Σύμφωνα με ξένα δημοσιεύματα, το φημολογούμενο GR GT ίσως αποτελέσει το πρώτο βήμα προς μια νέα, αυτόνομη μάρκα που θα επιχειρήσει να σταθεί απέναντι σε εμβληματικά ονόματα της ευρωπαϊκής αυτοκίνησης.
Τα τελευταία χρόνια ο Akio Toyoda έχει μεταμορφώσει την Toyota σε έναν οργανισμό που δεν περιορίζεται στη μαζική παραγωγή αξιόπιστων μοντέλων, αλλά επιδιώκει να χτίσει μια πιο συναισθηματική και δυναμική εικόνα. Η έλευση του Toyota GR GT, που θα παρουσιαστεί επίσημα στις 5 Δεκεμβρίου πριν κάνει την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 2026, αποτελεί άλλο ένα βήμα στην πορεία αυτή.
Παρά το γεγονός ότι η ονομασία «GR GT» χρησιμοποιείται ευρέως, δεν θεωρείται δεδομένη. Η πρωτότυπη μορφή του μοντέλου παρουσιάστηκε και από τη Lexus ως Lexus Sport Concept, γεγονός που δείχνει ότι η Toyota πιθανώς πειραματίζεται ακόμη με την εμπορική ταυτότητα του αυτοκινήτου. Είναι γνωστό πως θα διαθέτει έναν V8 biturbo 4.0 L, καθώς και μια έκδοση GT3, που θα αντικαταστήσει τον γερασμένο πλέον Lexus RC F GT3 σε αγώνες αντοχής.
Μπορεί η GR να γίνει αυτόνομη μάρκα;
Η Gazoo Racing έχει ήδη καθιερωθεί ως φορέας της αγωνιστικής πλευράς της Toyota, με έντονη παρουσία στο WRC και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής.
Τα μοντέλα GR Yaris, GR86, GR Supra και GR Corolla έχουν ενισχύσει αυτή την εικόνα, προσφέροντας μια σειρά από καθαρόαιμες σπορ προτάσεις.
Ωστόσο, η ιδέα της μετατροπής του GR σε ξεχωριστή μάρκα αποτελεί σημαντική στρατηγική απόφαση. Το εγχείρημα μπορεί να θυμίσει τη στρατηγική της Cupra, η οποία προήλθε από τη SEAT και τις σπορ εκδόσεις των μοντέλων της, αλλά γρήγορα ακολούθησε αυτόνομη πορεία.
Το χρονοδιάγραμμα και το τέλος της GR Supra
Η παρουσίαση του GR GT συνοδεύεται από ένα συμβολικό μήνυμα: την ολοκλήρωση της παραγωγής της GR Supra τον Μάρτιο του 2026. Σε πρόσφατο αγώνα στο Fuji, ένα πανό με τη φράση «THE SOUL LIVES ON» πλαισιωμένο από τις εικόνες των Toyota 2000 GT, Lexus LFA και του νέου πρωτοτύπου, υπενθύμισε ότι η Toyota επιχειρεί να ενώσει το παρελθόν με το μέλλον της σπορ ταυτότητάς της.
Μια νέα οικογένεια πέντε εμπορικών σημάτων;
Αν τελικά η GR αποκτήσει αυτόνομη υπόσταση, η Toyota θα διαθέτει πέντε διακριτά εμπορικά σήματα: Toyota, Daihatsu, Lexus, Century και GR.
Η Toyota θα διατηρήσει τον γενικό ρόλο της, η Daihatsu θα παραμείνει χαμηλού κόστους με έμφαση στην ιαπωνική αγορά, η Lexus θα συνεχίσει στον χώρο της premium κατηγορίας, ενώ η Century, που πρόσφατα διαφοροποιήθηκε εμπορικά, θα στοχεύει στο πολυτελές προφίλ. Η GR με τη σειρά της, εφόσον σταθεί ως αυτόνομη, θα εστιάσει αποκλειστικά στα πιο καθαρόαιμα σπορ μοντέλα του ομίλου, προσφέροντας έναν ενιαίο άξονα για όλα τα performance project του.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρώτη αποκάλυψη για την 9η γενιά του Toyota Hilux - Πότε παρουσιάζεται (photo-video)
Toyota: Η νέα γενιά της Corolla θα «καίει» και υδρογόνο
Επίσημο: Η Toyota βάζει τέλος στην παραγωγή της Supra - Τι ετοιμάζεται για το μέλλον



_77761_472664_type13028.jpg)
_77761_472678_type12133.jpg)
ΔΗΜΟΦΙΛΗ


_77761_472664_type13129.jpg)

_77761_474022_type13129.jpg)
