι αληθινό και όμως μπορεί να ισχύει.
Ο συγκεκριμένος «πονοκέφαλος» είναι εφικτό να εξαλειφθεί σε περίπτωση που επικρατήσουν στην αγορά τα ελαστικά χωρίς αέρα. Η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει αναπτυχθεί από εταιρείες όπως οι Goodyear, Bridgestone και Michelin. Η τελευταία, μάλιστα, έχε ξεκινήσει από το Σεπτέμβριο του 2021 το σχετικό project, με το ελαστικό Uptis, το οποίο «τοποθέτησε» πιλοτικά τόσο σε 50 van τόσο της μεταφορικής εταιρείας DHL στην Ταϊλάνδη όσο και σε 3 οχήματα της γαλλικής ταχυδρομικής εταιρείας La Poste.
Το πλεονέκτημά τους είναι ότι δεν κινδυνεύουν με κλατάρισμα ή τρύπημα, καθώς αντί για αέρα, διαθέτουν μια λωρίδα πέλματος η οποία «υποστηρίζεται» από εύκαμπτα νήματα ενισχυμένου πλαστικού. Έτσι, όχι μόνο είναι αδιάτρητα, αλλά καταργούν και την ανάγκη παρακολούθησης της πίεσης, από τη στιγμή που δεν έχουν αέρα.
Εκτός από πρακτικό, το όφελος είναι και οικονομικό, καθώς μειώνονται οι περιπτώσεις επιδιόρθωσης ή/και αντικατάστασής τους, ενώ προσφέρουν τη δυνατότητα αλλαγής μόνο της εξωτερικής γόμας και όχι ολόκληρου του ελαστικού. Συν τοις άλλοις, είναι περισσότερο ανθεκτικά και μπορούν να έχουν αρκετά μεγαλύτερη διάρκεια ζωής σε σχέση με τα πνευματικά ελαστικά.
Ωστόσο, εκτός από πλεονεκτήματα, έχουν και μειονεκτήματα. Λόγω της κατασκευής τους δεν μπορούν να προσαρμοστούν σε διαφορετικά φορτία και συνθήκες, όπως μπορεί να συμβεί στα ελαστικά με αέρα, ρυθμίζοντας την πίεσή τους. Επιπλέον, όλα τα αυτοκίνητα κατασκευάζονται με βάση τα πνευματικά ελαστικά, κάτι που σημαίνει ότι για τη βέλτιστη οδική συμπεριφορά των αυτοκινήτων, θα πρέπει να υπάρξει «προσαρμογή» των αναρτήσεων αλλά και του πλαισίου, ιδίως στην περίπτωση των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων.
«Στο segment των αυτοκινήτων εξαιρετικά υψηλής απόδοσης δεν θεωρώ ότι τα μη πνευματικά ελαστικά είναι αυτή τη στιγμή η καλύτερη επιλογή Το πνευματικό ελαστικό έχει αναπτυχθεί τόσο εκτενώς και η τεχνολογία είναι τόσο καλή στον τρόπο που λειτουργεί σε αρμονία με το αυτοκίνητο, στο πώς βοηθά στην απόσβεση και παίζει το ρόλο ενός είδους ελατηρίου, που υπάρχει πολύς δρόμος ακόμα για να φτάσει η τεχνολογία των ελαστικών χωρίς αέρα σε αυτό το επίπεδο», τονίζει χαρακτηριστικά ο μηχανικός και Διευθυντής Παγκόσμιας Στρατηγικής Αγώνων της Goodyear, Mike McGregor.
Υπό αυτό το πρίσμα, τα ελαστικά χωρίς αέρα φαντάζουν ιδανικά για περιπτώσεις στις οποίες η ανθεκτικότητα και η δυνατότητα πραγματοποίησης πολλών χιλιομέτρων είναι ο στόχος, «εις βάρος» της απόδοσης. Έτσι, τα οχήματα μεταφορικών εταιρειών, οι δημόσιες συγκοινωνίες ή τα αυτόνομα οχήματα φαντάζουν ως βασικοί «υποψήφιοι» για να τα αξιοποιήσουν.
«Η αρχική τεχνολογία (σ.σ. μη πνευματικών ελαστικών) που χρησιμοποιήσαμε στη Βόρεια Αμερική ήταν ένα ελαστικό για λεωφορεία μιας μονάδας παραγωγής που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά του προσωπικού. Κανονικά, όταν τα λεωφορεία είχαν μία τρύπα στα ελαστικά τους, αναγκάζονταν να σταματήσουν. Σε αυτό το κομμάτι ρίξαμε το βάρος στο νέο είδος ελαστικού και γι’ αυτό είναι πολύ πιο αποδοτικά. Ακόμα και σε τέτοια περίπτωση τρυπήματος, το όχημα μπορεί να συνεχίσει κανονικά τη διαδρομή του. Αλλά στον τομέα των υψηλών επιδόσεων, υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με το αν αξίζει να χρησιμοποιηθούν», καταλήγει ο McGregor.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Pirelli παρουσίασε τα πρώτα «έξυπνα» ελαστικά - Επικοινωνούν με τον κινητήρα του αυτοκινήτου
Χειμερινά ελαστικά: Πόσο επηρεάζεται η απόδοση από το πλάτος του πέλματος (video)
Τεστ ανίχνευσης ναρκωτικών στα μπλόκα της Τροχαίας - Πώς λειτουργούν, ποιες ουσίες ανιχνεύουν





ΔΗΜΟΦΙΛΗ



_77761_475679_type13129.jpg)

