Και μόνο το παράστημά του σε μαγνητίζει: 5.319 mm μήκος, 2.050 mm πλάτος και 1.930 mm ύψος, με μεταξόνιο 3.050 mm. Ένα… βουνό από μέταλλο και τεχνολογία, σχεδιασμένο υπό την καθοδήγηση του Wolfgang Egger, του ανθρώπου που έδωσε σχήμα σε μερικά από τα πιο εντυπωσιακά Audi και Lamborghini.
Εδώ όμως, η BYD και η luxury θυγατρική της, YangWang, είχαν έναν τελείως διαφορετικό στόχο: να φτιάξουν ένα SUV που να μην σταματά ούτε στην έρημο… ούτε στο νερό. Ανεβαίνουμε στο αυτοκίνητο αφού δρασκελίσουμε στα ηλεκτρικά αναδιπλούμενα μαρσπιέ και μπαίνουμε σε ένα υπερπολυτελές εσωτερικό μαζί με τον δοκιμαστή (ή μήπως… καπετάνιο;). Η αλήθεια αποκαλύπτεται μόλις το U8 βουτήξει στην ειδική πισίνα δοκιμών μήκους 70 μέτρων, μέρος του Test Track της BYD στη Zhengzhou όπου και έχουμε έρθει. Και εκεί όπου τα περισσότερα SUV απλώς βουλιάζουν, το U8 συνεχίζει ατάραχο.
Είναι μπροστόβαρη η πλευστότητά του και νομίζεις ότι θα βουλιάξεις με την… πλώρη καθώς το νερό παφλάζει στη βάση του παρμπρίζ. Το πώς κινείται όμως και το πώς δε βουλιάζει μας το εξηγούν οι μηχανικοί της μάρκας: τέσσερις ηλεκτροκινητήρες –ένας για κάθε τροχό– αποδίδουν συνδυαστικά 1.200 PS (περίπου 300 PS ο κάθε τροχός) και πάνω από 1.280 Nm ροπής με 0-100 km/h σε 3,6 sec και τελική 200 km/h (έχει και ειδικό πρόγραμμα σε περίπτωση κλαταρίσματος σε υψηλή ταχύτητα να μην αποκλίνει της πορείας του). Η νέα προηγμένη BYD e-Platform ελέγχει τη ροπή χιλιάδες φορές το δευτερόλεπτο, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να επιταχύνει, να φρενάρει ή να στρίβει με ακρίβεια το αυτοκίνητο στο χώμα αλλά και… στο νερό. Κάτω από το πάτωμα, η διάσημη Blade Battery της BYD τεχνολογίας λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού ενεργειακής χωρητικότητας 49 kWh εξασφαλίζει ασφάλεια και σταθερή απόδοση, ακόμη και μέσα στο νερό. Η αρχική της αυτονομία είναι στα 112 km αλλά ένας 2.0 Turbo κινητήρας λειτουργεί ως range extender, προσφέροντας πάνω από 800 km αυτονομίας και ενεργειακή υποστήριξη σε απαιτητικά τερέν.
Στο νερό
Το μυστικό της αμφίβιας συμπεριφοράς του κρύβεται στην στεγανότητα του πλαισίου. Με πιστοποίηση IP68 για όλα τα ηλεκτρικά μέρη και σασί με μπόλικο αλουμίνιο τύπου Body-on-Frame, το U8 μπορεί να επιπλέει στο νερό. Ενεργοποιώντας το ειδικό “Emergency Floating Mode”, οι εξαερισμοί κλείνουν, η αερανάρτηση σηκώνει το αμάξωμα στο μέγιστο ύψος των 580 mm, και το αυτοκίνητο μετατρέπεται σε… πλωτό όχημα. Οι τροχοί λειτουργούν σαν πτερύγια, προωθώντας το με ταχύτητα μέχρι και 3 km/h σε ήρεμα νερά, ενώ η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 320 mm, με δυνατότητα διέλευσης από νερό βάθους έως 1 μέτρο πριν καν ενεργοποιηθεί το αμφίβιο πρόγραμμα.
Η ικανότητα να είναι το αυτοκίνητο στεγανό έχει οριστεί στα 30 λεπτά διαδρομής. Όπως μας εξήγησαν οι μηχανικοί, η ικανότητα αυτή δεν ενσωματώθηκε απλά για… χαβαλέ, αλλά για την περίπτωση ξαφνικής πλημμύρας (στην Κίνα κάτι τέτοιο δεν είναι σπάνιο, όπως σιγά σιγά και σε άλλα μέρη του πλανήτη) οπότε και οι επιβάτες θα έχουν τη δυνατότητα να ξεφύγουν προς περιοχές που δεν έχουν πλημμυρήσει. Επίσης όπως συμβαίνει σε κάθε καταπόνηση ενός συστήματος, κάθε φορά που το αυτοκίνητο θα μπει σε νερό χρειάζεται έλεγχος και πιθανόν επαναστεγανοποίηση (υπολογίστε με τιμές Κίνας περίπου 200 ευρώ).
Και στην άμμο
Αφού κάναμε τη βόλτα μας στην πισίνα και επιστρέψαμε, σειρά είχε να δούμε το κάνει το αυτοκίνητο και εκτός δρόμου στην παρακείμενη πίστα-αμμόλοφο, τη μεγαλύτερη σκεπαστή στον κόσμο. Εδώ, η αερανάρτηση μεταβαλλόμενου ύψους του U8 με 15 cm διαδρομή και το σύστημα τετραπλής ενεργής απόσβεσης διαβάζουν το έδαφος και ρυθμίζουν σε πραγματικό χρόνο τη σκληρότητα της απόσβεσης και το ύψος του πατώματος από το έδαφος. Παράλληλα, η πίεση των ελαστικών προσαρμόζεται αυτόματα για μέγιστη επαφή με το έδαφος, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο όταν το SUV σκαρφαλώνει σε αμμόλοφους. Οι γωνίες προσέγγισης 37°, διαφυγής 33° και πλευρικής κλίσης 25° αποδεικνύουν ότι η σχεδίαση έχει γίνει με γνώμονα το εκτός δρόμου στοιχείο.
Στην άμμο, αυτό σημαίνει απόλυτη πρόσφυση και την εντυπωσιακή ικανότητα του “tank turn” — το U8 μπορεί να περιστραφεί γύρω από τον άξονά του, επιτόπου, χωρίς να προδώσει ίχνος δισταγμού. Το ηλεκτρονικό σύστημα Torque Vectoring κατανέμει τη δύναμη με ακρίβεια και επιτρέπει στο SUV να ανεβαίνει κλίσεις έως 45°, ακόμη και σε σαθρό υπόστρωμα όπως οι αμμόλοφοι της ερήμου. Εμείς, το είδαμε να πηγαίνει… σφεντόνα σε κλίση 28° και να επιστρέφει στη βάση του, απλά σκονισμένο και διόλου λαβωμένο. Το YangWang U8 είναι μια επίδειξη δύναμης της BYD, που δείχνει ότι η επόμενη ημέρα της ηλεκτροκίνησης δεν περιορίζεται στους δρόμους αλλά με πακτωλό τεχνολογιών κατακτά με την ίδια ευκολία νερό και άμμο και πάντα με τρομερή άνεση και πρωτοφανή πολυτέλεια.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
BYD: Έτοιμη να παρουσιάσει μοντέλα με διαφορετική ταυτότητα για κάθε αγορά
Αποστολή στην Κίνα: Μπήκαμε στη νέα πίστα παντός εδάφους της BYD (photos)



_77761_474000_type13028.jpg)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

_77761_471933_type13129.jpg)


_77761_474000_type13129.jpg)
