Πέρασαν περισσότερα από 25 χρόνια από τότε που η Honda παρουσίασε το S2000, ένα καθαρόαιμο roadster που συνδύαζε ιαπωνική τεχνολογία, μηχανολογική αρτιότητα και χαρακτήρα που λίγα αυτοκίνητα της εποχής μπορούσαν να προσφέρουν. Η παραγωγή του κράτησε μια δεκαετία και συγκεκριμένα από το 1999 έως το 2009 αφήνοντας πίσω της μια κληρονομιά 110.000 αυτοκινήτων.
Σήμερα, η φλόγα για το S2000 δεν έχει σβήσει, τόσο μέσα από πολύ αξιόλογες προσπάθειες ανεξάρτητων κατασκευαστών που το διατηρούν ακόμα στο προσκήνιο, όπως η εκρηκτική πρόταση της Bulletproof Automotive που είδαμε πριν μερικές μέρες, αλλά και μέσα στην ίδια την Honda. Ο Tomoyuki Yamagami, επικεφαλής μηχανικός του νέου Prelude, μίλησε πρόσφατα στα DRIVE Αυστραλίας, αποκαλύπτοντας πως θα ήθελε να ξαναδεί το S2000 να επιστρέφει. «Είναι ένα αυτοκίνητο που κάθε εργαζόμενος στη Honda αγαπά», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως αν ποτέ συμβεί η αναγέννησή του, θα είναι ένα μοντέλο αποκλειστικά Honda και όχι αποτέλεσμα κάποιας συνεργασίας, όπως το δίδυμο Toyota 86 / Subaru BRZ.
Η ιδέα ακούγεται δελεαστική, σχεδόν ρομαντική, αλλά η πραγματικότητα παραμένει αμείλικτη. Ένα τέτοιο project, αν προχωρούσε, θα ήταν εξαιρετικά δαπανηρό.
Ο ίδιος ο Yamagami παραδέχθηκε ότι ακόμη και το νέο Prelude, παρότι βασίζεται σε στοιχεία από Civic και Civic Type R για να μειωθεί το κόστος, κρίθηκε από πολλούς «υπερβολικά ακριβό». Αν σκεφτούμε πως το Prelude αναμένεται να ξεκινά την εμπορική του πορεία με τιμή πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας του, τότε ένα νέο S2000, με δική του πλατφόρμα και εξειδικευμένα μηχανικά μέρη, θα τοποθετούταν αναπόφευκτα σε πολύ υψηλότερη κατηγορία τιμής.
Η Honda γνωρίζει καλά τι σημαίνει το S2000 για το κοινό της. Δεν ήταν απλώς ένα γρήγορο κάμπριο, ήταν ένα μηχανολογικό επίτευγμα της εποχης. Ο δίλιτρος ατμοσφαιρικός κινητήρας των 240 PS που στροφάριζε ως τις 9.000 rpm έγραψε ιστορία, αποδεικνύοντας πως ο «μηχανικός ενθουσιασμός» μπορεί να συνυπάρξει με την αξιοπιστία και την καθημερινή χρήση.
Στην πορεία, η σειρά ανανεώθηκε με το AP2, το οποίο απέκτησε μεγαλύτερο κινητήρα 2.2 L και πιο ώριμο στήσιμο, χωρίς όμως να χάσει τον αυθεντικό χαρακτήρα του. Εκεί ακριβώς βρίσκεται και το δίλημμα της σύγχρονης Honda: πώς μπορεί να αναβιώσει ένα τόσο εμβληματικό αυτοκίνητο, χωρίς να αλλοιώσει την ψυχή του, αλλά και χωρίς να τινάξει το κόστος στον αέρα.
Προς το παρόν, η Honda δεν έχει κανένα επίσημο σχέδιο για την επιστροφή του S2000. Υπάρχει μόνο η επιθυμία των μηχανικών, ένα συναίσθημα που δύσκολα μεταφράζεται σε επιχειρηματικό πλάνο, ειδικά σε μια εποχή που η ηλεκτροκίνηση και οι κανονισμοί εκπομπών περιορίζουν δραστικά τη δημιουργικότητα των κατασκευαστών.
Όμως, το πάθος παραμένει. Και αν υπάρχει κάτι που η ιστορία μας έχει διδάξει, είναι ότι τα θρυλικά ονόματα δεν πεθαίνουν ποτέ οριστικά. Μπορεί να χρειαστεί χρόνος, μπορεί να αλλάξει η μορφή, αλλά το πνεύμα του S2000, εκείνη η αίσθηση καθαρής, μηχανολογικής χαράς εξακολουθεί να ζει μέσα στη Honda και στις καρδιές όσων το οδήγησαν. Ίσως λοιπόν το ερώτημα δεν είναι “αν” θα επιστρέψει το S2000, αλλά “πώς”.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Honda S2000 βρήκε τον χαμένο του εαυτό μετά από 6 χρόνια παραμέλησης (video)
Carbon παντού, γούστο πουθενά – Το Honda που τραβάει τα βλέμματα για τους λάθος λόγους (photos)





ΔΗΜΟΦΙΛΗ

_77761_473731_type13129.jpg)



