Το πέρασμα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας στην ψηφιακή εποχή ολοκληρώνεται σε λίγες μέρες. Μετά την εφαρμογή ATH.ENA Card και τη δυνατότητα μετακίνησης με ανέπαφες πληρωμές, έρχεται και η ψηφιακή εφαρμογή ATH.ENA GO για τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα», σε λίγες μέρες - και συγκεκριμένα από τις 15 Νοεμβρίου - τίθεται σε λειτουργία το νέο σύστημα, μέσω του οποίου η επιβίβαση στα ΜΜΜ της Αττικής θα μπορεί να γίνεται με τη χρήση κινητού τηλεφώνου, μέσω της νέας εφαρμογής ATH.ENA GO. Έτσι, ο επιβάτης δε θα χρειάζεται να έχει στη διάθεσή του χάρτινο εισιτήριο ή φυσική κάρτα.
Το συγκεκριμένο app θα δίνει τη δυνατότητα «φόρτωσης» εισιτηρίων, ελέγχου υπολοίπου και πραγματοποίησης διαδρομών απλά με ένα «click». Η αρχή εφαρμογής του μέτρου θα γίνει πιλοτικά, όπως συνηθίζεται, σε ορισμένα τμήματα του δικτύου του ΟΑΣΑ, για να επεκταθεί στη συνέχεια σε όλες τις συγκοινωνίες.
Η αλλαγή αυτή δεν επηρεάζει καθόλου τους δικαιούχους μειωμένου εισιτηρίου, όπως οι φοιτητές και σπουδαστές, οι ηλικιωμένοι άνω των 65 ετών, οι πολύτεκνοι και τα άτομα με ποσοστό αναπηρίας 67%, καθώς θα μπορούν να επιλέξουν το αντίστοιχο πρόγραμμα μειωμένου κομίστρου.
Οι κυριότερες αλλαγές που θα επιφέρει η μετάβαση στο ψηφιακό εισιτήριο, τόσο για το επιβατικό κοινό, όσο και για τους διαχειριστές του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), είναι οι εξής:
- Ευκολία: Ο επιβάτης δεν θα χρειάζεται να κουβαλά φυσική κάρτα, ενώ οι αναπληρώσεις των καρτών σε περιπτώσεις απωλειών θα γίνονται ψηφιακά.
- Διαφάνεια και έλεγχος: Οι κινήσεις των επιβατών με τα ΜΜΜ θα καταγράφονται αυτόματα, μειώνοντας το κόστος διαχείρισης.
- Αποδοτικότητα: Οι ελεγκτές κομίστρου θα μπορούν να χρησιμοποιούν ψηφιακές συσκευές για άμεσο έλεγχο, ενώ οι δικαιολογίες για «χαμένες κάρτες» αποτελούν παρελθόν.
- Κόστος και αξιοπιστία: Λιγότερα υλικά για φυσικές κάρτες και πιο ευέλικτες ενημερώσεις των τιμών ή προσφορών.
Επιπλέον, αναμένεται να μειωθούν οι καθυστερήσεις και η συμφόρηση που παρατηρείται σε σταθμούς του Μετρό αλλά και να βελτιωθεί η εμπειρία του επιβατικού κοινού.
Φυσικά, από τη στιγμή που όλα θα γίνονται μέσω ψηφιακής εφαρμογής απαιτείται να υπάρχει πλήρης κάλυψη δικτύου από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, ώστε η πρόσβαση στην ATH.ENA GO να είναι εφικτή ανά πάσα στιγμή. Παράλληλα, χρειάζεται να υπάρξει ασφάλεια στις συναλλαγές αλλά και προστασία των προσωπικών δεδομένων. Κατά τη μετακίνηση του επιβάτη, η εφαρμογή θα πρέπει να είναι ανοιχτή, όμως το σύστημα θα λειτουργεί και χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο για περιορισμένο αριθμό διαδρομών.
Η νέα υπηρεσία του ΟΑΣΑ εξασφαλίζει την έκδοση, φόρτιση και ακύρωση εισιτηρίου απευθείας από το κινητό τηλέφωνο και βασίζεται στο σύστημα Account-Based Ticketing (ABT) – μια διεθνή πρακτική που μεταφέρει τη διαχείριση του εισιτηρίου σε προσωπικό λογαριασμό. Ο χρήστης θα πρέπει να δημιουργεί το προφίλ του στην ATH.ENA GO για να δηλώσει τυχόν εκπτωτικό πρόγραμμα που δικαιούται. Επιπλέον, θα έχει τον πλήρη έλεγχο των διαδρομών, των πληρωμών και του υπολοίπου του σε real time. Το σύστημα θα υποστηρίζει τόσο προϊόντα μακράς διάρκειας (εισιτήρια 24 ωρών, μηνιαία και ετήσια), αλλά και σύντομης διάρκειας.
Η σημαντική διαφοροποίηση σε σχέση με την πλαστική κάρτα είναι ότι η πληρωμή του αντιτίμου θα γίνεται μετά την ολοκλήρωση της διαδρομής και όχι προκαταβολικά, όπως συμβαίνει με τις ανέπαφες τραπεζικές συναλλαγές. Σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής του τηλεφώνου, ο κάτοχος θα μπορεί να δηλώσει απώλεια ή να ακυρώσει την κάρτα του μέσω της εφαρμογής, διασφαλίζοντας τα χρήματά του.
Επιπλέον, θα μπορεί να παρακολουθεί το ιστορικό των μετακινήσεών του, να ελέγχει τις χρεώσεις, ακόμα και να αμφισβητεί μετακινήσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν από τον ίδιο. Παράλληλα, η εφαρμογή θα έχει τη δυνατότητα διαχείρισης πολλών καρτών από ένα λογαριασμό, κάτι χρήσιμο σε περιπτώσεις οικογενειών με τους γονείς να μπορούν να χειρίζονται και κάρτες για τα παιδιά τους.
Οι χρήστες της εφαρμογής θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ προσωποποιημένου ή ανώνυμου λογαριασμού, αλλά μόνο στην πρώτη περίπτωση θα είναι εφικτό να λαμβάνουν εκπτώσεις και προωθητικά προϊόντα.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το χάρτινο εισιτήριο θα συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά, αν και σκοπός είναι σταδιακά να ελαχιστοποιηθεί η χρήση του, μιας και το κόστος είναι σημαντικό. Σύμφωνα με το συγκεκριμένο ρεπορτάζ, εκτιμάται ότι κάθε χρόνο εκδίδονται περίπου 50 εκατ. χάρτινα εισιτήρια, που κοστίζουν 0,10 € το καθένα. Έτσι, ο ΟΑΣΑ επιβαρύνεται με 5 εκατ. ευρώ ετησίως.
Πηγή: «Τα Νέα»
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μετρό Θεσσαλονίκης: Πότε θα κλείσει για δεύτερη φορά - Έρχονται αυξήσεις στα εισιτήρια
Επίσημο: 24ωρη λειτουργία Μετρό, Τραμ και Λεωφορείων της Αττικής κάθε Σάββατο - Δείτε τα δρομολόγια
Μαραθώνιος Αθήνας: Ξεκινά 4ήμερο κυκλοφοριακών ρυθμίσεων - Κόβεται στα δύο η Αττική






ΔΗΜΟΦΙΛΗ





