Οι κανονισμοί ρύπων τροποποιούνται, τα πρότυπα δοκιμών επαναπροσδιορίζονται και οι κατασκευαστές πράττουν τα μέγιστα ώστε να διατηρούν τα επίπεδα εκπομπών CO2 και κατανάλωσης όσο χαμηλότερα γίνεται.
Ωστόσο, σύμφωνα με μελέτες, τόσο τα PHEV, όσο και τα αμιγώς βενζινοκίνητα ή ντιζελοκίνητα οχήματα, ρυπαίνουν περισσότερο και εμφανίζουν μεγαλύτερη κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες, σε σχέση με τις επίσημες, δηλωμένες μετρήσεις WLTP.
Πιο συγκεκριμένα, έρευνα της Ευρωπαϊκής Περιβαλλοντικής Επιτροπής (EEA), του σχετικού παραρτήματος της Κομισιόν, η μέση πραγματική κατανάλωση ξεπερνά κατά πολύ τη μέση κατανάλωση που δηλώνεται μέσω του κύκλου ομολογκασιόν WLTP. Στα στοιχεία της EEA συμπεριλήφθησαν σχεδόν 7 εκατ. οχήματα που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ από το 2021 μέχρι το 2023.
Σύμφωνα με την έρευνα, η μέση κατανάλωση των θερμικών οχημάτων είναι κατά 19,3% μεγαλύτερη στην πραγματικότητα, σε σχέση με τις μετρήσεις WLTP, ενώ για τα PHEV η πραγματική κατανάλωση είναι κατά 288,99% μεγαλύτερη.
Εκτός αυτού, η επιτροπή δημιούργησε μια λίστα με τη μέση κατανάλωση των οχημάτων κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας, διαχωρίζοντάς τα σε βενζινοκίνητα και ντίζελ.
Σύμφωνα με τα δεδομένα, οι μετρήσεις των περισσότερων εταιρειών ξεπερνούν την κατανάλωση WLTP, με μοναδική εξαίρεση εκείνη των ντίζελ οχημάτων της Bentley, με την πραγματική μέση κατανάλωση να είναι κατά 70,2% χαμηλότερη από τις μετρήσεις WLTP.
Αναλυτικά η κατανάλωση οχημάτων βενζίνης και ντίζελ ανά αυτοκινητοβιομηχανία:
| Εταιρεία | Μέση κατανάλωση WLTP - Βενζίνη (L / 100 km) | Πραγματική μέση κατανάλωση - Βενζίνη (L / 100 km) | Μέση κατανάλωση WLTP - Diesel (L / 100 km) | Πραγματική μέση κατανάλωση - Diesel (L / 100 km) |
| Alfa Romeo | 7,26 | 9,23 | 5,85 | 7,33 |
| Audi | 6,79 | 8,01 | 5,92 | 7,01 |
| Audi Sport | 10,8 | 12,1 | 4,56 | 5,77 |
| Bentley | 12,93 | 13,96 | 12,92 | 9,07 |
| BMW | 8,31 | 6,78 | 5,6 | 6,88 |
| Citroen | 5,61 | 6,48 | 4,69 | 5,33 |
| Dacia | 5,53 | 6,97 | 4,9 | 5,85 |
| Fiat | 5,69 | 6,92 | 7,83 | 9,12 |
| Ford | 11,66 | 14,42 | 6,52 | 6,54 |
| Hyundai | 5,03 | 5,34 | 6,52 | 6,54 |
| Jaguar Land Rover | 10,09 | 12,31 | 7,29 | 8,61 |
| KGM | 7,76 | 7,47 | 7,79 | 8,64 |
| Kia | 5,4 | 6,11 | 6,62 | 7,64 |
| Mazda | 6,21 | 7,16 | 5,57 | 6,77 |
| Mercedes-Benz | 7,82 | 9,48 | 6,1 | 7,18 |
| Nissan | 6,03 | 7,36 | 7,23 | 8,73 |
| Opel | 5,93 | 6,96 | 5,0 | 5,88 |
| Peugeot | 6,17 | 7,38 | 5,38 | 6,18 |
| Renault | 5,26 | 6,68 | 5,02 | 5,96 |
| Seat | 6,34 | 7,46 | 5,23 | 6,42 |
| Skoda | 5,94 | 6,9 | 5,26 | 6,29 |
| Toyota | 4,94 | 5,45 | 6,89 | 7,77 |
| Volkswagen | 6,19 | 7,14 | 5,61 | 6,51 |
| Volvo | 7,12 | 8,08 | 6,26 | 7,2 |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μύθοι και αλήθειες για την κατανάλωση καυσίμου – Τι ισχύει πραγματικά
Κατανάλωση καυσίμου: Σχεδόν 20% η απόκλιση στις τιμές που ανακοινώνουν οι εταιρείες
Κλιματισμός στο αυτοκίνητο: Πόσο αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου





ΔΗΜΟΦΙΛΗ

_77761_470368_type13129.jpg)



