Η ΕΕ βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ στη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, στα πλαίσια της ενίσχυσης της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας απέναντι στην ανερχόμενη «απειλή» των Κινέζων κατασκευαστών, που μοιάζουν να καταλαμβάνουν σταδιακά ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Κομισιόν, η εγκαθίδρυση της εν λόγω κατηγορίας αναμένεται τον ερχόμενο Δεκέμβριο.
Πρόκειται για μια ενδιάμεση, μικρή κατηγορία, η οποία θα τοποθετηθεί πάνω από τα τετράκυκλα και κάτω από όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της αγοράς και θα συμμορφώνεται με ένα νέο σετ κανονισμών ασφαλείας. Με τον τρόπο αυτό, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δε θα αναγκάζονται να περιλαμβάνουν στον βασικό εξοπλισμό τις τεχνολογίες και συστήματα ασφαλείας που βρίσκουμε υποχρεωτικά σε μεγαλύτερα οχήματα.
«Ο στόχος για τους κατασκευαστές είναι να φέρουν νέα, μικρά οχήματα με τιμή από 15.000 έως 20.000 ευρώ στην αγορά, και εφόσον οι κανονιστικοί περιορισμοί επηρεάζουν, μεταξύ άλλων, την τιμή, θα δημιουργήσουμε αυτό το νέο κανονιστικό πλαίσιο», δήλωσε ο Ευρωπαίος Επίτροπος για την Ευημερία και Βιομηχανική Στρατηγική, Stephane Sejourne, λέγοντας ότι ο χρονικός στόχος για την επίσημη ανακοίνωση του νέου πλαισίου είναι η 10η Δεκεμβρίου.
Η εγγύτητα της ημερομηνίας υποδεικνύει την επείγουσα ανάγκη για τη δημουργία μιας τέτοιας κατηγορίας, δεδομένου ότι υπάρχει πληθώρα κινεζικών EV που πωλούνται στην ευρωπαϊκή αγορά σε χαμηλή τιμή κάτω των 20.000-25.000 ευρώ σε σχέση με τον αντίστοιχο αριθμό μοντέλων εγχώριων κατασκευαστών. Αυτό έγκειται στο γεγονός ότι τα ευρωπαϊκά brands έρχονται αντιμέτωπα με δυσθεώρητα κόστη παραγωγής συγκριτικά με εκείνα των Κινέζων αντιπάλων τους.
Ενδεικτικά, οι πωλήσεις κινεζικών EV ανήλθαν στο 8% του συνόλου στην Ευρώπη το 2024, με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται από το 6% και το 4% το 2024 και το 2021, αντίστοιχα.
Ένα από τα σημαντικότερα ερωτήματα που προκύπτουν αφορά το ποια μοντέλα θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν στην εν λόγω κατηγορία. Τη δική του απάντηση έδωσε ο νέος CEO του Ομίλου Renault, Francois Provost, δηλώνοντας ότι η νέα κατηγορία μικρών, οικονομικών EV της ΕΕ θα μπορούσε να εμπεριέχει οχήματα με μήκος έως 4,2 m και μπαταρίες ενεργειακής χωρητικότητας έως 50-60 kWh, «φωτογραφίζοντας», ουσιαστικά, τα Renault 4 E-Tech και 5 E-Tech.
Άλλα μοντέλα που θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν, σύμφωνα με τις παραμέτρους που έθεσε ο Provost είναι τα νέα Nissan Micra και Leaf, το μελλοντικό Volkswagen ID. Polo, το Hyundai Inster και το Peugeot E-208, μεταξύ άλλων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πόσο κοστίζει πραγματικά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο το 2025 – Online calculator EV edition
Η Stellantis φέρνει την «επανάσταση» στις μπαταρίες των EV: Πιο γρήγορη φόρτιση, μεγαλύτερη ισχύς



_77761_469403_type13028.jpg)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ


_77761_469403_type13129.jpg)


