Πρόταση-βόμβα: Σκέψεις για λήψη μέτρων που θα υποχρεώνουν τους οδηγούς PHEV αυτοκινήτων να τα φορτίζουν


Έρευνες δείχνουν ότι το ποσοστό των οδηγών plug-in υβριδικών μοντέλων που συνδέει τακτικά το όχημα του με τον φορτιστή είναι εξαιρετικά χαμηλό.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 5/11/2025

Η επιλογή ενός plug-in υβριδικού οχήματος έχει στόχο τόσο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, όσο και της εκπομπής ρυπογόνων αερίων, και για πολλούς αποτελεί το μεταβατικό στάδιο προτού αγοράσουν αμιγώς ηλεκτρικό ή τη λύση που έψαχναν στη μείωση των εξόδων τους κατά τη χρήση του αυτοκινήτου.

Ωστόσο, έρευνες αποκαλύπτουν ότι πολλοί ιδιοκτήτες PHEV δεν φορτίζουν τα οχήματά τους τόσο συχνά όσο θα έπρεπε, γεγονός που μειώνει τα περιβαλλοντικά οφέλη της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Μελέτες από την Ευρώπη, την Αυστραλία και τη Βόρεια Αμερική δείχνουν ότι ένα σημαντικό ποσοστό των χρηστών PHEV φορτίζει τα οχήματά του ακανόνιστα ή λιγότερο συχνά από ό,τι θα έπρεπε. Αυτή η ανεπαρκής φόρτιση έχει ως αποτέλεσμα τα PHEV να λειτουργούν όπως τα συμβατικά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης όσον αφορά τις εκπομπές αερίων και την κατανάλωση καυσίμου.

Με δεδομένο ότι όλο και περισσότερες φωνές εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης ζητούν την παράταση της «ζωής» των οχημάτων με ΜΕΚ και μετά το 2035, κυρίως ως plug-in υβριδικά σύνολα, δεν είναι λίγοι αυτοί που λένε πως πρέπει να επέλθει μία μορφή υποχρεωτικότητας κατά τη φόρτιση των PHEV.

Σε συνέντευξή του στην Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung, ο Holdegard Muller, πρόεδρος της VDA, της μεγαλύτερης ένωσης κατασκευαστών αυτοκινήτων της Γερμανίας, δήλωσε ότι θα ήταν λογικό να υπάρξουν μέτρα που θα «ανάγκαζαν» τους οδηγούς PHEV να χρησιμοποιούν πιο συχνά τον φορτιστή. «Στο μέλλον, τα υβριδικά αυτοκίνητα με δυνατότητα φόρτιση θα μπορούσαν να σχεδιαστούν έτσι ώστε η τακτική φόρτιση να είναι υποχρεωτική», είπε. 

Συγκεκριμένα, οι οδηγοί των PHEV θα μπορούσαν να αναγκάζονται να φορτίζουν το αυτοκίνητό τους μετά από μια συγκεκριμένη απόσταση, κι αν δεν το κάνουν αυτό, θα έχουν περιορισμένη ισχύ, μέχρι να βρουν έναν φορτιστή και να αναπληρώσουν αυτό το «εικονικό ντεπόζιτο».

Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, πως αυτή η πρόταση απέχει αρκετά από το να γίνει πραγματικότητα, αλλά και μόνο που έχει «πέσει στο τραπέζι» είναι ενδεικτικό το συνθηκών.

Πηγή: Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ευρωπαϊκές ταξινομήσεις Σεπτεμβρίου: 1 στα 3 νέα αυτοκίνητα είναι hybrid

Εκτόξευση στις ταξινομήσεις Σεπτεμβρίου: Ψηλά στις προτιμήσεις των Ελλήνων υβριδικά και SUV

Αποστολή στην Κίνα: Μπήκαμε στο εργοστάσιο της BYD στην πόλη Zhengzhou – Κάθε λεπτό συναρμολογείται ένα αυτοκίνητο (photos-videos)