Λάβρος ο CEO της Stellantis κατά της E.E.: «Οι κανονισμοί της Κομισιόν δεν είναι ατελείς, είναι απλά κακοί»


Ο Antonio Filosa εξαπέλυσε επίθεση κατά της Ε.Ε. καταδικάζοντας την απαγόρευση των ΜΕΚ το 2035.

  • ΦΩΤ.: STELLANTIS
  • 6/11/2025

Η Stellantis εξέλεξε τον νέο της διευθύνοντα σύμβουλο πριν μερικούς μήνες, με τον Antonio Filosa να αντικαθιστά τον Carlos Tavares, αναλαμβάνοντας τα ηνία του Ομίλου. Έχοντας ήδη ξεκινήσει μια διαδικασία αναδιάρθρωσης και ανασυγκρότησης της εταιρείας, ο Ιταλός CEO προχώρησε σε ορισμένες δηλώσεις σχετικά με τη γενικότερη κατάσταση του τομέα της αυτοκίνησης, ειδικότερα στην Ευρώπη.

Κατά τη διάρκεια της Ημέρας της Βιομηχανίας στις 4 Νοεμβρίου στο Παρίσι, ο Filosa μίλησε για τα την κατάρηση των ΜΕΚ το 2035, λέγοντας ότι «οι κανόνες που θέτει η Κομισιόν δεν είναι ατελείς, είναι κακοί», αναφερόμενος στον πλήρη εξηλεκτρισμό που, ουσιασικά, επιβάλει η ΕΕ. Σύμφωνα με τον ίδιο, η απαγόρευση τόσο εναντιώνεται στις ανάγκες των καταναλωτών, όσο και αγνοεί πλήρως τις πραγματικές συνθήκες της αγοράς.

Ο Filosa τόνισε επίσης ότι η Ευρώπη είναι η μοναδική μεγάλη αγορά στον κόσμο που δεν έχει επανέλθει ακόμη στα προ πανδημίας επίπεδα πωλήσεων, εξηγώντας ότι η αιτία είναι προφανής. Πρόκειται για ένα βαθύ χάσμα ανάμεσα στους νέους κανονισμούς και τη ζήτηση. «Η ΕΕ λέει 'όχι' σε αυτό που οι θέλουν πελάτες, αυτό που χρειάζονται και αυτό που μπορούν να πληρώσουν», δήλωσε.

Κατά τον επικεφαλής της Stellantis, η Ευρώπη «επιβάλει το τέλος των τεχνολογιών» στις οποίες διέπρεπε, δηλαδή στους αποδοτικούς θερμικούς κινητήρες και τα υβριδικά συστήματα, υπέρ των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, ένα πεδίο όπου οι Κινέζοι κατασκευαστές διατηρούν σαφές πλεονέκτημα, τόσο όσον αφορά στις πρώτες ύλες και τις μπαταρίες, όσο και τις γραμμές παραγωγής και την τεχνολογία.

Ο CEO της Stellantis, Antonio Filosa (δεξιά) και ο επικεφαλής του Δ.Σ. του Ομίλου, John Elkann (αριστερά)
Ο CEO της Stellantis, Antonio Filosa (δεξιά) και ο επικεφαλής του Δ.Σ. του Ομίλου, John Elkann (αριστερά)

Ο Filosa προτείνει να πραγματοποιηθούν προσαρμογές στους στόχους του 2026 και του 2030, πριν έρθει το νέο κανονιστικό πλαίσιο του 2035. Μεταξύ άλλων, ο Ιταλός ζητά να δοθεί προτεραιότητα σε μικρότερα, αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία θα είναι σαφώς φθηνότερα και ταυτόχρονα πολύ πιο ελκυστικά σε καταναλωτές που δραστηριοποιούνται εντός του αστικού ιστού.

Και αυτό ακριβώς δείχνει να είναι διατεθειμένη να κάνει η ΕΕ, εισάγοντας μια νέα κατηγορία EV στην αγορά, η οποία θα επιτρέπει στους κατασκευαστές να μειώνουν το κόστος παραγωγής, χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να εμπλουτίζουν τον βασικό εξοπλισμό του οχήματος με συστήματα ασφαλείας που τοποθετούνται υποχρωτικά σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα.

Η λέξη-κλειδί που επανέλαβε πολλές φορές ο Filosa είναι η τεχνολογική ουδετερότητα και η ποικιλία στα συστήματα κίνησης. Δηλαδή, η συνύπαρξη πολλών λύσεων χαμηλών εκπομπών ρύπων, από υβριδικά οχήματα και REEV μέχρι αμιγώς θερμικούς κινητήρες με βιώσιμα καύσιμα, και όχι ο αποκλεισμός όλων υπέρ μίας. Παράλληλα, ζητά επιτάχυνση στην ανανέωση του ευρωπαϊκού στόλου, καθώς πάνω από 150 εκατομμύρια οχήματα έχουν ηλικία άνω των 12 ετών. Η αντικατάστασή τους, ανεξαρτήτως τεχνολογίας, θα μπορούσε να μειώσει άμεσα τις πραγματικές εκπομπές, σύμφωνα με τον ίδιο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Stellantis: Επενδύει 13 δισ. στις ΗΠΑ για να... συμμαζέψει το χάος που άφησε ο Carlos Tavares

Η Stellantis «κλέβει» υψηλόβαθμο στέλεχος της Mercedes και αλλάζει αφεντικό στην Ευρώπη

Stellantis: Έρχονται full hybrid μοντέλα στην Ευρώπη - Ποιο θα «σπάσει» το ρόδι