Αποστολή στην Κίνα: Μπήκαμε στη νέα πίστα παντός εδάφους της BYD (photos)


Η BYD εγκαινίασε πρόσφατα την πίστα παντός εδάφους στη Zhengzhou, μία από τις πρώτες στην Κίνα που έχει σχεδιαστεί ειδικά για οχήματα νέας ενέργειας (NEVs) κι εμείς βρεθήκαμε εκεί για να δοκιμάσουμε… τα πάντα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: BYD, Β.Π.
  • 7/11/2025

Η πίστα δημιουργήθηκε σε χρόνο-ρεκόρ, με μια επένδυση της τάξης των 40 εκατ. ευρώ, όπως μας είπε η Εκτελεστική Αντιπρόεδρος της BYD, κ. Stella Li, σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις που είχαμε μαζί της και ενσαρκώνει το όραμα της BYD «Τεχνολογία για όλους», λειτουργώντας ως χώρος για αγώνες, εκπαίδευση επαγγελματιών οδηγών και εμπειρίες οδήγησης, όπως οργανωμένα track days, με στόχο της BYD την ενίσχυση της κουλτούρας ηλεκτροκίνησης.

Η συμπαγής, ολοκαίνουργια πίστα περιλαμβάνει οκτώ διαφορετικές ζώνες, αρχής γενομένης από τον σκεπαστό τεχνητό αμμόλοφο ύψους 29,6 μέτρων και κλίσης 28 μοιρών, με ρεκόρ Guinness ως η μεγαλύτερη σκεπαστή εγκατάσταση αμμόλοφου, κατασκευασμένη με 6.200 τόνους χοντρόκοκκης άμμου! 

Είναι το πρώτο πράγμα που αντικρίζεις πλησιάζοντας από μακριά το BYD Test Track.

Υπάρχει επίσης kick-plate που προσομοιώνει παγωμένες οδικές συνθήκες, καθώς και χώρος skid pad – ο πρώτος της Κίνας – με διάμετρο 44 μέτρων, ο οποίος καλύπτεται από στρώμα νερού 3 mm, εξασφαλίζοντας σταθερό συντελεστή τριβής παρόμοιο με εκείνον του πάγου ή του χιονιού. Δυστυχώς, αυτά τα δύο δεν είχαν προγραμματισμένες δοκιμές.

Ακολούθως, είδαμε τη δεξαμενή διάσχισης νερού μήκους 70 μέτρων, για την επίδειξη των αμφίβιων ικανοτήτων του πανίσχυρου SUV YangWang U8, με το οποίο πήγαμε... βαρκάδα! Επισκεφθήκαμε επίσης σημεία στον κεντρικό τομέα για ασκήσεις δυναμικού πάρκινγκ – όπου δοκιμάσαμε το Denza Z9 GT – καθώς και χώρο για οδήγηση ακριβείας με ένα SEAL 6 DM-i, το πιο ήπιο από όσα αυτοκίνητα είχαμε στη διάθεσή μας για οδήγηση.

Και βέβαια, το καμάρι των εγκαταστάσεων: η Πίστα Αγώνων μήκους 1.758 m, με εννέα στροφές και μεγάλη ευθεία 550 m, όπου και το ελληνικό Car and Driver ήταν ένα από τα λίγα μέσα παγκοσμίως που οδήγησαν το εξωτικό hypercar YangWang U9 των 1.300 PS, αλλά και το ολοκαίνουργιο Denza Z9 GT.

Τέλος, περιηγηθήκαμε στην πεντακάθαρη και αρκετά τεχνική πίστα για την ανάδειξη των εκτός δρόμου δυνατοτήτων των SUV του BYD Group, όπου κινηθήκαμε με το ενδιαφέρον Denza B5 σε μεικτή διαδρομή με χαλίκι, πέτρα, κορμούς, τσιμεντένια αναχώματα, σκάλες (!) αλλά και ανάβαση άνω των 28 μοιρών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ATTO 2 DM-i: Το πρώτο compact PHEV SUV της BYD έρχεται με 1.020 km συνδυαστικής αυτονομίας

Denza Z: Το premium supercar της BYD με ισχύ 1.000 PS «βολτάρει» στο Nurburgring (photos)

BYD SEAL 6 DM-i: Οι πρώτες τιμές του PHEV με τα 1.500 km συνδυαστικής αυτονομίας (πίνακας)