Mazda: Μαύρα σύννεφα πάνω από το διθέσιο coupe των 370 PS – Κινδυνεύει να μην φτάσει στην παραγωγή


Δείτε για ποιο λόγο η Mazda αρχίζει να έχει δεύτερες σκέψεις για την παρουσίαση ενός «σύγχρονου» MX-5, αν και έχει ήδη αποκαλύψει την concept εκδοχή του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: MAZDA EUROPE
  • 4/11/2025

Η κίνηση της Mazda να παρουσιάσει πριν από δύο χρόνια το Iconic SP, ένα πανέμορφο sports car concept, γέμισε με αισιοδοξία τους λάτρεις του MX-5 ότι το θρυλικό μοντέλο θα έχει και επόμενη μέρα στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Το διθέσιο coupe concept που αποκαλύφθηκε στο Japan Mobility Show του 2023 είχε σαφώς πολλές σχεδιαστικές «ρίζες» με το MX-5, ενώ στην «καρδιά» του διέθετε κινητήρα Wankel με δύο ρότορες, ο οποίος, ωστόσο, δεν κινούσε τους τροχούς αλλά λειτουργούσε ως γεννήτρια για να φορτίζει τη μπαταρία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, με ισχύ 370 PS. Το τελευταίο αναλάμβανε την κίνηση του concept, σε «προσέγγιση μετάδοσης κίνησης που παρουσιάστηκε στο MX-30 R-EV», όπως είχαν τονίσει οι Ιάπωνες.

Τον περασμένο Δεκέμβριο, ο πρόεδρος και CEO της Mazda Motor Corporation, Masahiro Moro, είχε ξεκαθαρίσει ότι η φίρμα επιμένει στο πλάνο κατασκευής της έκδοσης παραγωγής του concept, με τον επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της εταιρείας, Masahi Nakayama, να είναι ακόμα πιο «απόλυτος», λέγοντας ότι «αυτό το concept δεν είναι ένα από αυτά τα κενά αυτοκίνητα επιδείξεων. Σχεδιάστηκε με πραγματικό σκοπό να περάσει στην παραγωγή στο όχι-και-τόσο-μακρινό μέλλον».

Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα του Autocar, τα πράγματα δείχνουν να αλλάζουν. Όταν ρωτήθηκε για τα πλάνα που υπάρχουν για την παραγωγή του Iconic SP, ο επικεφαλής τεχνολογίας της φίρμας, Ryuichi Umeshita, επεσήμανε: «Επιτρέψτε μου να απαντήσω προσωπικά: Αυτό είναι το αυτοκίνητο των ονείρων μου. Θέλω να το κάνω πραγματικότητα. Από τεχνολογικής άποψης, πιστεύω ότι είναι δυνατό. Το μόνο εκκρεμές ζήτημα είναι το οικονομικό».

Βέβαια, όταν υπεισέρχεται ο οικονομικός παράγοντας, τα πράγματα δεν είναι καθόλου «απλά» και προφανώς δε σημαίνει ότι το συγκεκριμένο εμπόδιο είναι αμελητέο ή εύκολα αντιμετωπίσιμο. Οι Βρετανοί επισημαίνουν ότι από τότε που παρουσιάστηκε το Iconic SP και έπειτα, η Mazda έχει μειώσει κατά περίπου 2,8 δισ. ευρώ τις επενδύσεις της σε μελλοντικές πρωτοβουλίες στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης – κάτι που ισοδυναμεί περίπου στο 1/3 αυτών που είχε αρχικά προγραμματίσει έως το 2030.

Ασφαλώς οι Ιάπωνες δεν αλλάζουν πορεία, ωστόσο επικεντρώνονται στην κοστοβόρα διαδικασία εξέλιξης της δικής τους, αποκλειστικής πλατφόρμας ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το πρώτο μοντέλο που θα βασίζεται σε αυτή αναμένεται το 2027, με αποτέλεσμα, όπως αναφέρεται στο συγκεκριμένο ρεπορτάζ, η κυκλοφορία μιας έκδοσης παραγωγής του Iconic SP concept να μην αποτελεί προτεραιότητα.

Παρόλα αυτά, η Mazda παραμένει «πιστή» στο «πάντρεμα» κινητήρων Wankel με την υβριδική τεχνολογία, όπως φάνηκε και στην προ ημερών αποκάλυψη του Vision X-Coupe Concept στο Japan Mobility Show, ένα PHEV μοντέλο που έχει ως βάση turbo Wankel κινητήρα με 2 ρότορες, ηλεκτροκινητήρα και συνδυαστική απόδοση 510 PS. Μάλιστα, το συγκεκριμένο τετράθυρο σπορ GT έχει εμφανείς σχεδιαστικές επιδράσεις από το Iconic SP.

«Έχουμε ξανασυστήσει την ομάδα ανάπτυξης περιστροφικών κινητήρων και γνωρίζουμε ότι το DNA μας είναι στα σπορ αυτοκίνητα, οπότε δε θα έλεγα ότι έχουμε εγκαταλείψει το πλάνο», ανέφερε ο Umeshita αναφορικά με το ενδεχόμενο να μη δούμε το μικρότερο concept να φτάσει στη γραμμή παραγωγής.

Το δεδομένο είναι, όμως, ότι οι Ιάπωνες συνεχίζουν την εξέλιξη των Wankel κινητήρων προκειμένου να μειωθούν οι αυξημένες εκπομπές τους, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν ως συστήματα μετάδοσης κίνησης στους τροχούς και όχι ως γεννήτριες για τη φόρτιση μπαταριών ηλεκτρικών συστημάτων. «Θα χρειαστούν 2-3 χρόνια», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε.

Πηγή: Autocar

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Mazda και Toyota εξετάζουν κοινή πλατφόρμα για MX-5 και GR86

Το Mazda RX-7 από το Tokyo Drift «έσπασε» τα ταμεία - Το εξωφρενικό ποσό που έπιασε (photos)

Ράλι Ιαπωνίας: Στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου - Το τηλεοπτικό πρόγραμμα