Η πορεία του Ford Focus υπήρξε ενδεικτική της ικανότητας της Ford να «διαβάζει» την αγορά. Από την πρώτη του εμφάνιση στα τέλη της δεκαετίας του ’90, αποτέλεσε σημείο αναφοράς στην κατηγορία των μικρομεσαίων, συνεχίζοντας με τέσσερις γενιές που κατάφερναν διαρκώς να εξελιχθούν. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια η στρατηγική κατεύθυνση της εταιρείας άλλαξε δραστικά.
Στελέχη της διοίκησης θεώρησαν ότι το κοινό των compact hatchback θα μετατοπιστεί μαζικά προς τα ηλεκτρικά οχήματα και προς τα SUV. Η εταιρεία έριξε το βάρος της στην ηλεκτροκίνηση και στην περαιτέρω ανάπτυξη μοντέλων όπως το Kuga, αφήνοντας το Focus να «γεράσει» σχεδόν χωρίς φροντίδα. Η αγορά όμως δεν κινήθηκε όπως αναμενόταν, ενώ το κοινό παρέμεινε συναισθηματικά συνδεδεμένο με το παραδοσιακό συμπαγές hatchback.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του automobilwoche.de η παραγωγή του Focus ολοκληρώνεται στις 21 Νοεμβρίου, με το εργοστάσιο του Saarlouis στη Γερμανία να βάζει λουκέτο σε μια δραστηριότητα που ξεκίνησε το 1966. Από εκεί βγήκαν πάνω από έξι εκατομμύρια Focus, καθώς και σειρά άλλων μοντέλων που σημάδεψαν την ιστορία της Ford στην Ευρώπη.
Το πιο πικρό στοιχείο της υπόθεσης είναι ότι το Focus δεν έφυγε επειδή δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί. Στις τελευταίες του εκδόσεις, και ιδιαίτερα στην ST, εξακολουθούσε να αποτελεί μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις με οδηγικό ενδιαφέρον. Ανταγωνιστές όπως το Volkswagen Golf και το Peugeot 308 προχωρούν ήδη σε νέες γενιές ή μεγάλες αναβαθμίσεις, την ώρα που η Ford μοιάζει να εγκαταλείπει την κατηγορία στην οποία κάποτε έθετε τους κανόνες.
Το κενό που αφήνει πίσω του το Focus δύσκολα θα καλυφθεί. Η ευρωπαϊκή γκάμα της Ford είναι πλέον σαφώς πιο περιορισμένη, με τα Puma και Kuga να σηκώνουν ένα βάρος δυσανάλογο. Το νέο crossover μοντέλο που έχει προγραμματιστεί για να κλείσει αυτό το κενό και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Βαλένθια θα χρειαστεί χρόνο, καθώς δεν αναμένεται πριν από το 2027.
Το Ford Focus δεν ήταν απλώς άλλο ένα μοντέλο στη σειρά παραγωγής. Ήταν σημείο αναφοράς, ήταν σχολή οδικής συμπεριφοράς, ήταν επιλογή οδηγών που αναζητούσαν κάτι περισσότερο από ένα απλό μέσο μετακίνησης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η θρυλική Ford Mustang υποκύπτει στα ηλεκτρόνια και γίνεται υβριδική
Υπερσπάνιο Ford GT βγήκε στο «σφυρί» και έσπασε ρεκόρ - Το αστρονομικό ποσό (photos)



_77761_449407_type13078.jpg)
_77761_472542_type12133.jpg)
ΔΗΜΟΦΙΛΗ



_77761_449407_type13129.jpg)

