Για χρόνια, το λογότυπο Competition στόλιζε το πίσω μέρος των πιο σκληροπυρηνικών εκδόσεων των BMW M. Ήταν κάτι σαν κώδικας ανάμεσα στους λάτρεις της μάρκας, ένα διακριτικό που δήλωνε ότι κάτω από το καπό δεν κρυβόταν απλώς ένα ακόμα μοντέλο M, αλλά η πιο «άγρια» εκδοχή του. Πλέον όμως, αυτό το σήμα αποτελεί παρελθόν και η εξήγηση έρχεται κατευθείαν από τον επικεφαλής του τμήματος Μ της BMW, Frank van Meel, ο οποίος μίλησε για αυτό στο Tokyo Motor Show 2025.
Όταν η BMW εισήγαγε για πρώτη φορά τις Competition εκδόσεις, στόχος ήταν να προσφέρει μια πιο στοχευμένη, αγωνιστική εμπειρία σε σχέση με τις «απλές» M. Περισσότερη ισχύς, πιο σφιχτή ανάρτηση, ελαφρές αισθητικές διαφοροποιήσεις, σε ένα πακέτο που μιλούσε κατευθείαν στην καρδιά του ενθουσιώδη οδηγού. Όμως, όπως παραδέχεται ο van Meel, η πραγματικότητα ξεπέρασε τη θεωρία. «Περισσότεροι από 8 στους 10 πελάτες πήγαιναν κατευθείαν στην Competition», σημειώνει. «Οπότε είπαμε, γιατί να υπάρχει η βάση; Ας κάνουμε τη Competition τη νέα αφετηρία».
Η λογική είναι αφοπλιστικά απλή, αφού αν το 80% των αγοραστών επιλέγει την κορυφαία έκδοση, τότε αυτή παύει να είναι “έκδοση” και γίνεται ο νέος κανόνας.
Η νέα ταυτότητα της BMW M
Η μετάβαση δεν έγινε από τη μια μέρα στην άλλη, με την αλλαγή να φαινόταν ήδη στα πιο πρόσφατα μοντέλα. Η νέα BMW M2, για παράδειγμα, αποδίδει 480 PS, ξεπερνώντας ακόμα και την προηγούμενη M2 Competition. Στην πράξη, κάθε καινούρια M φτάνει πλέον στο επίπεδο όπου κάποτε βρισκόταν η κορυφαία έκδοση.
Με αυτόν τον τρόπο, η BMW απλοποιεί τη γκάμα της και καθαρίζει την εικόνα του brand. Όπως τονίζει ο van Meel, η M πλέον θα κινείται πάνω σε τρεις ξεκάθαρες βαθμίδες:
- M: το βασικό, αλλά απόλυτα ολοκληρωμένο μοντέλο υψηλών επιδόσεων
- M CS: η ελαφρύτερη, πιο δυναμική και περιορισμένη σε αριθμό έκδοση
- M CSL: η elite των elite, απόλυτα συλλεκτικές εκδόσεις, με τεχνολογία και χαρακτήρα πίστας
Με λίγα λόγια, λιγότερα σήματα, περισσότερη ουσία. Η απλότητα δεν είναι αδυναμία, αλλά στρατηγική καθαρότητα, ειδικά σε μια εποχή όπου η BMW M ετοιμάζεται να περάσει σε μια νέα φάση, αυτή των εξ ηλεκτρισμένων και αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων πάνω στην πλατφόρμα Neue Klasse. Η κατάργηση του Competition δεν σημαίνει ότι η BMW M μαλάκωσε, το αντίθετο, με τη φιλοσοφία της να φτιάχνει αυτοκίνητα που ισορροπούν ανάμεσα στη δύναμη, την τεχνολογία και την καθαρή οδηγική συγκίνηση να παραμένει ακέραιη. «Μπορεί να μην υπάρχει πια το σήμα, αλλά κάθε M είναι πλέον ένα Competition από μόνη της», δηλώνει με νόημα ο van Meel.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έτσι θα μοιάζει η «καυτή» BMW iX3 M (photos)
Απόλυτη παράνοια: BMW M2 με 1.100 PS ντριφτάρει μέσα στο εργοστάσιο των Βαυαρών στο Μόναχο (video)
Αποκάλυψη: Αυτή είναι η BMW M2 με καταβολές από την θρυλική 2002 Turbo (photos)





ΔΗΜΟΦΙΛΗ


_77761_470368_type13129.jpg)


